Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VARNING ! - flytta hård-diskar mellan konsoller -VARNING ! (är Microsoft galna?)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
    Har också haft lite bekymmer då jag spelat hemma hos min bror på hans konsol med min gamertag så har jag varit tvungen att ta recover gamertag även här hemma fast jag inte gjort något här, men jag behöver inte ta bort den gamla profilen utan kan välja recover direkt.

Du har ju inget att förlora så prova att ta recover gamertag, fungerar det för dig så är det kanon annars får du nog ringa ms.
    men måste jag ha mitt pass och det för att ta recover gamertag?
    jag minns fan inte det..ha ha..passwordet alltså...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Tyvär så måste du det det är för att andra inte ska kunna ladda hem din gamertag (den fungerar inte för dig om dom gör det)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
        men måste jag ha mitt pass och det för att ta recover gamertag?
        jag minns fan inte det..ha ha..passwordet alltså...
        det är innan sådana här tillfällen man ska skriva ner lösenorden i en textfil som du har placerat i en krypterad partition eller krypterad fil. då behöver du bara kunna ett relativt starkt lösenord för att få access till alla andra.

som vanligt är google din vän.

Comment

nu tror jag inte det där är riktigt samma grej, för det finns 2 typer av lösenord för gamertags, en för när man ska spela och en för när man ska tanka hem den från deras servrar (A.K.A Recover gamertag) den som nämns om man söker på google är den som är till för när man ska spela... tror inte du kan "reseta" den andra så enkelt... den är liksom kopplad till Windows Live (Hotmail, MSN etc.)

*edit:*

enda sättet att få ordning på det är att gå in på t.ex hotmail.com och välja "forgot your password?" då krävs det att man kommer ihåg vad man skrev för något när man skapade kontot dock
          Last edited by Swizzy; 2009-05-22, 23:17.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Det lösenordet är ju samma som man har till sin Hotmail, vilket du borde komma ihåg om du använder din hotmail som mailkonto. (Men det kanske du inte gör)

Comment

Det funkar med vissa spel ... och det är aldrig problem om du har flyttat din gamertag till ett minneskort... Vissa spelsaves knyts till konsollen och andra till mediat..
              har du tur kan du flytta savegamet till ett minneskort för att sen flytta tillbaks det till HDD

Comment

Hejsan, fick ett liknande problem förut när jag skickade in min xbox på lagning. (Det ska ju gå att skapa en ny gamertag men kunna använda DLC's man laddat ner t.ex Cod4 map pack) Grejjen var att jag fick hem ett helt nytt xbox/refurb (inte 100% säker) och vad jag har förstått så är Dlc's låsta till själva konsollen..
                Så min fråga lyder: Hur i helvete ska jag kunna använda sakerna igen, jag har inte passwordet till den gamla profilen kvar då MSN raderat den adressen pga. inaktivitet ..! Det här är sånt som jag kan tänka mig bryter mot ett antal konsumentlagar, hade spenderat långt över 8000 Ms points... :'(

Har prövat en del simpla metoder som t.ex Download again, funkar inte.....!
                Recovera den nya profilen igen har jag också prövat..

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                  Hejsan, fick ett liknande problem förut när jag skickade in min xbox på lagning. (Det ska ju gå att skapa en ny gamertag men kunna använda DLC's man laddat ner t.ex Cod4 map pack) Grejjen var att jag fick hem ett helt nytt xbox/refurb (inte 100% säker) och vad jag har förstått så är Dlc's låsta till själva konsollen..
                  Så min fråga lyder: Hur i helvete ska jag kunna använda sakerna igen, jag har inte passwordet till den gamla profilen kvar då MSN raderat den adressen pga. inaktivitet ..! Det här är sånt som jag kan tänka mig bryter mot ett antal konsumentlagar, hade spenderat långt över 8000 Ms points... :'(

Har prövat en del simpla metoder som t.ex Download again, funkar inte.....!
                  Recovera den nya profilen igen har jag också prövat..
                  du ska kontakta ms support, de kan lösa det mesta inom glömda passwords etc, faktiskt. som tur är brukar mail/profiler ligga i viloläge eller på ett sätt så de kan komma åt dem långt efter man avslutat konton. detta är väl för att kunna ordna saker åt alla som får sina konton hijackade.

Comment

jag skiftar hårddisk mellan mina 360in går hur bra som hellst

Comment

Original inlägg av gamerking92 Visa Inlägg
                      jag skiftar hårddisk mellan mina 360in går hur bra som hellst
                      Har du gjort någon ny profil och försökt använda Dlc's på den inte-original xboxen som HDD'n tillhör?

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                        Har du gjort någon ny profil och försökt använda Dlc's på den inte-original xboxen som HDD'n tillhör?
                        går inte å göra ny profil å använda dlc du laddat ner på en annan profil.

Comment

Original inlägg av gamerking92 Visa Inlägg
                          går inte å göra ny profil å använda dlc du laddat ner på en annan profil.
                          Vissa Dlc's låser sig till profilen andra till konsollen, i det här fallet med map-packs och Gta TLAD som låst sig till konsollen. Grejen är att de finns inte kvar i min orginalprofil heller jag måste köra download again varje gång jag vill använda dem...

Comment

Mitt xbox pajjade innan idag och ska köpa nytt imorgon, det har varit flashat och har tex, lirat bränt nhl10 online som en galning. Är inte bannad mao. Går det att stoppa in min gammla hårddisk i det nya xboxet utan problem o fortsätta lira som vanligt med orginalspel, utan risk att bli bannad pga skit som sparats på hårddisken?

Comment

Original inlägg av -MegaMan- Visa Inlägg
                              Mitt xbox pajjade innan idag och ska köpa nytt imorgon, det har varit flashat och har tex, lirat bränt nhl10 online som en galning. Är inte bannad mao. Går det att stoppa in min gammla hårddisk i det nya xboxet utan problem o fortsätta lira som vanligt med orginalspel, utan risk att bli bannad pga skit som sparats på hårddisken?
                              det ska inte vara någon fara att stoppa på den gamla hårddisken på den nya din gamla 360 kan du plocka reservdelar av, ev. till och med laga
                              Google is your friend!

Comment

okej, så ingen skum information från att ha lirat med brända spel tidigare ligger kvar på hårddisken?, så inte den nya consolen riskerar att bli bannad pga att jag kommer köra den gammla hddn på mitt nya xbox?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X