Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Zelda släpptes innan spelen var spelbara och måste "unscramblas" för att vara läsbara för Wiin. Du märker skillnaden i vilket format du får image-filen (.wii = måste unscramblas till .iso).

Spelen är inte läsbara i din dator när du väl bränt dem på DVD.
    Självklart har jag brännt ISO.
    Dator-nörd e man allt, så det fatta jag.
    Jag har dock gjort ett misstag tror jag.

Jag brände i IMG Burn, men kunde inte ändra booktype, använde mig av DVD+R.
    Är de 100% att det inte kmr att gå?

Comment

• NTSC version på PAL Wii

Hej,

Jag försöker bränna ut RE4 NTSC vad jag har förstått så behöver man inte vara rädd för att bli brickad men jag lyckas inte få NTSC skivan (min första) att bli läsbar av Wii:n. Jag laddade ner Wii Config 1.2 och skapade en skiva bootade på den och ändrade till NTSC override. Problemet är att min Wii inte sparar den inställningen. När jag brände RE4 gjorde jag det direkt i Imgburner utan att göra ISO:n regionsfri med appen regionfrii.

Någon som har något tipps?
      Hur får jag Wii:n att spara den inställningen?
      Ska jag testa an konventera ISO filen på något sätt innan jag bränner den?

/zMIMI

Comment

• Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
        Hej,

Jag försöker bränna ut RE4 NTSC vad jag har förstått så behöver man inte vara rädd för att bli brickad men jag lyckas inte få NTSC skivan (min första) att bli läsbar av Wii:n. Jag laddade ner Wii Config 1.2 och skapade en skiva bootade på den och ändrade till NTSC override. Problemet är att min Wii inte sparar den inställningen. När jag brände RE4 gjorde jag det direkt i Imgburner utan att göra ISO:n regionsfri med appen regionfrii.

Någon som har något tipps?
        Hur får jag Wii:n att spara den inställningen?
        Ska jag testa an konventera ISO filen på något sätt innan jag bränner den?

/zMIMI

Vad är det för fel på PAL-versionen Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC? Varför göra det mer krångligt än vad man behöver. Den vet jag att den fungerar, och hittar du den inte så ska kan du be om en invite till trackers som har den, i invite-tråden. Så jag rekommenderar PAL-versionen då den finns ute, den fungerar ju utan patchning och annat krafs.
        Last edited by k31; 2007-07-25, 18:57. Anledning: tillägg

Comment

• Original inlägg av k31 Visa Inlägg
          Vad är det för fel på PAL-versionen Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC? Varför göra det mer krångligt än vad man behöver. Den vet jag att den fungerar, och hittar du den inte så ska kan du be om en invite till trackers som har den, i invite-tråden. Så jag rekommenderar PAL-versionen då den finns ute, den fungerar ju utan patchning och annat krafs.

Jag vill testa att få igång en NTSC version så jag vet hur man gör när det kommer något man verkligen vill ha. Jag testade att göra den regionfri då kunde den läsa skivan men bilden frös på introsidan av spelet. Vet inte om det har något med NTSC override inte är påslagen. Jag fattar inte varför jag inte kan aktivera den. Jag fick maskinen moddad igår av PSXCARE. Men jag vet inte vilken version av Wiikey jag har i maskin och vilken config man ska ha. Först tänkte jag att jag tar den nyaste v 1.2 och den bootar upp och så som jag skrev innan men inställningarna sparas inte. Nu ska jag testa med v 1.1 och se vad som händer.

/zMIMI

Comment

• Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
            Jag vill testa att få igång en NTSC version så jag vet hur man gör när det kommer något man verkligen vill ha. Jag testade att göra den regionfri då kunde den läsa skivan men bilden frös på introsidan av spelet. Vet inte om det har något med NTSC override inte är påslagen. Jag fattar inte varför jag inte kan aktivera den. Jag fick maskinen moddad igår av PSXCARE. Men jag vet inte vilken version av Wiikey jag har i maskin och vilken config man ska ha. Först tänkte jag att jag tar den nyaste v 1.2 och den bootar upp och så som jag skrev innan men inställningarna sparas inte. Nu ska jag testa med v 1.1 och se vad som händer.

