Original inlägg av Swizzy
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Halo reach System link
Collapse
X
-
Köpte en Cat6 kabel då han i butiken sa att dessa var bättre men mina xboxar kan inte hitta varandra.. Måste det vara en cat5 (e) kabel eller är det nått annat som e fel nu xP
Edit: Kan vara så att halo reach backupen (ej min) inte kan köra mot min skiva så gör en ny med min skiva och ser om detta löser mina problemLast edited by jonthe838; 2011-07-04, 20:01.
- Citat
- Flag
Comment
-
Cat5e är god upp till 1,5Tb/s data och Cat6 stödjer lite snabbare hastighet.
har du inte Cat6 utrustning är det ingen vits med att köpa dessa tillbehör *ler*
Men nej det skall inte spela roll, för säkerhets skull så gå tillbaka med kabeln o byt ut den mot en hederlig Cat5e ( KORSAD )
jag tror att du fått en rak 6a
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag kollade och den är korsad men ska se om det har med mina versioner av reach att göra som jag Edita i min förra post för dem hittade inte varandra ens över nätverket så det kan vara nått sånt :SOriginal inlägg av Pendragon Visa InläggCat5e är god upp till 1,5Tb/s data och Cat6 stödjer lite snabbare hastighet.
har du inte Cat6 utrustning är det ingen vits med att köpa dessa tillbehör *ler*
Men nej det skall inte spela roll, för säkerhets skull så gå tillbaka med kabeln o byt ut den mot en hederlig Cat5e ( KORSAD )
jag tror att du fått en rak 6a
Edit: Okej nu börjar jag bli lite orolig här hehe.. Jag kan inte koppla till min xbox via FTP / HTTP(FSD). Jag kan ladda ner covers från JQE men det är allt.. Verkar som att mitt nätverk inte gillar min xbox idag. Det funkade i morse men inte nu.. :S några idéer?
Edit2: Xlink går inte heller att koppla till..Last edited by jonthe838; 2011-07-04, 20:23.
- Citat
- Flag
Comment
-
det har troligen att göra med dina nätverksinställningarOriginal inlägg av jonthe838 Visa InläggJag kollade och den är korsad men ska se om det har med mina versioner av reach att göra som jag Edita i min förra post för dem hittade inte varandra ens över nätverket så det kan vara nått sånt :S
Edit: Okej nu börjar jag bli lite orolig här hehe.. Jag kan inte koppla till min xbox via FTP / HTTP(FSD). Jag kan ladda ner covers från JQE men det är allt.. Verkar som att mitt nätverk inte gillar min xbox idag. Det funkade i morse men inte nu.. :S några idéer?
Edit2: Xlink går inte heller att koppla till..
se över dom, sätt dom på automatiskt på samtliga maskiner så borde det funka, annars får du ställa in manuella inställningar och då köra 2 olika IP adresser på boxarna, för att sedan även se till att Gateway/Default router står som den andra boxens... det är så man förr brukade köra...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Testat alla möjliga nätverksinställningar för att få detta att funka men det konstiga är att jag inte hade ändrat några inställningar mellan det att det funka och att det inte funkade :SOriginal inlägg av Swizzy Visa Inläggdet har troligen att göra med dina nätverksinställningar
se över dom, sätt dom på automatiskt på samtliga maskiner så borde det funka, annars får du ställa in manuella inställningar och då köra 2 olika IP adresser på boxarna, för att sedan även se till att Gateway/Default router står som den andra boxens... det är så man förr brukade köra...
Man är så handikappad utav FTP / xlink / FSDHTTP
Edit: får inte detta att funka..
Edit 2: Jag har aldrig lyckats använda statisk IP på någon utav mina enheter kopplade till mitt nätverk. alla blir isolerade och kan inte kopplas till internet.. :S Men nu har 360n låst sig med vanlig ipLast edited by jonthe838; 2011-07-05, 00:05.
- Citat
- Flag
Comment
-
Kör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
normalt så skall routrar känna av vad för typ av kabel som kopplas in o anpassa sig därefter *beroende på märke o modell så klart*
Om korsad till PC så kiak över dina brandväggsrättigheter
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
- Citat
- Flag
Comment
-
Kör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
normalt så skall routrar känna av vad för typ av kabel som kopplas in o anpassa sig därefter *beroende på märke o modell så klart*
Om korsad till PC så kika över dina brandväggsrättigheter
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag försökte köra med Xkabel mellan de båda xboxarna.. Men ska testa att starta om routern.. vänta lite ;POriginal inlägg av Pendragon Visa InläggKör du med en router så dra strömmen för den om porten du kört in din korsade kabel låst sig.
Om korsad till PC så kika över dina brandväggsrättigheter
Startade om routern, Xboxen fick en ny IP kan inte koppla till den heller..
BIG EDIT: När jag stod och duscha imorse så insåg jag.. "Hey vänta nu! Om JQE360 funkar så vrf skulle inte resten funka?!" Det är min dator det är fel på när det gäller i alla fall HTTPFSD för kunde komma in på sidan via min android lur !
Mysteriet om systemlink fortsätter dock ;P
följde denna guiden xD eller ah lästa kraven där ;D http://www.locopuyo.com/xboxlan.htmlLast edited by jonthe838; 2011-07-05, 07:15.
- Citat
- Flag
Comment

Comment