Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Red Dead Redemption

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Spara hästar är som att Spara bilar i GTA
    Man kör in dem i Garaget "Bilarna" o hästarna får man binda fast då dom inte hade några garage i Wwwilda WWwestern *ler*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
      Jo kom på detta igår. Lite stört att man måste binda fast dom i en påle för att dom ska sparas. Dock så får jag tillägga att man måste köpa rätt "deed" för att samma häst ska komma när du visslar. Ja alltså om hästen dör och du är tvungen att (märkligt nog) återuppliva den via att trycka på ett pappersark (deed)

*spoiler*
      Spoila inte!!!!!!
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

spelat en timme.. och.. ja, rockstar har gjort det igen! sanslöst kul änsålänge och bättre lär det bli. fattade först inte varför min hästjävel kastade av mig hela tiden, men man hade tydligen en blå mätare att passa.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Spoila inte!!!!!!
          Ja för att säga att man kommer döda två cougars i spelet är nog en sanslös spoiler.. dOooh!

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          spelat en timme.. och.. ja, rockstar har gjort det igen! sanslöst kul änsålänge och bättre lär det bli. fattade först inte varför min hästjävel kastade av mig hela tiden, men man hade tydligen en blå mätare att passa.
          haha! Ja man lär sig snart hur man ska "egga" på knappen för att undvika att trötta ut hästen. Finns flera olika hästar med olika egenskaper med. Säger inte mer så jag inte gör surgubben ovanför ledsen

Comment

ja, men hur man ska döda dom... det är en spoiler
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              ja, men hur man ska döda dom... det är en spoiler
              hehe jo iof sig.. sorry för det! Men det är ju som tur är bara 0.001% av spelet typ

Comment

spelat typ 25% eller nåt.. gillar spelet skarpt.. gillar att de tagit med influenser från gta musiken.. de där strängarna som spelas då å då, påminns gång på gång när man hör dom. hur vet man vad som e skillnad från häst till häst? vill inte kasta bort min polle för nån vild ful jävel när man inte vet skillnaden.. tycker de springer lika fort.. men så behåller jag alltid den ja haft innan för att inte göra den ledsen.

Comment

hur vet man vad som e skillnad från häst till häst? vill inte kasta bort min polle för nån vild ful jävel när man inte vet skillnaden.. tycker de springer lika fort.. men så behåller jag alltid den ja haft innan för att inte göra den ledsen.
                  Som jag förstått det hela när det gäller hästar är att dom har olika stamina, speed (även hört att vissa klarar av mer stryk). Går du in i någon butik som säljer hästar så kan du se skillnaden på dom genom att läsa infon. Dessa hästar finns även ute i det vilda och därmed kan du tämja dom så du får dom gratis. Dock så måste får du ej behålla denna häst om den dör som du får om du köper en häst i butiken. När du tämjer en sådan häst i det vilda så har den ofta dålig stamina och speed i början. Men efter ett tag så märker du skillnad

Detta är den infon jag lärt mig ang hästar iaf och jag har spelat klart 52% av mainstoryn nu och gjort mer lr mindre alla challenges (ej klara, förmodar att jag måste komma längre i storyn för att klara av dessa helt)

Förresten. Någon mer än jag som stör sig på att man dör direkt om man ramlar i vattnet. Jädra pajas-cowboy som inte kan simma då!

Comment

Stamina ökar om du håller dig till en specifik häst har jag märkt, så vad gäller den biten är det väl inte någon större skillnad mellan hästarna egentligen antar jag?

vad gäller hastigheten så är väl en stallion den snabbaste hästen som jag har hittat änsålänge... (den man får i storyn, alltså inte första utan tredje~ hästen)

men som sagt, man får ett medelande ibland när man har setat på en och samma häst och ridit runt med den att dens stamina ökat för att den typ känner sig mer bekväm/säker med dig
                    Google is your friend!

Comment

Det finns tre st hästar som räknas som tophästar i spelet. (förutom War Horse som du får med Limited Ed)

- American Standardbred
                      - Hungarian Half-bred = stallion som dom kallar den i början
                      - Kentucky Saddler

Hungarian Half-bred är den långsammaste utav dessa men betydligt snabbare än dom som inte ingår i denna trio. Kentucky har mest hälsa och American är snabbast.

Jag har en American Standardbred nu och den är helt klart min favorit
                      Last edited by lejonel; 2010-05-23, 19:45.

Comment

sådär.. då har man klarat det.. vilket slut, haha. ett riktigt schysst lir med bra story. kommer lätt slå ihjäl flera timmar till genom att leta och låsa upp saker. tog ungefär 16 timmar, det har varit en riktig spelhelg då jag fick det fredagkväll.

Comment

förmodar att du mer eller mindre enbart gjort mainstoryn då? Själv är jag sådan som måste göra precis allt när jag fastnar för ett bra spel. Har lirat i 27h nu totalt och bara kommit 61% i mainstoryn

Comment

Som jag förstått det hela när det gäller hästar är att dom har olika stamina, speed (även hört att vissa klarar av mer stryk). Går du in i någon butik som säljer hästar så kan du se skillnaden på dom genom att läsa infon. Dessa hästar finns även ute i det vilda och därmed kan du tämja dom så du får dom gratis. Dock så måste får du ej behålla denna häst om den dör som du får om du köper en häst i butiken. När du tämjer en sådan häst i det vilda så har den ofta dålig stamina och speed i början. Men efter ett tag så märker du skillnad

Detta är den infon jag lärt mig ang hästar iaf och jag har spelat klart 52% av mainstoryn nu och gjort mer lr mindre alla challenges (ej klara, förmodar att jag måste komma längre i storyn för att klara av dessa helt)

Förresten. Någon mer än jag som stör sig på att man dör direkt om man ramlar i vattnet. Jädra pajas-cowboy som inte kan simma då!
                            Angående det sista du skrev: Jag tror nog att simkunskaperna hos bondfolk på den tiden var rätt bristfälliga. Så är det fortfarande i många länder i Asien och Afrika.

Spelet är för övrigt sjukt roligt! Jag har är klar med 80 % av spelet och har spelat 23h. Tack för infon om hästarna förresten! American standardbred är en riktigt fin häst. Visste ni att Rockstar använde sig av motion-capture tekniken på hästarna? Rätt sjukt egentligen
                            Last edited by Ratchet; 2010-05-24, 16:53.

Comment

förmodar att du mer eller mindre enbart gjort mainstoryn då? Själv är jag sådan som måste göra precis allt när jag fastnar för ett bra spel. Har lirat i 27h nu totalt och bara kommit 61% i mainstoryn
                              japp, körde nästan enbart main missions för att se om man fick nån achivement om du klarade det under någon viss tid.. som i gta. resterande % kan man leka ihop sedan utan tidpress. ska köra om det till ps3:an så fort det inkommer till butikerna.. är lite försenat, vissa butiker fick det på fredagen, men hann inte då.

Comment

ska köra om det till ps3:an så fort det inkommer till butikerna.. är lite försenat, vissa butiker fick det på fredagen, men hann inte då.
                                Är du säker på att du vill köra det på PS3?

PS3-utgåvan har lägre upplösning. Ingen anti-aliasing. Sämre framerate och texturer. Färre och mindre detaljerade objekt.

källa: http://www.thesixthaxis.com/2010/05/...on-ps3-vs-360/

Ännu en gång vinner 360

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X