/zMIMI
            Vad heter RE4-filen du har laddat ned? Har den ändelsen .ISO eller .WII?

Det låter på din beskrivning som om du har Wiikey och använder Wiikey config 1.2. Annars kan du ignorera det följande.

Om du läser readme-filen som följer med så kan du se att det inte finns någon teknisk möjlighet för Wiikey config att se den nuvarande inställningen på chippet. Det som visas är alltså defaultvärden, men i själva verket kan inställningarna i chippet vara en helt annan. Så "region override" sparas nog även om du inte kan se att det har sparats.
            Last edited by khim; 2007-07-26, 01:03.

Comment

• Original inlägg av khim Visa Inlägg
              Vad heter RE4-filen du har laddat ned? Har den ändelsen .ISO eller .WII?

Det låter på din beskrivning som om du har Wiikey och använder Wiikey config 1.2. Annars kan du ignorera det följande.

Om du läser readme-filen som följer med så kan du se att det inte finns någon teknisk möjlighet för Wiikey config att se den nuvarande inställningen på chippet. Det som visas är alltså defaultvärden, men i själva verket kan inställningarna i chippet vara en helt annan. Så "region override" sparas nog även om du inte kan se att det har sparats.

Tack det var det jag ville veta. =)

Comment

• unable to read disc

det har jag stött på ett antal gånger nu, får helt enkelt inte det att funka, har testa bränna ut ett antal spel nu, gt pro series, mario party 8 och även spiderman 3, men inget funkar.

hjälp hade inte varit helt fel
                all my life ive been over the top.
                i dont know what im doing, all i know is, i dont wanna stop

Comment

• Original inlägg av evert Visa Inlägg
                  Det som händer med imgburn är att:just när den ska starta bränningen så får jag upp ett fel meddelande som säger detta :
                  --------------------------------------------
                  DeviceIocontroll (FSCTL_LOCK_VOLUME)Failed !
                  Unable to lock volume for exclusive acsess
                  Reason:Åtkomst nekad
                  ---------------------------------------------
                  Jag har uppdaterT TILL SENASTE IMG BURN
                  Ska starta omdatan nu å sen får jag väl prova uppdatera firmwiren för brännaren ,om det kan hjälpa i image burn kan jag ändra booktype ,hittar inget sånt i Nero ..om man nu förtin behöver det ..nu e wiin hemma så börjar bli frustrerad på testa wiid nu
                  Jag har samma problem. Måste starta om datorn varje gång jag vill bränna en ny skiva. Tror det är en bugg av något slag. Ganska jobbigt men skivorna fungerar...

Jag kör iallafall med rena Taiyo Yuden skivor. Har bränt väldigt mycket och har haft mest tur med dessa. Minns att jag köpte ett pack med Verbatim då jag trodde de var bäst men det visade sig att alla förutom 2 eller 3 var felaktiga. Aldrig mera Verbatim förutom för DVD+R DL, DVDRW och CDRW. Läste kring det på CDfreaks och det visade sig att Verbatim under senaste tiden i vissa fall använder sig av väldigt dåliga dyes.

Såg inget om att man skulle bränna i 4x och högst 8x i startposten så jag körde direkt på 16x vilket resulterade i en hel del problem. Wii ropade ut game disc error hela tiden under spelets gång. De två skivorna jag brännt i 4x fungerar utmärkt. Tur att Wiikey tar skivor som inte är bitsettade till dvd-rom för varken min Nec ND4571 eller Plextor PX716 klarade att bitsetta vanliga DVD+R till DVD-ROM bara DVD+R DL.

edit:

Någon prata om DOS för unscramblern. 2000, XP, 2003 och Vista använder inte DOS. DOS togs bort med ME. Förr så var det som med GNU/Linux och OSX att man hade en kommandobaserad bas och sedan ett grafiskt gränssnitt ovanpå. Nu kör man bara ett grafiskt gränssnitt där man har tillgång till kommandon som härstammar från DOS men det är inte DOS.

