Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GoD Format vs Uppackat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

tror tyvärr inte det finns något sätt att köra xbox1 emulatorn utan xbox360-hdd. Kan rekommendera att du skaffar valfri 2.5" sata disk (dock max 9.5mm hög) och skruvar in i ett xbox360-hdd chassi. Eftersom din konsol är hackad (jtag/rgh) så går detta bra att göra, man kan ha t.ex. en 1TB-disk, vilket är snäppet ballare än de största microsoft erbjuder (320GB)

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
      tror tyvärr inte det finns något sätt att köra xbox1 emulatorn utan xbox360-hdd. Kan rekommendera att du skaffar valfri 2.5" sata disk (dock max 9.5mm hög) och skruvar in i ett xbox360-hdd chassi. Eftersom din konsol är hackad (jtag/rgh) så går detta bra att göra, man kan ha t.ex. en 1TB-disk, vilket är snäppet ballare än de största microsoft erbjuder (320GB)
      det e 4:e steget över ballaste från MS (efter 320 kommer: 500GB, 640GB, 750GB och till sist 1024GB (1TB))
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Oj, vad dum jag känner mig nu.. Men då ligger alltså FSD etc på något internminne, kan jag bara köpa vilken 2.5 disk som helst och formatera sen köra?

Comment

Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
          Oj, vad dum jag känner mig nu.. Men då ligger alltså FSD etc på något internminne, kan jag bara köpa vilken 2.5 disk som helst och formatera sen köra?
          Antingen intern minne eller din externa hårddisk...

Du kan mer eller mindre göra så ja, du måste dock efter formateringen även köra ett program som heter "hdd_compat_partition_fixer_v1" för att fixa HDDX
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Lite OT. Jag uppdaterade min Falcon JTAG till 14699 och sedan FSD till 2.2 men FSD hittar inte xgd3 iso-rippar.
            Men den hittar alla gamla spel som ligger i Games-mappen.

Comment

Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
              Lite OT. Jag uppdaterade min Falcon JTAG till 14699 och sedan FSD till 2.2 men FSD hittar inte xgd3 iso-rippar.
              Men den hittar alla gamla spel som ligger i Games-mappen.
              ISO-Rippar? vad menar du med det?
              Google is your friend!

Comment

Uppackade ISO-filer, jag använder Xbox Image Browser.

Comment

normalt ska den hitta alla, bara du talar om för FSD vart dom ligger... (den letar inte helt själv i olika mappar)

Skulle nog rekomendera att du använder exiso GUI till att packa upp spelen med: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
                    Uppackade ISO-filer, jag använder Xbox Image Browser.
                    Såg att de dyker upp som "XBLA-spel" om jag flyttar dem till /content/0000000000000000/.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      normalt ska den hitta alla, bara du talar om för FSD vart dom ligger... (den letar inte helt själv i olika mappar)

Skulle nog rekomendera att du använder exiso GUI till att packa upp spelen med: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
                      Tackar, skall testa det.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

Tack Swizzy den funka perfekt och snabb var den också.

Jag löste mitt problem genom att surfa in på FSD:s WebUI och ändrade "Content Location" till "Xbox360" under "Game Lists".
                        Där inne kunde man även ändra spelikon, texten, bakgrundsbild för spelet med mera.

Comment

Lånar tråden lite.

Är det någon skillnad i storlek på disk med GOD vs Extraherat? Jag har beställt en chippad krysslåda och i väntan håller jag på att köra ISO2GOD på ett 20-tal isos. Detta kommer ta längre än lång tid så jag undrar om det är värt det eller skall man köra ExisoGUI? Har förstått att ISO2GOD scrubbar, men är det bara system-update den scrubbar(precis som ExisoGUI verkar kunna göra)? Går ExisoGUI snabbare?

Kan även passa på att fråga vilket program som är bäst för att föra över xbla filer? Hittat xbox 360 content manager som verkar ok(förutom att det är lite slött). Är det att rekomendera eller skall man bara FTP:a till Content/000000000000 mappen och släppa? Har ingen krysslåda att testa på i nuläget men är lite nyfiken, skall bli skooooj.

Comment

XBLA är bäst att bara FTP:a över och sedan köra XM360 för att fixa filnamn + låsa upp dom
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X