Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röd Ring efter 14699

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Röd Ring efter 14699

Hej,

Flashade precis om min JTAG Jasper 16MB till 14699. Gjorde som jag alltid har gjort, körde med Bestpig senaste version, samt lade in avatarupdate (som laddats ner från xbox.com) och slutligen Dashlaunch 2.27.

Allt gick fint och FSD bootar som det skall (från interna disken). Kan utläsa att den kört in 14699 via FSD samt att jag ser min avatar.

DOCK, kan jag inte gå till NXE längre. Testar att hålla in RB men då får jag Röd Ring nere i högre hörnet, samt ngt error-sida som visar massa olika språk (Det står antingen E71 eller F71 längst ner, sidan blir lite förskjuten neråt så man ser inte hela nedersta texten).

Spel och dylikt bootar dock som det ska.

Ngn som känner till problemet?

// P

Du har nog bad blocks? Dumpa hela nanden och kolla om den säger till om något bad block.

Comment

Du har en default.xex i roten på någon minnesenhet eller badblocks, kolla att det inte ligger någon sådan fil där... om det gör det, radera eller döp om den, annars får du dumpa om den och kolla efterbadblocks... och därefter flasha om med nandflasher360 eller rawflash
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag testade flasha om med 13599 och få funkade allt bra igen (dvs jag får grundinställningarna när jag startar boxen).

När jag flashat till 14699 får jag inga grundinställningar, utan den hoppar direkt till FSD

// P

Comment

Okej men gjorde du något av det vi föreslog?

Om du nu har bad block(s) så bör du kolla upp det...
          Grejen är ju att NXE kan hamna någon annan stans rent fysiskt i ditt nand-minne när du skriver 13599, pga hur stora vissa filer är som ligger före/efter. Just pga detta märker du antingen, eller ej, av att du har ett bad block. Dvs om du skriver en fil som du aldrig använder (kanske någon som har med xbox live att göra, det kan man ju ändå inte använda på en hackad konsol) över ett trasigt block, men alla andra filer ligger på hela fina block så kommer du ju inte märka av att det finns ett problem.

Comment

Mitt inlägg ovan var info vad jag gjorde igår kväll innan jag sett era inlägg

Har inte kvar min original-nand, men jag har under mina senaste flashningar använt min först utläst nand (9199).

Det har fått bra hittills, men jag gissar att det bästa är om jag utläser min nand på nytt?

Skall testa era tips ovan innan jag meckar vidare.

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
              Mitt inlägg ovan var info vad jag gjorde igår kväll innan jag sett era inlägg

Har inte kvar min original-nand, men jag har under mina senaste flashningar använt min först utläst nand (9199).

Det har fått bra hittills, men jag gissar att det bästa är om jag utläser min nand på nytt?

Skall testa era tips ovan innan jag meckar vidare.

// P
              Eftersom badblocks kan uppstå när som helst är väl det bästa att dumpa om varje gång, då får du alltid reda på vart badblocks ligger... eller så flashar du med rawflash för att se till att den remappar blocken på rätt sätt (det funkar bara om du har xell-reloaded)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

En fundering. Eftersom jag fått in en felaktig uppdatering iom 14699, måste jag först flasha om till en fungerande gammal dash (som t.ex 13599) innan jag läser ut nanden på nytt? Eller är det helt olika saker?

// P

Comment

En fundering. Eftersom jag fått in en felaktig uppdatering iom 14699, måste jag först flasha om till en fungerande gammal dash (som t.ex 13599) innan jag läser ut nanden på nytt? Eller är det helt olika saker?

// P
                  Det ska inte spela någon roll, badblocksen ligger jue redan där, att datan är delvis korrupt gör inte så värst mycket (om det är så att den korrupta delen INTE är Keyvault och SMC_Config som är dom 2 KRITISKA delarna av nanden, utan dom blir det jobbigt, det går att använda donor också, men inte rekomenderat...)
                  Google is your friend!

Comment

Ok, testade läsa ut nu.

Får 2 error mess under utläsningen :

error: reading block 103 status 250

Är detta ngt man kan reparera på ngt sätt?

// P

Comment

Ok, testade läsa ut nu.

Får 2 error mess under utläsningen :

error: reading block 103 status 250

Är detta ngt man kan reparera på ngt sätt?

// P
                      Det där är ett badblock bygger du en ny nand med denna image ska det där ******* flyttas om till 3FF istället (det är fel i hårdvaran som orsakar sådant där, det kan ibland lösas efter att man flashat om ett par gånger/uppdaterat nanden med Officiell update)
                      Google is your friend!

Comment

Läste ut nanden. Flashade om med ditt program (xebuild) och får samma problem (dvs jag kan ej gå till NXE).

Det jag tycker är skumt med flashningen till 14699 (oavsett om xebuild eller BestPig), så får jag min avatar i Freestyle Dash utan att ha uppdaterat ngt extra (det kanske är så?)

NXE är dock fortfarande ett mysterium för mig.

// P

Comment

Läste ut nanden. Flashade om med ditt program (xebuild) och får samma problem (dvs jag kan ej gå till NXE).

Det jag tycker är skumt med flashningen till 14699 (oavsett om xebuild eller BestPig), så får jag min avatar i Freestyle Dash utan att ha uppdaterat ngt extra (det kanske är så?)

// P
                          remappade du bad blocks innan du skrev nanden, eller använde ett program som gör det automatiskt? Annars är det inte så konstigt om det inte har blivit bättre

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
                            remappade du bad blocks innan du skrev nanden, eller använde ett program som gör det automatiskt? Annars är det inte så konstigt om det inte har blivit bättre
                            Mitt prog gör det automatiskt (xebuild gör det)
                            Google is your friend!

Comment

// P
                              Kom att tänka på en grej som jag inte sett dig svara på nu, har du kollat att det INTE ligger någon default.xex, eller dyligt på t.ex. interna hårddisken eller på en extern hårddisk?

Att du får upp avatars i FSD utan avatar update är inte normalt, kan också vara det som orsakar att du får E71 (som är update error) att den har avatar stödet (men en gammal version av det då)

Får du samma problem även utan hårddisk eller bootar den normalt då?
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X