Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ggbuild ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ggbuild ute nu!

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EkmEPLNQIq.php <--- GGBuild

Freeboot för resetglitch

Jag kommer sätta mig ner i helgen här och fixa stöd för det nya till min CMDFreebooter app, troligen blir det en helt ny app för att hålla isär det lite grann
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EkmEPLNQIq.php <--- GGBuild

Freeboot för resetglitch

Jag kommer sätta mig ner i helgen här och fixa stöd för det nya till min CMDFreebooter app, troligen blir det en helt ny app för att hålla isär det lite grann
    Är det nu man äntligen kan spela allt som en JTAG kan?
    Är det en hackad kernal/loader som vi alla har väntat på?
    Dags att skicka in sin maskin till er för RGH modifiering?!?!

Gaah snälla säg att det är sant! XD
    No Comments..!

Comment

Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
      Är det nu man äntligen kan spela allt som en JTAG kan?
      Är det en hackad kernal/loader som vi alla har väntat på?
      Dags att skicka in sin maskin till er för RGH modifiering?!?!

Gaah snälla säg att det är sant! XD
      Japp it is
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Yeees!!! Går det bra att komma förbi er idag för modifiering o få detta fixat?
        Dvs med RGH modiefiering + hackad kernal grejen modifierat.
        Förstår om ni behöver ett par dar för er att trixa till allt o få det att fungera eftersom det är nytt.
        Vill bara Va lite snabb så att man inte hamnar i en lång väntetid/kö
        No Comments..!

Comment

Jag upptäckte detta precis på XS och flippa sönder ! ^^ Jag måste bara fråga om ni säljer de Chippen som klarar dualboot ? Såg en snubbe på Xbox360iso.com som körde dualboot och kunde beroende om chippet var av eller på satt antligen boota Xell med hackad kernel eller vanligt för att spela online! Jag har ju en JTAG Xenon hemma men tror jag tar och lägger den på hyllan och tar fram den bara på lan :P asså fan va glad jag är ! xD

Comment

har själv testat men får inte riktigt ordning på detta på min slim, får i alla fall xell på eject men ingen dash vid vanlig start. får väl kika på om jag gjort nått fel kanske :P
            EDIT: jag ändrar mitt uttalande, hade jag inte haft så bråttom och faktiskt läst allt hade jag inte missat att ändra cf ldv, det fungerar nu
            Last edited by antalpromille; 2011-10-21, 22:52.
            1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
              Jag upptäckte detta precis på XS och flippa sönder ! ^^ Jag måste bara fråga om ni säljer de Chippen som klarar dualboot ? Såg en snubbe på Xbox360iso.com som körde dualboot och kunde beroende om chippet var av eller på satt antligen boota Xell med hackad kernel eller vanligt för att spela online! Jag har ju en JTAG Xenon hemma men tror jag tar och lägger den på hyllan och tar fram den bara på lan :P asså fan va glad jag är ! xD
              Vi har bara matrix glitcher eller cmod-kort.
              Kanske går att kombinera med något gammalt xygnos-chip för att få dubbla nand.
              Vi tar hem det ni efterfrågar.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har jtagat några fetboxar tidigare (ca: 5st) via lpt och har inte haft några problem, borde jag klara av att fixa rgh på en slim då?
                Har inte hittat nån sida med bra förklaring på hur man gör (Ingen lust att köpa allt för mycket nya grejer). Har fattat att jag behöver ett chip som ska programmeras (vet inte hur det görs), sen att man ska läsa ur nanden ur slim'en(?).

Har blivit lite sugen på att byta ut min jtag-falcon mot en slim istället, kostar ju inte så mkt

Comment

Jahapp, och jag som sitter och inte får ordning på min nybyggda picprogrammerare. Dags att ändra prioritet då :>

En generell fråga från någon som inte mofflat med jtaggade boxar förr; är det generellt sett bad idea att flasha en nyare dashboardversion utan att installera den officiella varianten av samma version först?
                  Min box kom med 12625. Startade upp den en gång för att se att den funkade, sedan petade jag i glitchningsgrejer och flashade Xell på den. Tänkte bygga en 13604-image nu och flasha. Kommer det bli problem om jag flashar den direkt, utan att först flasha tillbaka 12625-dumpen, installera 13604 som vanligt, och sedan flasha den med ggbuild genererade 13604-imagen?

Comment

Hej, en snabb fråga bara. lägger ni in senaste freebotdashen om man skickar in sin maskin till er för rgh-jtag ?

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                      Jahapp, och jag som sitter och inte får ordning på min nybyggda picprogrammerare. Dags att ändra prioritet då :>

En generell fråga från någon som inte mofflat med jtaggade boxar förr; är det generellt sett bad idea att flasha en nyare dashboardversion utan att installera den officiella varianten av samma version först?
                      Min box kom med 12625. Startade upp den en gång för att se att den funkade, sedan petade jag i glitchningsgrejer och flashade Xell på den. Tänkte bygga en 13604-image nu och flasha. Kommer det bli problem om jag flashar den direkt, utan att först flasha tillbaka 12625-dumpen, installera 13604 som vanligt, och sedan flasha den med ggbuild genererade 13604-imagen?
                      Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av esarparn Visa Inlägg
                        Hej, en snabb fråga bara. lägger ni in senaste freebotdashen om man skickar in sin maskin till er för rgh-jtag ?
                        Ja, vi lägger alltid in det semaste
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
                          Ah, tack för svar. Var mest orolig över att det kan fucka med de delar av uppdateringarna som installeras till disk, men det är inget problem dårå? Vore ju lite smått sweet att slippa den där mellanlandningen på 12625, har bara en LPT-flasher tills jag får stil på picflashern och kan flasha bootloadern till picproppen till USB-flashern jag byggt

Det är väl iofs inte värre än att man testar, och skiter det sig så får man väl gå den långa vägen då. Vore dock nice att slippa bränna efuses i onödan, hur oviktig den saken än må vara :>

Comment

blir definitivt att lägga en beställning nu lagom till lönen ramlar in på kontot (dålig syn o dåliga lödkunskaper är ingen bra kombination...)

Oj, ytterligare en dum fråga...det går bra att skicka boxen via posten till er för rgh-installation hoppas jag ? bor cirka 30 mil från stockholm
                            Last edited by esarparn; 2011-10-21, 16:30.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Vi har bara matrix glitcher eller cmod-kort.
                              Kanske går att kombinera med något gammalt xygnos-chip för att få dubbla nand.
                              Vi tar hem det ni efterfrågar.
                              vad tar ni för en matrix glitcher? ser den inte i webshoppen, kanske ja som är blind x)
                              *PS3 slim 120- CFW 3,55
                              *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                              *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                              *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                              *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                              *Xbox 360 slim original so far
                              *Pstwo original x)
                              *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X