Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av patogamer Visa Inlägg
    jag börjar undra om jag har en jtag. borde ha detta installerat då eftersom jag fixade det här
    Om du startar med eject och du inte startar i den vanliga dashboarden har du JTAG/RGH, du bör ha någonting installerat på boxen oavsett om det är vi eller någon annan som gjort det åt dig (du borde ha FSD eller XEXMenu på hårddisken)

Men som sagt, det definitiva testet är att helt enkelt testa att starta med eject och se vad som händer startar den normalt är den inte JTAG:ad, startar den någon variant av xell (Xell, Xellous eller Xell-Reloaded) är den JTAG:ad (detta brukar oftast resultera i en blå skärm med massa text som rullar och talar om för dig att den startar massa grejer och sedan visar din fuseset (och cpukey) m.m.)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

japp teste funkade! Men den känner inte igen hårddisken ...kan inte få kontakt med servern sa den igår iaf. ??

Comment

japp teste funkade! Men den känner inte igen hårddisken ...kan inte få kontakt med servern sa den igår iaf. ??
        Vart är det du letar efter hårddisken? vilket filsystem har hårddisken?

Vad menar du med att den inte hittade "servern"? vilken server?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag letar vad som helst som finns i hårddisken. Hheheh, jag har försökt få igång dlc och lägga in update till den hårddisk som finns inbyggd i boxen. man sa till mig att den gick att hitta via xexmenu.
          vilket filsystem den har?
          Jag undrar också vilken server den menar men det är det den säger. Jag startar boxen via eject mode eller vad man ska kalla det. Den "hittar" hårddisken men börjar leta på nåt sätt att öppna hårddisken (den externa menar jag) men det står "No answer from server" typ. Kommer inge vart heller utan den letar o letar bara. Ah....

Comment

Jag letar vad som helst som finns i hårddisken. Hheheh, jag har försökt få igång dlc och lägga in update till den hårddisk som finns inbyggd i boxen. man sa till mig att den gick att hitta via xexmenu.
            vilket filsystem den har?
            Jag undrar också vilken server den menar men det är det den säger. Jag startar boxen via eject mode eller vad man ska kalla det. Den "hittar" hårddisken men börjar leta på nåt sätt att öppna hårddisken (den externa menar jag) men det står "No answer from server" typ. Kommer inge vart heller utan den letar o letar bara. Ah....
            Ahhh ok, du ska starta med vanliga ström knappen för att nyttja maskinen "normalt" dvs. spela spel och köra det mesta homebrew, bad dig bara testa att starta med eject för att kolla att du verkligen har JTAG:ad maskin

När du startar konsollen i vanliga läget ska du få fram dashboarden precis som vanligt... OM du har XEXMenu installerat ska den ligga under Games -> Demos/Trials kolla där efter det om du inte redan har det

Den interna hårddisken ska ha XFAT om jag inte minns helt fel, det är iaf ett special format för just Xbox 360...

Externa hårddisken ska vara FAT32 och ja, den ska hittas i XEXMenu/FSD, i XEXMenu hittar du filhanteraren genom att trycka 1 gång på RB knappen när du startat programmet (trycker du flera gånger kommer den bläddra mellan dom olika menyerna, går du för långt kan du trycka LB för att backa eller fortsätta trycka RB tills du hittar rätt)
            Google is your friend!

Comment

awesome! jag hitta och externa hitta jag också. däremot funkade inte spelen jag lagt i den för att de saknar iso filer av nån anledning. crap. men hur får jag dlc att funka?jag har en update och jag lägger den i hdd1: cache....men eehhh....hur vet jag att den funkar..dvs hur spelar jag den =S

Comment

awesome! jag hitta och externa hitta jag också. däremot funkade inte spelen jag lagt i den för att de saknar iso filer av nån anledning. crap. men hur får jag dlc att funka?jag har en update och jag lägger den i hdd1: cache....men eehhh....hur vet jag att den funkar..dvs hur spelar jag den =S
                vad menar du nu med "saknar iso filer av någon anledning"? när du kör från extern disk packar du upp ISO filerna till en mapp med speldatan, spelen har vad jag vet ALDRIG iso filer med... det ligger jue på en skiva, ska man då emulera en till skiva?!

Du vet att det funkar baserat på att du kan använda det, det är olika för varje spel och DLC... vissa grejer fortsätter story, andra är extra bilar t.ex. och sen finns det dom där som man kan välja att spela i menyerna... Utöver att DLC måste ligga på rätt ställa (HDD1:\Content\000000000000...\...\...\) måste det även ha rätt namn och vara korrekt patchat, detta gör du lätt med XM360, den kan både fixa namn + patcha och körs direkt på boxen!
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X