Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppackad Iso / För stora filer?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja, precis när jag sätter i sladden.

Kan xexmenu läsa resultatet (outputen) från exiso eller är det fel format, för inga spel fungerar för mig.

Jag har försökt med en massa program, är det nån som kan berätta ett sätt att få de nedladdade spelen konverterade och över på HDD på ett sett som är så enkelt som möjligt och framförallt funkar. Skriv gärna så enkelt som möjligt steg för steg för jag är riktigt efterbliven, allt jag vet är att jag har Xexmenu på boxen och icke konverterade isos på min dator.

Jag skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Comment

Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
      Ja, precis när jag sätter i sladden.

Kan xexmenu läsa resultatet (outputen) från exiso eller är det fel format, för inga spel fungerar för mig.

Jag har försökt med en massa program, är det nån som kan berätta ett sätt att få de nedladdade spelen konverterade och över på HDD på ett sett som är så enkelt som möjligt och framförallt funkar. Skriv gärna så enkelt som möjligt steg för steg för jag är riktigt efterbliven, allt jag vet är att jag har Xexmenu på boxen och icke konverterade isos på min dator.

Jag skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.
      http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/ <--- ladda hem det här programmet, ladda din ISO... ändra slutet av output delen till spelets namn, kopiera sedan den mappen till din USB hårddisk i följande mapp:

x:\Games\

Starta konsollen med hårddisken inkopplad och starta XEXMenu, du bör nu få en lista med alla spelen du extraherat...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Om jag har förstått det här rätt så ska jag alltså göra en mapp på min usb hårddisk som ska heta Games, och lägga Outputmappen där.
        Förstår bara inte vad som menas med slutet av outputmappen.
        Ska detta fungera med XDG3 spel också eller måste jag göra på något annat sät då?

Ledsen om jag ställer dumma frågor men jag har försökt att läsa mig till svaren innan i alla fall men har tyvärr inte lyckatts.
        Tack för all hjälp hittills

//jakob

Comment

det är mappen med default.xex i, outputmappen, som ska in i games (och självfallet alla filer och mappar i den). Detta gäller oavsett om du kör XGD3-spel eller ej. Det enda som skiljer sig när spelen är nyare är att du har uppdaterat till senaste freeboot, annars kommer inte spelen att starta. Däremot kommer du se spelen i listan om du har gjort allt rätt. Det är bara att dom inte startar ifall din freeboot är för gammal.

Comment

Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
            Om jag har förstått det här rätt så ska jag alltså göra en mapp på min usb hårddisk som ska heta Games, och lägga Outputmappen där.
            Förstår bara inte vad som menas med slutet av outputmappen.
            Ska detta fungera med XDG3 spel också eller måste jag göra på något annat sät då?

Ledsen om jag ställer dumma frågor men jag har försökt att läsa mig till svaren innan i alla fall men har tyvärr inte lyckatts.
            Tack för all hjälp hittills

//jakob
            Ja, output mappen ska läggas i en mapp som heter "Games" som du får skapa själv, om den inte redan finns där...

Tänk på att output mappen måste heta OLIKA för varje spel, kanske gör om den delen så den får ett unikt namn (samma som iso filen) istället för bara output... om du bara väljer iso filen med mitt program (senaste versionen) kommer den att skriva över alla filer som heter samma sak, och allting kommer sluta med en enda smet, du måste göra 1 mapp för VARJE iso fil enligt följande:

x:\Games\ISO1\Default.xex
            x:\Games\ISO2\Default.xex
            x:\Games\ISO3\Default.xex
            etc. etc.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X