Of course, sorry, var lite lost igår kväll och tänkte inte riktigt på det :$
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Launch.ini inställningar?
Collapse
X
-
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Okej, men jag hittar ingen launch.ini någonstans. Xboxen startar i FSD så det måste ju finnas en, eller? Om jag gör en ny och kopierar det du skrev ovan så kommer xboxen fortfarande starta i fsd då?Original inlägg av Swizzy Visa InläggFlash, dock kan du inte skriva till den där utan du får läsa ur den där eller copy 'n' pastea det jag skrev ovan^ och lägga på t.ex. din interna hårddisk (HDD1:\) eller externa hårddisk... den ska ligga i roten på enheten.
Dvs om du sparar den i windows till minnet ska den ligga:
x:\launch.ini
där x = enhets bokstaven i windows... oftast D, E eller F
Det jag behöver göra är att ändra liveblock till false för att få ett dlc att fungera.
- Citat
- Flag
Comment
-
Om du inte hittar den på HDD1, eller ngn usb enhet kan du kolla i Flash...Original inlägg av JohanElite Visa InläggOkej, men jag hittar ingen launch.ini någonstans. Xboxen startar i FSD så det måste ju finnas en, eller? Om jag gör en ny och kopierar det du skrev ovan så kommer xboxen fortfarande starta i fsd då?
Det jag behöver göra är att ändra liveblock till false för att få ett dlc att fungera.
Om du skriver in det som jag skrev långt upp här kommer FSD sluta autostarta, eftersom det inte finns inställt att den ska starta FSD, du kan uppdatera till Dashlaunch 3.0 BETA istället, då får du på skärmen ett program som kan ändra alla dessa settings åt dig direkt på boxen
Keep in mind, det är en BETA, dvs. det finns en risk för att ngnting buggar (inte funkar som det ska)...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment

Comment