Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xk3y eller rgh? hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    kan man läsa ur nanden på slim kortet fast jag inte har matrix2 chippet än eller måste det vara fastlött för det? och vilken nandpro version ska man ha?
    Matrix chippet, eller övriga chip i störst allmänhet har inget att göra med att dumpa nanden, så du kan göra det utan problem.

Nandpro 2.0D eller senare... beror på vad du har i din olimex
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hur vet jag vad jag har i olimexen köpte den av er för ca 1 år sedan

Comment

Ok betyder det att jag kan flasha in en ny nand också innan jag monterar matrix chippet?

Comment

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
          Ok betyder det att jag kan flasha in en ny nand också innan jag monterar matrix chippet?
          Du kan göra allting fram tills dess du behöver CPUKey, det vill säga du kan skriva en ECC (gggggggg... hack) alltså första hacket, sen för att skapa nya nanden med patch och sådär behövs din cpukey, vilket betyder att du måste starta ECC/Xell-Reloaded för att läsa av din key, du kan iofs också "bruteforcea" den, det tar väldigt lång tid...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X