Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppackad Iso / För stora filer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppackad Iso / För stora filer?

Jag har på senare tid övergått till Exiso istället för iso2god för att spara utrymme.

Dock genererar vissa spel väldigt stora filer, typ Lego Harry Potter Years 5-7.

Dessa filer går ej att skicka över via ftp.

Hur löser ni dessa spel?

// P

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Jag har på senare tid övergått till Exiso istället för iso2god för att spara utrymme.

Dock genererar vissa spel väldigt stora filer, typ Lego Harry Potter Years 5-7.

Dessa filer går ej att skicka över via ftp.

Hur löser ni dessa spel?

// P
    Kör via USB?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur pass stora filer snackar vi? Borde inte va nåt problem att köra över FTP så länge filsystemet stödjer det...

Är filerna över 4GB kommer du behöva köra HFS+ på en usb-disk troligen

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
        hur pass stora filer snackar vi? Borde inte va nåt problem att köra över FTP så länge filsystemet stödjer det...

Är filerna över 4GB kommer du behöva köra HFS+ på en usb-disk troligen
        funkar det äns? vet att det var en här på forumet som inte fick det att funka med XEXMenu trots att det står att det ska funka...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

det har du rätt i, jag minns honom med. Men har för mig att jag hört andra som påstår sig fått det att funka. Tror de va på IRC

Comment

Tror i fallet Lego Harry, så var dom strax under 4 gig per st.

Jag tänkte att det är ngt med FAT-formatet, så jag testade inte ens med usb-överföring. Men det funkar annorlunda alltså?

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
              Tror i fallet Lego Harry, så var dom strax under 4 gig per st.

Jag tänkte att det är ngt med FAT-formatet, så jag testade inte ens med usb-överföring. Men det funkar annorlunda alltså?

// P
              Ja, asså över nätverk kan det bli massa strul, t.ex. kanske servern inte kan hantera en anslutning så pass länge, eller så kanske den rapporterar fel till klienten, det kan även vara så att din brandvägg sätter käppar i hjulet, likaså ditt antivirus program samt router...

Med överföring till USB minne/hårddisk blir risken mindre för korruption/problem
              Google is your friend!

Comment

Menar ni att det finns spel till xbox 360 som har filer större än 4GB.
                Jag trodde inte det fanns, iallfall har jag inte stött på några sådana spel.

Comment

inte ännu, men det är fullt möjligt att det kommer nu när dom får in 7.36+ GB på skivan istället för 6GB som det var förr
                  Google is your friend!

Comment

jag brukar alltid ftpa in mina spel. Aldrig varit något problem så länge jag kört xexmenu som ftp-server och filezilla i active mode. FSDs FTP däremot har krånglat till det för mig rätt många ggr.

Comment

hej
                      jag har jtaggad xbox360 med xexmenu och en fatformaterad hårddisk (extärn). Jag hade ett antal isos innan som jag nu har konverterat med exiso och då har jag fått mappar som det står output på.
                      Jag förstår inte alls vad jag ska göra.
                      Snälla skulle någon kunnig kunna skriva några instruktioner om vad jag ska göra för att kunna spela spelen, har försökt med allt möjligt.

Comment

Aah, jag har använt FSD's ftpserver, kanske det som strulat.

Som vanligt, tack till alla hjälpsamma användare

// P

Comment

Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
                          hej
                          jag har jtaggad xbox360 med xexmenu och en fatformaterad hårddisk (extärn). Jag hade ett antal isos innan som jag nu har konverterat med exiso och då har jag fått mappar som det står output på.
                          Jag förstår inte alls vad jag ska göra.
                          Snälla skulle någon kunnig kunna skriva några instruktioner om vad jag ska göra för att kunna spela spelen, har försökt med allt möjligt.
                          Varje ISO lägger du som en mapp (alltså, det du får ut från varje ISO lägger du i en mapp) som du sedan lägger här: x:\Games\

sedan när du startar XEXMenu får du en lista med samtliga spel
                          Google is your friend!

Comment

Jag har gjort som du sa och när jag stoppar in sladden till hårddisken i xboxet så blir skärmen svart och ingenting funkar.
                            jag har försökt flera gånger men med samma resultat.
                            Vad ska jag göra för att spelen ska funka?
                            Har det något med att spelet är XDG3 att göra?

Comment

vad menar du? Blir skärmen svart precis när du sätter i sladden? Eller hittar den spelen och så kommer de inte igång när du försöker starta dem?
                              Det låter isåfall normalt om du har en gammal dash, som du nämnde i en annan tråd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X