Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halo reach System link

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Halo reach System link

Idag försökte jag och några spelare köra Halo reach system link för halo är roligast med så många spelare som möjligt..
    Men vi fick ett problem. vi kunde inte få igång det, eller vi kunde få igång det men fick error efter ett par sekunders spelande och ena konsolen åkte ut.
    Så här var det uppsatt.
    2 xboxar kopplade med nätverkskabel emellan.
    1 Jtag och 1 live konsol.
    Jtag hostade, Live konsol åkte ut ur spelet gång på gång.

Vi vet att båda spelen låg på samma version för vi cleare'a chachen på alla lagringsenheter på live konsolen och har inte installerat nått på jtaggen..
    Någon som vet varför detta inte funka ? det slutade med att vi var två som spela halo i taget och en som spela RDR.

Halo Reach kampanjen är riktigt bra men lite för svår för att klaras av själv på legendary.. Någon som har några tips på hur vi kan lösa detta ?
    Tack

JL

Du skulle kunna prova o köra åt andra hållet?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Du skulle kunna prova o köra åt andra hållet?
      åh herre gud vad dum jag känner mig nu :s.. ska testa hehe.

Comment

Okej jag har nu testat och testat och testat men får det dock inte att funka.. Samma error får man oberoende om vilken konsok det är som hostar..

Comment

Bara korsad nätverkskabel imellan? ingen hub/switch/router eller sånt?
          live konsollen är begränsad till 30ms ping tid

Edit:
          funkar andra system-link spel bra kan man förrutsätta att det är något med själva spelet.. installera då om det på jtagen.. från "live" skivan...
          Last edited by dragonslayer; 2011-07-01, 13:00.

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
            Bara korsad nätverkskabel imellan? ingen hub/switch/router eller sånt?
            live konsollen är begränsad till 30ms ping tid

Edit:
            funkar andra system-link spel bra kan man förrutsätta att det är något med själva spelet.. installera då om det på jtagen.. från "live" skivan...
            Testat router men har ingen korsad nätsladd dock. Skulle du kunna ge mig atrickelnummeret till en sådan på Clas ohlson / Kjell o co ?
            RE5 Funkar prima att spela. Spelet är installerat från Live skivan :/ och när vi körde 2pers på JTAG och 1 på vanliga så kunde vi andra två fortsätta spela medans vanliga blev kickad men inte tvärt om.

Comment

Har du alla maskiner under en router så behöver du ingen korsad kabel
              Kjell: Art: 3845 = Adapter som gör om en rak till korsad eller Art: 38488 för en 1Meter Korsad UTP kabel med RJ45 i varje ände
              Claes: Art: 32-2836
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Har du alla maskiner under en router så behöver du ingen korsad kabel
                Kjell: Art: 3845 = Adapter som gör om en rak till korsad eller Art: 38488 för en 1Meter Korsad UTP kabel med RJ45 i varje ände
                Claes: Art: 32-2836
                Okej tack ! Några idéer vrf inte halo funkar för mig? :/

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
                  Okej tack ! Några idéer vrf inte halo funkar för mig? :/
                  Det spelet har nog egna checkar inbyggda som orsakar problemet... tough luck
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Rykten sade att Halo Reach skulle ha ett unikt id per skiva och om 500 fjortånåringar använder samma så lär det bli problem att koppla upp sig eller hålla live igång utan att bli bannat
                    Tror majoriteten av oss på PSXCare "när jag jobbade" köpte spelet i affären ( Original ) och senare bundlat med konsoler
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Rykten sade att Halo Reach skulle ha ett unikt id per skiva och om 500 fjortånåringar använder samma så lär det bli problem att koppla upp sig eller hålla live igång utan att bli bannat
                      Tror majoriteten av oss på PSXCare "när jag jobbade" köpte spelet i affären ( Original ) och senare bundlat med konsoler
                      grejjen är ju den att jag har en riktig utgåva utav reach och har sedan gjort en backup utav den.. '
                      Så vad du säger är att jag måste fixa en skiva till eller tanka en version till för att inte få dubbla ID's på samma LAN?

Comment

grejjen är ju den att jag har en riktig utgåva utav reach och har sedan gjort en backup utav den.. '
                        Så vad du säger är att jag måste fixa en skiva till eller tanka en version till för att inte få dubbla ID's på samma LAN?
                        nah, om det funkar o köra en stund och sedan blir du kickad har det att göra med att ping gränsen överskrids och spelet har en inbyggd check själv som trasslar till det...

Det som pendragon skrev är som sagt bara ett rykte, inget som är verifierat alls, och det är jäääääätte länge sedan det ryktet kom, och det har mer elelr mindre dött ut...
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          nah, om det funkar o köra en stund och sedan blir du kickad har det att göra med att ping gränsen överskrids och spelet har en inbyggd check själv som trasslar till det...

Det som pendragon skrev är som sagt bara ett rykte, inget som är verifierat alls, och det är jäääääätte länge sedan det ryktet kom, och det har mer elelr mindre dött ut...
                          Okej jag har iaf tankat ner en annan version av reach för att se om ryktet stämmer.. Sen när jag försöker spela, med backupen och live skivan så startar spelet och krashar inom ett par sekunder.. :S

Comment

Okej det hade inget med Reach IDn.. Ladda ner i onööödan ;P
                            Men det måste ha med pingen att göra.. :S
                            Då är min fråga till er, om jag kopplar en kabel mellan xboxarna, kommer det fortfarande vara så hög ping? Och ska man ha Korsad / vanlig ethernet kabel?

Comment

Okej det hade inget med Reach IDn.. Ladda ner i onööödan ;P
                              Men det måste ha med pingen att göra.. :S
                              Då är min fråga till er, om jag kopplar en kabel mellan xboxarna, kommer det fortfarande vara så hög ping? Och ska man ha Korsad / vanlig ethernet kabel?
                              Det borde bli lägre ping eftersom du inte har något som hamnar mellan dom... kör du xbox <- -> xbox ska du ALLTID köra med korsad kabel
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X