Allt detta kommer att förändras ytterligare nu när Windows Powershell integreras i Windows. Jag tror Windows server 2008 blir första operativet med Windows Powershell integrerat. Om ni har 2000, XP eller Vista kan ni tanka Windows Powershell separat här, http://www.microsoft.com/windowsserv.../download.mspx .

Det är sååå mycket bättre än den ruttna kommandoprompten man får med idag.
                  Last edited by razor1394; 2007-08-15, 00:43.

Comment

• Hej! Jag är rätt ny med bränn grejer och sådant, chippade nyligen mitt Wii och skulle vara evigt tacksam ifall någon förklarade hur man brände ett Wii spel, vad för grejer jag behöver för att bränna dvs program osv, förklara lite detaljerat, försökt med guide men de är rätt svårt.

MVH Tobias

Comment

• Original inlägg av Tobbefors Visa Inlägg
                      Hej! Jag är rätt ny med bränn grejer och sådant, chippade nyligen mitt Wii och skulle vara evigt tacksam ifall någon förklarade hur man brände ett Wii spel, vad för grejer jag behöver för att bränna dvs program osv, förklara lite detaljerat, försökt med guide men de är rätt svårt.

MVH Tobias

Du gör exact såhär... ladda ner ett spel på en torrent...
                      packa upp det.... det blir en .iso fil... du går in i ditt bränningsprogram.. letar efter Bränn "image fil" eller liknande, sedan tar du det.. letar rätt på din iso fil och bränner den.. stoppar sedan i skivan i din wii.. tvättar händerna och sätter på din konsoll...

Comment

• Okej tack ska du ha! men, när jag ska packa upp filen ska jag använde winzip eller winrar? somsagt, är inte så väldigt teknisk av mig =)

Comment

• för att de är massa filer som ligger på runt 50 mb, ska jag då göra dom till en enda stor fil eller? ledsen för min okunnighet har inget annat val än att söka hjälp=/ vill ju så hemskt gärna få pröva spela ett spel förutom Wii Sports

Comment

• Du behöver packa up spelet..
                            Troligen med winrar.

Dubbelklicka eller högerklick dra till stället du vill packa upp den och vänta...
                            Sen bara att bränna, låghastighet, bra media...

Comment

• Vägrar fungera för mig med...

Har precis fått det chippat med WiiKey. Har prövat att bränna Tiger Woods 08men den läser bara. Kommer aldrig upp nån ruta med spel dvs. När jag klickar på den snurrande skivan (på tvn då) så börjar den med nån uppdatering. Vilket jag har förstått inte ska vara nån höjdare.

Har prövat att bränna med Nero samt ImgBurn med samma resultat.
                              Brännaren är en LG och skivorna Sony.

Jag har förövrigt ett ganska tidigt sålt Wii. Som jag kan tänkte mig är aningen ouppdaterat. Kan det ha någon betydelse, samt hur kan jag uppdatera det?
                              Jag har spenderat mycket pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort!

Comment

• Uppdatering är ju bra för att få rätt firmware så att spelen fungerar.

MEN!
                                Pal wii ska ha PAL Uppdateringar. Inget annat! Då riskerar du att göra ett dyrt bokstöd!

Mitt råd är uppdatera med trådlöst nätverk eller ett palspel (om du har pal wii) till 3.0 så är du ju säker för ett bra tag framöver.

Förutom det är tiger woods verkligen PAL?
                                Bränner du i låg hastighet?
                                Bra skivor?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X