Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VARNING ! - flytta hård-diskar mellan konsoller -VARNING ! (är Microsoft galna?)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• VARNING ! - flytta hård-diskar mellan konsoller -VARNING ! (är Microsoft galna?)

Jag hade hört av en vän att man skulle kunna plocka ur sin hårddisk i sin 360 och peta in den i en annan xbox360 om man vill typ fortsätta med sitt spel hos en polare...

JO TJENA!...

gick juh "bra" förutom att det stog "unusable save" på allt "gammalt" jag hade sparat på min konsoll när jag försökte få fram det i hans maskin med min hd i, (och tvärtom på de saves jag gjort hos honom när jag petade tillbaka hdn i min konsoll..)

---> Sen när jag kom hem och pillade tillbaka hårddisken i min konsoll blev kaosen total !!!! <---
    alla mina downloads som expansions och addons till spel blev oanvändbart(spelen gick inte ens att spela, det stog bara att man skulle ladda ned addonsen igen för att rätta till problemet),

på alla arcades som bla Castle Crashers stog det att jag måste ladda ned dem igen för att de skulle funka (jag fick inte ens expansionen att funka alls efter ny download)
    och alla uppdateringar och downloads jag tagit ned hos honom funkade inte och allt måste tankas ned igen för att fungera....
    (alla save-filer på arcades nollades dessutom efter att jag tankat ned dem igen)
    (visserligen var det gratis eftersom jag tankat dem på mitt konto hos honom men endå...)

så med andra ord:
    plocka inte hård-diskar mellan olika konsoller !
    ! det funkar inte !

dessutom började mitt silverkonto att tjata om att jag måste skapa ett nytt konto för att logga in...(gick visserligen att bara plocka ned alla uppdates och addons endå men inte att logga på min profil online lixom, jag har inte löst detta än)

vet inte om det kan ha att göra med att min konsoll är fetgammal, typ den första konsollen som kom, och hans konsoll är splitterny men båda maskinerna har ju alla de senaste och nyaste uppdateringarna mm men sjukt är det hur som helst....
    Last edited by bmansweden; 2009-05-02, 14:25. Anledning: fleleee stavvat mm
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

detta är ingen nyhet. man ska inte laborera med diskar mellan konsoler, det är inte som en pc med extern disk. ha din disk i din konsol med din gamertag, pilla inte mellan gamertags och olika konsoler. enda gången du ska göra det är när du har två likadana profiler på dina egna konsoler, tex nyköp eller har en online / offline konsol. klart det kommer bli knas när dina DLC mm är kopplade till din konsoler/gamertag, likaså de saker du laddar ner hos honom blir kopplade till hans konsol på din disk.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      detta är ingen nyhet. man ska inte laborera med diskar mellan konsoler, det är inte som en pc med extern disk. ha din disk i din konsol med din gamertag, pilla inte mellan gamertags och olika konsoler. enda gången du ska göra det är när du har två likadana profiler på dina egna konsoler, tex nyköp eller har en online / offline konsol. klart det kommer bli knas när dina DLC mm är kopplade till din konsoler/gamertag, likaså de saker du laddar ner hos honom blir kopplade till hans konsol på din disk.
      men jag körde ju hans konsoll helt utan minneskort eller liknande med ev profiler/gamertags på, varför håller typ hård-disken koll på i vilken konsoll den sitter....
      är ju helt sjukt....
      Nintendo:
      "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
      -----------------
      雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
        men jag körde ju hans konsoll helt utan minneskort eller liknande med ev profiler/gamertags på, varför håller typ hård-disken koll på i vilken konsoll den sitter....
        är ju helt sjukt....
        det är väl självklart att en annan konsol skriver data till hdd som sitter i den, det är inte hdd som håller koll, utan annan konsol som skriver data på den enligt den konsolens mjukvara/gamertags.

stoppar du in din windows hdd i en annan dator så kommer den ju ändras med den datorn drivrutiner etc etc. en lätt beskrivning hur saker kan skita sig när du flyttar fram och tillbaka.
        Last edited by int21; 2009-05-02, 15:02.

