Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Disc Swapper 1.1

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Agent87 Visa Inlägg
    Ok, ska prova.
    Har ju allt på den interna.
    Dock har jag ingen "plugins" mapp...
    Men det är väl bara att skapa.

Jag ska försöka, TACK!!!
    precis. Den skapar du manuellt. Tog en stund innan jag fattade det eftersom alla förutsatte att den var med i paketeringen.

Comment

Ok, Tack!!!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        För att aktivera pluginet Disk Swapper ändrar du i din launch.ini fil så att det står som i readme, vart du lagrar swap.xex (som är pluginet) multi.ini ställer du sedan in manuellt för varje enskilt spel, jag håller på utvecklar en GUI att göra den processen lätt, har lite jobb kvar på den... men vill du beta testa den hör av dig den är i stort sätt färdig, bara några minor tweaks kvar att fixa, samt några failsafes så att den tvingar dig att göra rätt
        ABSOLUT, jag skickar PM. Tack!!!

Dock är jag helt grön och kanske inte den bästa att testa då jag inte är så säker på installering och placering, men jag är villig att försöka.

EDIT: Dum fråga kanske, men hur ändrar man launch.ini & var hittar man den?
        Hur ställer man in swap.xex & multi.ini? samt var hittar man multi.ini?
        Det är detta jag är dålig på, samt var man ska placera dom sen... Var ska dom placeras? Launch.ini (som jag inte hittar) & Multi.ini?
        Swap.xex ska jag försöka lägga under plugins, men hur man redigerar den vet jag inte.
        Last edited by Agent87; 2011-11-04, 14:49.

Comment

Har senaste Freestyle Dash 2.0. Lagt in spelet som följande på min externa usb:

LA Noire (Disc 1)
          LA Noire (Disc 2)
          LA Noire (Disc 3)

I FSD 2.0 dyker spelet upp som:

LA Noire
          LA Noire
          LA Noire

Startar upp LA Noire (den första) och trycker resume för att starta min save som börjar precis innan ett byte till disc 3. Det blir bara black screen...

Behöver jag disc swapper 1.1?
          Last edited by Bungalow; 2011-11-05, 00:28.

Comment

Det blir svart för du inte har deras inbyggda diskswapplugin. Du behöver Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.

Comment

Var har du lagt launch.ini, multi.ini & plugin?

Comment

Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
                Det blir svart för du inte har deras inbyggda diskswapplugin. Du behöver Freestyle/Plugins/Freestyledashplugin.xex.
                Har sökt runt men hittar inte vart man kan ladda ner den plugin. Ska tydligen ingå i den senaste freestyle dash versionen men nu såg jag att inte har den senaste FSD av någon anledning utan FSD 2.0a Rev1044. Trodde det var den senaste då jag fick den jtagad av psxcare precis. Hur går jag vidare?

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
                  Har sökt runt men hittar inte vart man kan ladda ner den plugin. Ska tydligen ingå i den senaste freestyle dash versionen men nu såg jag att inte har den senaste FSD av någon anledning utan FSD 2.0a Rev1044. Trodde det var den senaste då jag fick den jtagad av psxcare precis. Hur går jag vidare?
                  Du har pm.

Comment

Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
                    Du har pm.
                    Tack! För att lägga till Plugins mappen och xex filen försöker jag nu connecta till min interna hdd via ftp men det går inget vidare. I XEX Menu står det att jag har ip 192.168.1.10 men det händer inget när jag trycker på anslut i filezilla. Testat även username: xbox password: xbox. Men det blir bara timed out.

Comment

Tack! För att lägga till Plugins mappen och xex filen försöker jag nu connecta till min interna hdd via ftp men det går inget vidare. I XEX Menu står det att jag har ip 192.168.1.10 men det händer inget när jag trycker på anslut i filezilla. Testat även username: xbox password: xbox. Men det blir bara timed out.
                      Sitter både datorn och konsollen i samma nätverk? om du sitter med windows öppna cmd/Kommando tolken och skriv: ipconfig
                      Du bör nu få en lista med alla datorns nätverksenheter, leta upp den som heter "Lokal anslutning" eller liknande, där borde de står "IPv4 Adress . . . . . . : 192.168.x.xxx"

Om dom sitter i samman ätverk, kolla subnet mask... den bör vara "255.255.255.0" och kolla samma sak på konsollen i vanliga dashboarden så att det står samma som på datorn, har du så att både datorn och konsollen ställer in det automatiskt (använder sig av DHCP) ska det inte vara några problem med detta... Då får du kolla dina inställningar i Filezilla, prova med Aktiv anslutning, funkar inte det testa Passiv...

