Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Texturproblem i GTA

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

iXtreme 1.4, Benq, 120GB HDD, Pioneer DVR-215D 1.18, Verbatim 2.4X brända i 4x, dye: Disc ID: MKM-001-00, growisofs. Min uppsättning fungerade kanon tills jag rensade patchar på disken. Då blev det ett rent helvete att köra speciellt race. Detta kanske har rensat cachen också. Kan filma detta om nån är intressad när det återkommer eftersom det är över.

Kan även vara bra ifall man nämner vilken firmware man har på brännaren och hastigheten de är ämnade för att brännas så man inte bara skriver hastigheten man bränt i och storlek på disken eftersom de presterar olika.

Comment

Läste på maxconsole att man kanske borde flasha ner hastigheten istället för upp för att få den att läsa bättre. Fast inget confirmed än. Ja, om man rensar cachen så sabbar man. Det låter på folk som om det tar ett tag för GTA att bygga upp en bra cache på hårddisken. Rensar man den börjar man om på ny kula.

Comment

Får väl hoppas att det är Rockstars fel och att dom släpper en patch.

Comment

Sådär, nu har jag testat också.

Statusrapport:

Modell, Chipset: Premium Pro - Falcon
          Drive, Firmware: BenQ 8x - iXtreme 1.41
          HDD: Ja
          Brännare: Samsung SH-S202J
          Media: Verbatim 2,4x (made in India)
          Release: Grand_Theft_Auto_IV_MULTI5_PAL_READNFO_XBOX360-iCON
          HDTV: Nej

Har bara lirat en timme, men det funkar faktiskt relativt klockrent här. Har inte stört mig på något ännu.
          Last edited by Peligroso; 2008-04-29, 02:49.

Comment

Kan någon som kört orginalet säga om det fungerar?

Comment

Har själv en Samsung..
              Hade problem med texturerna första 10 minuterna jag spelade när jag drog iväg fort som *** på en NRG-900

Sen låste sig spelet en gång.

Men inte numera
              Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Comment

tjabba har oxå en benq och blev helt paff när texturerna inte ladda korrrekt så jag har nu väntat tills idag för att köpa en riktig kopia. Och ville bara meddela dåliga nyheter.SKOJJA! Allt funkar fint fint inga flygande bilar inga gråa å plana byggnader. fina fina detaljer.. dock sker det väl ytterst sällan att någon enstaka objekt kommer lite försent men mils avstånd från samma texture problem som kopian vi alla laddat ner.

iaf ska fortsätta spela ses inne på live sen

Comment

Original inlägg av michael.g Visa Inlägg
                  tjabba har oxå en benq och blev helt paff när texturerna inte ladda korrrekt så jag har nu väntat tills idag för att köpa en riktig kopia. Och ville bara meddela dåliga nyheter.SKOJJA! Allt funkar fint fint inga flygande bilar inga gråa å plana byggnader. fina fina detaljer.. dock sker det väl ytterst sällan att någon enstaka objekt kommer lite försent men mils avstånd från samma texture problem som kopian vi alla laddat ner.

iaf ska fortsätta spela ses inne på live sen
                  positiva nyheter, får hoppas det går lika bra för resten av benq användarna. iom gta iv vet man iaf att benq har lättare att få texturproblem ifall detta dyker upp på kommande spel, den verkar lite känsligare. tycker det är konstigt att andra spel fungerar så bra med just benq men inte årets höjdarlir.

Comment

Funkar ju klockrent för vissa :P

Comment

Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
                      Funkar ju klockrent för vissa :P
                      Hur många av vissa som helt enkelt inte är känsliga för problemet är ju en annan fråga då...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bekräftelse tack

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha flera bekräftelser på att det fungerar bra med retail skivan om man har en BenQ drive.!

Vidare vore det bra om man fick veta om de har hårddisk eller ej.

Känns ju väldigt onödigt att köpa spelet om inte det fungerar korrekt, det kanske i sådana fall är bättre att investera i en hårddisk

Mycket tacksam för svar!

Comment

Jaha, då blir det till att köpa originalet då.
                          Synd att spelet som man flashade xboxen för inte funkar...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Hur många av vissa som helt enkelt inte är känsliga för problemet är ju en annan fråga då...
                            Visst, men jag kan ärligt säga att jag är känslig för alla problem av den här typen. Det finns någon enstaka pop-in och när det händer är det att man kan se att byggnaderna "längst bort" i bilden ritas upp, dock väldigt sällan. Det har aldrig varit i stil med att du inte ser lyktstolpar förrän efter du har kört in i dem eller något ens i närheten av det som vissa har rapporterat. Det fungerar lika bra som vilket annat 360-spel som helst för mig. Ser snyggt ut också.

Comment

Verkar som att det fungerar för dom som bränt spelet med samsung SH-xxxxx brännare och Verbatim media i 2,4x.

Har benq driven, hdd själv med iXtreme 1.4. Har både en Samsung och en Pioneer brännare så ska testa detta imorgon!

Comment

Blev så illa tvungen att köpa spelet, så nu kan jag äntligen spela! Elgiganten hade det inne för 399 spänn, så det var inte så farligt som jag hade trott. Surt ändå. Köpte och flashade en xbox mest för det här spelet =P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X