Comment

det är väl självklart att en annan konsol skriver data till hdd som sitter i den, det är inte hdd som håller koll, utan annan konsol som skriver data på den enligt den konsolens mjukvara/gamertags.

stoppar du in din windows hdd i en annan dator så kommer den ju ändras med den datorn drivrutiner etc etc. en lätt beskrivning hur saker kan skita sig när du flyttar fram och tillbaka.
          jo det förstår jag men det ligger ju BARA min gamertag på hård-disken och inget system som typ Windows eller liknande så jag fattar inte varför det inte funkar endå...som att man typ har en extern hd med bara mp3 på och kopplar den mellan olika datorer...det funkar ju...
          eller håller nånting i själva boxen reda på gamertagsen å shit?
          eller är det nåt med hård-disken som kollar typ moderkortet?
          Nintendo:
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

nån som har nån lösning på hur jag ska göra ang mitt login då?
            ska jag klicka på skapa ny login å sen slå in min gamla tag och lösen eller kommer jag ens dit?
            Nintendo:
            -----------------
            雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Ring MS och fråga
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

jo det förstår jag men det ligger ju BARA min gamertag på hård-disken och inget system som typ Windows eller liknande så jag fattar inte varför det inte funkar endå...som att man typ har en extern hd med bara mp3 på och kopplar den mellan olika datorer...det funkar ju...
                eller håller nånting i själva boxen reda på gamertagsen å shit?
                eller är det nåt med hård-disken som kollar typ moderkortet?
                tror du missuppfattade mig, jag gjorde en liknelse att det liknar som om du skulle flytta en windows hdd mellan system. att flytta xbox hdd mellan konsoler är inte som att flytta usb-minne eller mp3-maskiner mellan system. boxen skriver info som enbart den konsolen har, signaturer osv. alla boxar har olika signaturer, därav varför inte vissa DLC inte kan kopieras mellan konsoler, därför ska man inte heller flytta hdd fram och tillbaka mellan konsoler utan att veta vad man sysslar med.

Comment

nån som har nån lösning på hur jag ska göra ang mitt login då?
                  ska jag klicka på skapa ny login å sen slå in min gamla tag och lösen eller kommer jag ens dit?
                  Du har alltså tappat din profil? eller har den blivit "korrupt"?? i så fall tar du bort ENBART profilen, och väljer att "Recover gamer tag" och följer instruktionerna på skärmen...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Du har alltså tappat din profil? eller har den blivit "korrupt"?? i så fall tar du bort ENBART profilen, och väljer att "Recover gamer tag" och följer instruktionerna på skärmen...
                    Njae asså jag kan ladda ned saker på profilen som vanligt å den går online när jag har nätverkskabeln i som den ska men det kommer upp att jag måste skapa ett nytt konto hela tiden om jag vill logga in på live.....
                    skumt...
                    Nintendo:
                    -----------------
                    雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Japp, det är väldigt skumt, du skulle kunna ringa MS supporten o höra om det finns något du kan göra... i så fall har dom svar på det hoppas jag
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag fick det problemet efter jag hade fått utbytt min konsol på microsoft service.. och då stog mitt live still i ett år ungefär.. sen börja jag trycka på det mesta och fick igång det men jag kommer tyvärr inte ihåg hur

Comment

tror du missuppfattade mig, jag gjorde en liknelse att det liknar som om du skulle flytta en windows hdd mellan system. att flytta xbox hdd mellan konsoler är inte som att flytta usb-minne eller mp3-maskiner mellan system. boxen skriver info som enbart den konsolen har, signaturer osv. alla boxar har olika signaturer, därav varför inte vissa DLC inte kan kopieras mellan konsoler, därför ska man inte heller flytta hdd fram och tillbaka mellan konsoler utan att veta vad man sysslar med.
                          jo Jag förstog vad du menade men hävdar att oset (operativet) inte ligger på hdd´n då jag faktiskt kan köra min 360 utan hdd med, därför anser jag att det bara är giriga ms som lagt dit nå skit...

sen kan jag köpa att man kanske inte ska flytta den till en annan 360 för att de inte vill att man inte ska kunna shara sina dl´s å shit men om jag har 2st 360 som jag ärligt köpt så borde det väl vara upp till mig, eller?

som att man köpte en dvd-film som bara gick att spela i ens egen dvd-spelare och ingen annanstans....sjukt juh....
                          Nintendo:
                          -----------------
                          雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

jo Jag förstog vad du menade men hävdar att oset (operativet) inte ligger på hdd´n då jag faktiskt kan köra min 360 utan hdd med, därför anser jag att det bara är giriga ms som lagt dit nå skit...
                            har aldrig sagt det ligger på hdd heller och det var inte det jag menade, jag försökte bara förklara att de filer som som os'et använder ligger på hdd (användardata, demos, saves, etc) och de kan ändras beroende på vilken maskin de används i (signaturer), vilket förklarar att det kan bli paj om du flyttar mellan system.

Comment

Har också haft lite bekymmer då jag spelat hemma hos min bror på hans konsol med min gamertag så har jag varit tvungen att ta recover gamertag även här hemma fast jag inte gjort något här, men jag behöver inte ta bort den gamla profilen utan kan välja recover direkt.

Du har ju inget att förlora så prova att ta recover gamertag, fungerar det för dig så är det kanon annars får du nog ringa ms.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X