Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag fick samma som codo mfl. Jag höll på att dö av skräck eftersom wii:n var HELT död. Bröt strömmen men det hjälpte inte. Att bryta strömmen i 10 minuter funkade däremot

Comment

Hej allihop, jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Det e så att hur jag än gör så får jag error på Super Mario Galaxy PAL_Wii-WiiZARD:-(

Så här gjorde jag: hade Wii med firmware 2.1 (har ej lan adapter) o Wiikey 1.9b.

Jag uppdaterade till 1.9g fix o fick höra Homer säga "You guys are nuts". Fast jag fick göra ejekt tricket( att ta ut dvden innan test o innan flash annars får jag connection error) för o uppdatera, kanske det som e problemet men tror inte det, för alla andra spel funkar gju!?

1.9g dvden brände jag direct i Imgburn med fujifilm DVD-r 16x.

Sedan la jag in Mario o den uppdaterade Wiiet från 2.1 till 3.0. Sedan försökte jag spela o jag fick error.

Fattar inte vad som är problemet?

Är det någon som haft samma problem o löst det på något sätt? Är tacksamm om ni säger hur ni gjort för o lösa det?

Har typ bränt 10 dvd skivor o hitar fortfarande ingen lösning.

Hoppas någon kan säga vad jag har gjort för fel? Är väldigt tacksamm för den hjälp jag får.

Comment

Kurdisch: Svårt att svara på. Det borde fungera. Vilket slags error får du?

Comment

hjälp med wii

Jag har uppdaterat mitt wii till 1.9b efter det så uppdaterade jag till 1.9g jag hörde homers röst i slutet sen när jag stoppa i super mario galaxy står det "Error011" nånting...vad ska jag göra för att det ska funka?? jag läste om 3.1E nånting hur ska jag uppdatera till det om de e det som är felet?

Comment

Du har du i alla fall fått uppdateringen att fungera. Då måste det vara nått med själva spelet.Har du WiiZARD´s release eller har du fått tag på någon annan?
            sigpic

Comment

jag har 2 olika en som e WiiZARD´s och en annan det händer samma sak på båda

Comment

nu såg jag att jag hade 3.1E men innan wiikey 1.9b och g kom så stoppa jag in galaxy skivan i wiiet och då uppdaterade jag och sånt men det funka inte, men det stog att den skulle lägga till news och wheter channel men den gjorde aldrig det och nu när jag anväde WiiZARD´s release så får jag ingen uppdateringskoll och inga channels

Comment

kungsvensson: 011 errorn när jag försöker spela Mario

Comment

Original inlägg av acidbomb Visa Inlägg
                    Jag körde 1.9g patchen från Wiikey, brände ner SMG med imgBurn på Verbatim skiva. Spelet startar och jag kommer till scenen (1-2 minuter in i spelet) där bowser tar hela slottet och då hänger sig spelet.

"The Game Disc could not be read. Please read the Wii Operations Manual for more information". Detta står i "Mario Text", inte den gamla vanliga.

Har försökt flera gånger men hänger sig alltid på samma plats. Vad kan jag göra
                    Har precis samma problem, har du hittat nån lösning på det?

Comment

funkar Wiid bra med den här realesen? Eller måste man uppdatera Wiid på samma sätt som Wiikey?

Comment

Trist att läsa om så många med wiikey som det inte fungerar för. Måste ju bero på något. Jag köpte mitt wii i somras och har inte haft något problem alls hittills vilket jag är tacksam för. Efter att ha ägnat nån timme åt att läsa alla suveräna guider på detta forum var jag inte det minsta orolig för att lyckas den här gången heller. Det enda jag gjorde nu var:

1. Laddade hem 1.9g, brände pal.iso filen med image burn.
                        2. Körde in skivan i wii och tryckte A på min GC-kontroll ett antal ggr tills Homer frälste.
                        3. Brände SMG med image burn på Traxdata DVD-R printable (alltid använt just den typen av skiva). Körde 3 x hastighet. Brukar köra 4-6 X men vafan, har man väntat 3 månader kan man vänta 4 minuter extra.
                        4. I med skivan och gjorde update. Tog extrem lång tid. Tidigare uppdateringar har gått på ca 5-15 sekunder och det har förekommit ett antal sedan jag fick mitt wii i juli. Den här "låste sig" vid ca 50 % i gott och väl över 1 minut. Näven i bordet och svordomar men sen rasslade resten av stapeln iväg på 1 sekund och det var uppdaterat och klart. Puh.
                        5. Tokspelat sedan i fredags. Grymt roligt spel.

Det här lär väl knappast hjälpa någon eftersom allt redan har skrivits här förut men det förekommer så mycket kommentarer om att man måste i med 1.9b före 1.9g för att inte tala om andra rena felaktigheter osv osv så jag kände mig manad att redogöra för hur enkelt det BÖR vara om allt lirar som det ska.

Hoppas det löser sig för er det strular för.

Comment

Hejsan! lite problem har uppstått. tar det här för känns som det är mest relevant här, jag har uppdaterat mitt wiikey till 1.9g men när ja skall bränna mario. så kommer de löjliga, att jag laddar ner , extractar men kan sedan inte bränna det, nu har jag en IMAC 20" och toast som prgram då undrar jag om de är så att man måste scarmbla den smg pal versionen som finns för att det är wii format eller är någon som har mac som är insatt ?

mvh okunnig

Comment

Får gärna svara om ni vill

När jag kör spelet (orginal) med en komponentvideokabel så hackar film sekvenserna men när jag kör med vanliga kabeln så gör den INTE det, nån som vet varför?
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

När jag kör spelet (orginal) med en komponentvideokabel så hackar film sekvenserna men när jag kör med vanliga kabeln så gör den INTE det, nån som vet varför?
                              Månne TV´n inte klarar av rätt HZ. Har du testa de olika 60 HZ 70HZ? Kan nog vara det som spökar.
                              sigpic

Comment

Hej, jag har ett litet problem med spelet. Det fryser sig i filmsekvensen i början när Mario tappat taget om slottet och det blir en explosion.

Jag har PAL Wii (3.1E) med CycloWiz 3.6 Beta. Jag har brännt spelet 2 gånger på likadana skivor (Sony DVD-R, en gång på 8x och en på 2x). Någon annan som har detta problem? Eller ska jag försöka med att ladda ner igen och bränna på annan typ av skiva t.ex? Vill bara veta om det kommer hjälpa eller om det kommer fortsätta frysa på detta ställe.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X