jag köpte Xbox 360 Slim 250GB med RGH - JTAG hack för en dag sen men saken är att nu vet inte jag va jag ska göra jag har försökt att leta information men hittar ingen hjälp. mitt fråga är va ska jag göra, behöver jag ladda ner några program till datorn för att kunna överföra backup spel till jtag? varför finns både xexmenu och 2GOD? va jag förtår såska man kunna skicka back up spelen till 2GOD men hur:$??
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
need help!!!!!!!!!!
Collapse
X
-
Du har på hårddisken en mapp som heter _PCTools, den innehåller program du behöver för att konvertera spel från ISO till annat format.
NXE2GOD har du för att kunna konvertera spel du installerat från skiva i dashboarden till GOD formatet, XEXMenu har du för att kunna starta homebrew/spel från extern hårddisk t.ex.
Vill du köra med GOD formatet behöver du ISO2GOD på datorn: http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/...1.3.6-360h.rarGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
ok har kopierat innehåller från pctools till datorn och nu har jag 4 files:guiformat.exe, DiskSwap Configurator_v1.3b.rar,ExisoGUI_v1.4b.rar,XeX_Menu 1.1(ISO).iso. va ska jag göra nu kan ni förklara för mig ? ledsen att jag är lita trög det är bara för att jag är ny på den här med jtag.
- Citat
- Flag
Comment
-
ExisoGUI filen packar du upp, i den har du 2 exe filer och en txt fil, öppna den exe filen som innehåller ordet GUI, välj sedan ISO, samt vart du vill spara det på datorn, tryck på OK, när du gjort detta kommer du ha en mapp med spelets data i XEX Formatet, dessa lägger du sedan i en mapp som heter "Games" på din usb hårddisk/ditt usb minne, i den Games mappen ska du sedan lägga varje spel i varsin mapp... spelen ska alltså ligga såhär:Original inlägg av feve86 Visa Inläggok har kopierat innehåller från pctools till datorn och nu har jag 4 files:guiformat.exe, DiskSwap Configurator_v1.3b.rar,ExisoGUI_v1.4b.rar,XeX_Menu 1.1(ISO).iso. va ska jag göra nu kan ni förklara för mig ? ledsen att jag är lita trög det är bara för att jag är ny på den här med jtag.
x:\Games\Spel1\Default.xex
x:\Games\Spel2\Default.xex
x:\Games\Spel3\Default.xex
Där x är bokstaven windows säger att din hårddisk/ditt minne har, och spel1, spel2, spel3 är namnet på spelen...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är fullt normalt, det kan ta flera minuter för en RGH-maskin att boota om det vill sig illa.Original inlägg av feve86 Visa Inlägghar en ny fråga min maskin dröjer när man trycker på start knappen så lyser knappen men bilden tar cirka 30 sekunder att komma upp? ska det bara så eller?
- Citat
- Flag
Comment
-
Auto eller högt % tal är bäst, minst 60%Original inlägg av feve86 Visa Inlägghar en till fråga fläckten hur många % ska den bara?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det bästa är auto, då ställer den in sig baserat på vilken temp du har i konsollen, ställer du den statiskt är det risk för att konsollen överhettar vid något tillfälle...Original inlägg av feve86 Visa Inläggok jag har den på 75% då är den bra eller hur?
Vad gäller "Xellload" som du kallar det, det är Xell-Reloaded och är Linux loadern, den är till för att ladda linux, få din cpukey och köra vissa emulatorer (libxenon emulatorer)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja... ställer du den till "noll" blir det automatisktOriginal inlägg av feve86 Visa Inläggkan jag ställa fläckten på auto när jag är inne på freestyle2.0?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment