Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ggbuild ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken 2.5" sata hårddisk som helst i ett "360 kabinett" beroende på om du har phatt eller slim måste du eller bör du ha ett sådant, slims kan köra utan men då hänger disken löst i luften och sitt i kontakten... har du en phatt behöver du ha en adapter då det inte är standard SATA på dom
    aww, 2.5"? svindyrt ju vart får man tag på en sån där 360 kabinett och adaptern då? men med JTAG kör väl folk med extern också, via USB, går inte det med RGH eller?

Comment

Original inlägg av reta Visa Inlägg
      aww, 2.5"? svindyrt ju vart får man tag på en sån där 360 kabinett och adaptern då? men med JTAG kör väl folk med extern också, via USB, går inte det med RGH eller?
      Jo, det går...

Det går även att köra med 3.5" disk, men det är INTE rekomenderat... här finner du iaf kabinett till tjockis: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1194&xSec=93
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jo, det går...

Det går även att köra med 3.5" disk, men det är INTE rekomenderat... här finner du iaf kabinett till tjockis: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1194&xSec=93
        Ok, tack. Är det nått speciellt man måste tänka på om man kör extern disk då?

Comment

Original inlägg av reta Visa Inlägg
          Ok, tack. Är det nått speciellt man måste tänka på om man kör extern disk då?
          FAT32 formaterad... allt det här är EXAKT som för det gamla hacket, skillnaden är bara hur man exploitar
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

vrf är det inte rekommenderat att köra med en 3.5" HDD ? :S Jag kör med en 3.5" 1TB HDD via ESATA till min Jtaggade xbox då dvs men borde det inte vara samma riktlinjer för båda?

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
              vrf är det inte rekommenderat att köra med en 3.5" HDD ? :S Jag kör med en 3.5" 1TB HDD via ESATA till min Jtaggade xbox då dvs men borde det inte vara samma riktlinjer för båda?
              Jo, men det är inte rekomenderat eftersom du för att kunna koppla in det måste tråckla med massa lödningar och skit för att i huvudtaget få möjligheten att göra det samt är det betydligt mycket svårare att placera en 3.5" disk än en 2.5" disk på ett vettigt/snyggt sätt
              Google is your friend!

Comment

är det här nåt att bry sig om?

******* WARNING: writing .\slim4go\fcrt.bin as-is to NAND, if .meta was not included it may be invalid!

meta filen är dock inkluderad.

Comment

Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
                  är det här nåt att bry sig om?

******* WARNING: writing .\slim4go\fcrt.bin as-is to NAND, if .meta was not included it may be invalid!

meta filen är dock inkluderad.
                  Fick samma meddelande, det gick bra ändå. Kollar du några entries tidigare i loggen så ser du att den hittat metafilen också.

Comment

Jo, men det är inte rekomenderat eftersom du för att kunna koppla in det måste tråckla med massa lödningar och skit för att i huvudtaget få möjligheten att göra det samt är det betydligt mycket svårare att placera en 3.5" disk än en 2.5" disk på ett vettigt/snyggt sätt
                    Jag förstår ! Det är dock rätt lätt (enligt mig) att göra ett ESATA HDD caddy mod och sedan ha en extern HDD
                    Men jag håller med dig om att det är 100x lättare att köra med en 2.5" HDD !

EDIT: är det någon större skillnad mellan Matrix glitcher och erat andra RGH chip?
                    Last edited by jonthe838; 2011-10-22, 23:27.

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
                      Jag förstår ! Det är dock rätt lätt (enligt mig) att göra ett ESATA HDD caddy mod och sedan ha en extern HDD
                      Men jag håller med dig om att det är 100x lättare att köra med en 2.5" HDD !

EDIT: är det någon större skillnad mellan Matrix glitcher och erat andra RGH chip?
                      C-Mod funkar bra på slim, matrix glitcher är det många som haft problem med på slim... utöver det funkar båda lika bra, glitcher har allt färdigt, c-mod kräver extra mods...
                      Google is your friend!

Comment

Om man får ett chipp tex matrix monterat av er är det sedan möjligt att byta till ett annat i framtiden? Hur lång boot time är det på de två olika som ni erbjuder? Försöker helt enkelt överväga för och nackdelar mellan matrix, c-mod och en framtida coolrunner för en falcon. De säger själva att den kommer släppas om ca 10 dagar. Men vi får se...

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
                          Om man får ett chipp tex matrix monterat av er är det sedan möjligt att byta till ett annat i framtiden? Hur lång boot time är det på de två olika som ni erbjuder? Försöker helt enkelt överväga för och nackdelar mellan matrix, c-mod och en framtida coolrunner för en falcon. De säger själva att den kommer släppas om ca 10 dagar. Men vi får se...
                          C-Mod bootar Xell-reloaded (det som byggdes med python scriptet tidigare) på cirka 5 sekunder, nya ggBoot (som jag vill kalla det då det inte finns något direkt namn vad jag vet) bootar på mellan 10-20 sekunder på samma maskin

Jag vet inte i skrivande stund hur snabbt Matrix Glitcher bootar men tror det är typ samma...
                          Google is your friend!

Comment

Hur får jag in Dashlaunch? Eller XexMenu.. Mina ögon går i kors och jag fattar verkligen ingenting.. Man skulle ha haft en transfer cable.. Kan jag få en knuff i rätt riktning?!

Comment

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                              Hur får jag in Dashlaunch? Eller XexMenu.. Mina ögon går i kors och jag fattar verkligen ingenting.. Man skulle ha haft en transfer cable.. Kan jag få en knuff i rätt riktning?!
                              bränn XEXMenu på en skiva (lättaste är att köra ISO varianten) sedan kopierar du in det på disken...

Dashlaunch installerar du sedan med installern, eller så använder du min app som jag arbetar med att få färdigt så har du det färdigt
                              Google is your friend!

Comment

Funkar det med vilken skiva som helst? Eller behöver det vara Verbatim DL-skivor?

Edit: Never mind. Tack för knuffen, nu gör jag framsteg! Brände på en gammal dvd-skiva ifrån Xbox1 tiden.. Jag har några kvar. Nu är xexmenu kopierat till HDD och nu skall jag leka vidare. Tack!
                                Last edited by housepainter; 2011-10-23, 03:05.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X