Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super Mario Galaxy, läser inte...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av VickZen Visa Inlägg
    Har ett annat problem med Galaxy...
    Kommer till första minibossen (Dino) och efter 3:de träffen stannar spelet. Felmeddelande som säger att det inte går att läsa skivan och att man ska kolla operating manual.

Har läst på något annat ställe att man ska ta ut skivan och putsa av den med typ en T-shirt och sedan ska det vara att fortsätta men det funkar inte för mig.
    Har provat olika grejjer men får samma resultat 5 ggg. Har ni något mer tips, eller någon som råkat ut för samma grej?

/V
    Har du problem med andra spel också eller gäller det bara detta? Gäller det bara Galaxy är det väl stor risk att du har nåt knas med skivan. Inga uppenbara repor eller smuts? Bra märke, typ Verbatim och inte skräp som Princo eller Rico etc?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Verbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.

Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?

/V

Comment

Original inlägg av VickZen Visa Inlägg
        Verbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.

Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?

/V
        Det kan vara om den sitter på fel ställe och är tillräckligt djup. Beror även lite på vilken information (data) som ligger i det repade området. Jag har haft skivor som varit så repade att man tror dom blivit överkörda av en gräsklippare och ändå funkar perfekt. Sen har man andra som har nån liten repa och det blir läsfel direkt. Prova bränna om det så kommer det säkerligen att funka kanon.

360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Comment

Ska testa det... Tack för hjälpen!!!
          /V

Comment

Hejsan!
            Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
            Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
            Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...

Comment

Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
              Hejsan!
              Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
              Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
              Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...
              Mario Galaxy har ju ett nytt kopieringsskydd som har tvignat i princip alla oavsett chip (utom d2ckey) att uppdatera med ny firmware. Vet ej om det finns till ditt chip.

Felmeddelandet du får upp (#001 unathoized device has been detected) tyder på att chipet ej kan hantera det kopieringsskyddet i nuvarande skick.

360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Comment

Okej, då kommer det skyddet komma på många spel framöver och om jag inte kan uppdatera mitt chip kommer det inte gå att använda typ då?

Comment

Okej, då kommer det skyddet komma på många spel framöver och om jag inte kan uppdatera mitt chip kommer det inte gå att använda typ då?
                  Det finns väl en viss risk för det ja. Dock är ju skyddet knäckt så dom försöker nog komma på något ännu bättre kopieringsskydd så våra trevliga hackers får arbeta ett par minuter till för att knäcka det också.

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

ingen som vet om det finns en uppdatering till yaosm??

Comment

ingen som vet om det finns en uppdatering till yaosm??
                      Kolla denna:

http://psx-scene.com/forums/yaosm/61...y-support.html

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

läst men förstår inte riktigt, skall jag ladda hem zip filen och bränna in den på en skiva och köra den på wiin och uppdatera?

Comment

Nej

Zip filen innehåller hex filer som du programmerar pic processorn med.
                          Den kan du inte uppdatera via DVD:n utan du måste sätta chippet i en programmerare.

Comment

hur kan man se vilken version man har nu?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X