Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver man inte ställa in Booktype till DVD-rom om man använder + skivor i IMGburn?

Comment

• Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
      Ska det se ut så här innan man bränner Wii ISO-filen? :S

jag vet inte, bilden är så pass liten att det enda jag känner igen är tyvärr bakgrundsbilden.

Comment

• Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
        Behöver man inte ställa in Booktype till DVD-rom om man använder + skivor i IMGburn?
        kolla den andra tråden som du skrev samma fråga i.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
          jag vet inte, bilden är så pass liten att det enda jag känner igen är tyvärr bakgrundsbilden.
          Ledsen prodge64. Men jag kan inte förstora bilden igen. Men vet du vad? Innan jag ställer samma fråga så ska jag testa det och se om det fungerar istället. Fungerar det, så ska det antagligen stå så. Om inte, då kommer jag upp med samma fråga. Men tack för att du försökte.

EDIT: Vad i...? :S Nu blev bilden helt plötsligt stor igen, ser jag i alla fall. Då kanske du kan ta och svara? Ifall du har lust?
          Last edited by Bianc0neri; 2007-04-22, 00:24.
          Wii - Wiikey.

Comment

• Bianc0neri: jag hade iaf 2,4x writespeed och det fungerade kanon!

Comment

• Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
              Ledsen prodge64. Men jag kan inte förstora bilden igen. Men vet du vad? Innan jag ställer samma fråga så ska jag testa det och se om det fungerar istället. Fungerar det, så ska det antagligen stå så. Om inte, då kommer jag upp med samma fråga. Men tack för att du försökte.

EDIT: Vad i...? :S Nu blev bilden helt plötsligt stor igen, ser jag i alla fall. Då kanske du kan ta och svara? Ifall du har lust?
              det där ser bra ut, men rutan där det står "change volume label" kan du stänga. write speed kan du ändra till typ 8x, å så behöver du sätta i en skiva i brännarn förstås det kanske redan är gjort i och för sig, men enligt programmet så är det inte så. verify kan du bocka av förresten. sen är det bara att klicka på den stora grå knappen som sitter till vänster om där det står settings (write speed och copies), den ska vara i färg så fort brännarn har hittat en skiva att skriva på.

Comment

• ladda ner ison, öppna nero burning rom, välj "burn image" sen bara öppna filen, tryck bränn, vänta några sekunder, stoppa in wii skivan i din chippade wii, spela.

Comment

• att nero funkar för dig betyder inte att det gör det för alla andra, vill man inte använda nero så är det förstås inget måste. jag använder inte det för att bränna isos med trots att jag har det installerat, faktum är att jag inte minns när jag använde det sist överhuvudtaget. varför? det har massa funktioner som jag inte behöver och saknar de flesta som jag vill ha..

Comment

• Laddade ner Final Fantasy till GC och filen är i ".cdi", hur gör jag med den?

Comment

• http://www.google.se/search?hl=sv&q=...age+file&meta=

Det är DiscJuggler imagefil. Borde kunna hanteras av nero, imgburn m.fl ifall du inte får tag på discjuggler.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Intressant nog fungerar bara PAL-spel på mina TDK DVD+RW skivor (ekonomiskt!) - ntsc-spelen vill bara fungera på riktiga DVD+R-skivor. Gamecube fungerar både ntsc och pal på DVD+RW dock.

Att ntsc-spelen fungerar alls är ju beroende på kompatibiliteten så klart

Comment

• Har några gamla skitskivor som inte vill funka att köra Spel på, Infiniti står det på dem, nån sorts no-name skit antar jag.

Hur som helst så funkar wiikeys setupdisc av nån konstig anledning.

Gör jag något fel, eller ska jag fixa nya skivor?

Bränner med Nero på en LG 4040B i 2x hastigheten. Och ja releaserna är bra.

Uppdatering: Har bytt till imgburn och sony skivor. nu fungerar det!
                          Last edited by Huggebugge; 2007-07-03, 13:54.

Comment

• Original inlägg av evert Visa Inlägg
                            Det som händer med imgburn är att:just när den ska starta bränningen så får jag upp ett fel meddelande som säger detta :
                            --------------------------------------------
                            DeviceIocontroll (FSCTL_LOCK_VOLUME)Failed !
                            Unable to lock volume for exclusive acsess
                            Reason:Åtkomst nekad
                            ---------------------------------------------
                            Jag har uppdaterT TILL SENASTE IMG BURN
                            Ska starta omdatan nu å sen får jag väl prova uppdatera firmwiren för brännaren ,om det kan hjälpa i image burn kan jag ändra booktype ,hittar inget sånt i Nero ..om man nu förtin behöver det ..nu e wiin hemma så börjar bli frustrerad på testa wiid nu

Har exakt samma problem här, fast alla mina pal spel har funkat utom rayman, när jag bränner ut rayman får jag samma fel som evert.

EDIT:

Lösning på "no access" felet:
                            Prövade min andra brännare och brände i NERO 7 istället för img burn. Funkar perfekt (körde på samma skiva)
                            Last edited by Bj0k; 2007-06-27, 15:34.

Comment

• Alltså, har brännt två stycken Wii-backuper (Zelda och RE 4) med IMG Burn.
                              När jag sedan försöker gå in på skivan i datorn så är den tom???
                              Jag fick inga errors i IMG burn, har jag gjort nåt fel?=??

Comment

• Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
                                Alltså, har brännt två stycken Wii-backuper (Zelda och RE 4) med IMG Burn.
                                När jag sedan försöker gå in på skivan i datorn så är den tom???
                                Jag fick inga errors i IMG burn, har jag gjort nåt fel?=??
                                Zelda släpptes innan spelen var spelbara och måste "unscramblas" för att vara läsbara för Wiin. Du märker skillnaden i vilket format du får image-filen (.wii = måste unscramblas till .iso).

Spelen är inte läsbara i din dator när du väl bränt dem på DVD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X