Användarnamn/Password är alltid xbox/xbox och porten du ska ansluta mot är 21
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det är sånt här jag har svårt för.

Behöver jag nåt program för att FTP:a mellan dator & Xbox?
                        Samt var hittar man lauch.ini & måste man redigera den?
                        När man redigerat multi.ini var lägger man den då? (Samt var finns den?)
                        Och måste man redigera om den för varje flerskivs-spel?

Om man lägger in pluginen swap.xex i pulgins under freestyle, måste man redigera den på nåt sätt då?
                        Eller ska den bara fungera?

Detta är vad jag behöver hjälp med, och det var därför jag starta tråden.
                        jag kan inget om termer, eller hänvisningar till olika program...

Comment

Sitter både datorn och konsollen i samma nätverk? om du sitter med windows öppna cmd/Kommando tolken och skriv: ipconfig
                          Du bör nu få en lista med alla datorns nätverksenheter, leta upp den som heter "Lokal anslutning" eller liknande, där borde de står "IPv4 Adress . . . . . . : 192.168.x.xxx"

Om dom sitter i samman ätverk, kolla subnet mask... den bör vara "255.255.255.0" och kolla samma sak på konsollen i vanliga dashboarden så att det står samma som på datorn, har du så att både datorn och konsollen ställer in det automatiskt (använder sig av DHCP) ska det inte vara några problem med detta... Då får du kolla dina inställningar i Filezilla, prova med Aktiv anslutning, funkar inte det testa Passiv...

Användarnamn/Password är alltid xbox/xbox och porten du ska ansluta mot är 21
                          Japp är i samma nätverk, har samma subnet mask (255.255.255.0). Det är automatiskt inställt.

Så här ser min logg ut i filezilla:

Status: Ansluter till 192.168.1.10:21...
                          Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
                          Svar: 220-XeXMenu FTPD 0.1, by XeDev
                          Svar: 220-You are connecting from 192.168.1.7:62051.
                          Svar: 220 Proceed with login.
                          Kommando: USER xbox
                          Svar: 331 Need password for user "xbox".
                          Kommando: PASS ****
                          Svar: 230 User "xbox" logged in.
                          Status: Ansluten
                          Status: Hämtar kataloglistning...
                          Kommando: PWD
                          Svar: 257 "/" is current directory.
                          Kommando: TYPE I
                          Svar: 200 TYPE command successful.
                          Kommando: PASV
                          Svar: 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,4,12)
                          Kommando: LIST
                          Svar: 150 Opening passive mode data connection for listing of "/".
                          Svar: 425 Can't open data connection.
                          Fel: Misslyckades med att hämta kataloglistning

Verkar som att den connectar trots allt men att den inte kan hitta mapparna...

EDIT:

nu märkte jag en skum grej. Testade köra ftp://192.168.1.10 via chrome och nu kom jag in...frågan är hur man överför filer via webben och varför det inte funkar på filezilla och cyberduck?
                          Last edited by Bungalow; 2011-11-05, 20:11.

Comment

Japp är i samma nätverk, har samma subnet mask (255.255.255.0). Det är automatiskt inställt.

Så här ser min logg ut i filezilla:

Status: Ansluter till 192.168.1.10:21...
                            Status: Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande...
                            Svar: 220-XeXMenu FTPD 0.1, by XeDev
                            Svar: 220-You are connecting from 192.168.1.7:62051.
                            Svar: 220 Proceed with login.
                            Kommando: USER xbox
                            Svar: 331 Need password for user "xbox".
                            Kommando: PASS ****
                            Svar: 230 User "xbox" logged in.
                            Status: Ansluten
                            Status: Hämtar kataloglistning...
                            Kommando: PWD
                            Svar: 257 "/" is current directory.
                            Kommando: TYPE I
                            Svar: 200 TYPE command successful.
                            Kommando: PASV
                            Svar: 227 Entering Passive Mode (0,0,0,0,4,12)
                            Kommando: LIST
                            Svar: 150 Opening passive mode data connection for listing of "/".
                            Svar: 425 Can't open data connection.
                            Fel: Misslyckades med att hämta kataloglistning

Verkar som att den connectar trots allt men att den inte kan hitta mapparna...

EDIT:

nu märkte jag en skum grej. Testade köra ftp://192.168.1.10 via chrome och nu kom jag in...frågan är hur man överför filer via webben och varför det inte funkar på filezilla och cyberduck?
                            Testa med att köra active mode?
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Testa med att köra active mode?
                              haha tack swizzy

Comment

Tack för hjälpen!!
                                Last edited by Agent87; 2011-11-07, 02:23.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X