Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• När jag ska bränna en skiva i nero så står det att dels måste skivan brännas som UDF och sen står det att filen är för stor för att brännas på skivan. Filen är 4,69 gb. Vad gör jag för fel?

Comment

• Original inlägg av zakim Visa Inlägg
      När jag ska bränna en skiva i nero så står det att dels måste skivan brännas som UDF och sen står det att filen är för stor för att brännas på skivan. Filen är 4,69 gb. Vad gör jag för fel?
      bränn i imgburn, i 1 eller 2x istället...
      funkar sketbra...
      med verbatim eller fuji dvd-r skivor...
      --------------------------
      Nintendo:
      "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
      -----------------
      雙瞳 B-man i 1 och 0
      http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

• Halloj,

Jag tillhör den skara som med nychippat Wii ännu ej lyckats få till en fungerande iso skiva.

Jag kör på nyiköpta TDK DVD - RW single sided 4xspeed skivor, och undrar nu om RW var ett mindre bra val?

Har ännu inte läst om någon som använt RW diskar.

Jag kör på Argon med 1.8 fw,
        brännaren är en ca 2,5 år gammal single layer NEC som jag köpt på Inet Data.

har testat med både imageburner och Nero.
        har enbart laddat hem .iso filer, varför jag väl skall kunna bränna imagen rätt av?

tacksam för input, börjar bli frusterad.

/M-kart sugen

Comment

• How to Bränna Zelda-helvetet på wii...

Kanske borde skriva denna här med....

How to Bränna Zelda-helvetet på wii...

--------------------------------------------------------------------------

Eftersom så många, inklusive mig själv, blir galna på detta satans .wii formatet som alla Zelda Twilight Princess ligger i där ute på nätet så ska jag beskriva hur jag gjorde och det funkade perfekt...

Skrev hela beskrivningen på engelska i ett annat forum och orkar nu inte skriva om den men håll tillgodo:

Ok so this is how you burn this...

¤ First of all make sure you got a pal wii with a chip...

¤ Then download The.Legend.Of.Zelda.Twilight.Princess.WII.Pal
          (the one that is at least 4.18 GiB, the other ones are stripped from the movie sequences etc)

¤ then download this:
          http://gbatemp.net/index.php?showtopic=51017

¤ install it and then put the downloaded .wii file in the folder where the installed program is ( usually C:\Program\UnscramblerRC )

¤ Then double click the zelda .wii file and choose "use this program", then choose unscramblerRC....

¤ Now wait for like 5 or 10 minutes depending on how fast your pc is....

¤ Then burn the unscrambled "new" iso onto a dvd- with imgburn in like 1 or 2x speed....

Then play one of the greatest wii games so far....
          Works great....

Lycka till....
          Nintendo:
          "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

• rw???

Original inlägg av a98Rocky Visa Inlägg
            Halloj,

Jag tillhör den skara som med nychippat Wii ännu ej lyckats få till en fungerande iso skiva.

Jag kör på nyiköpta TDK DVD - RW single sided 4xspeed skivor, och undrar nu om RW var ett mindre bra val?

Har ännu inte läst om någon som använt RW diskar.

Jag kör på Argon med 1.8 fw,
            brännaren är en ca 2,5 år gammal single layer NEC som jag köpt på Inet Data.

har testat med både imageburner och Nero.
            har enbart laddat hem .iso filer, varför jag väl skall kunna bränna imagen rätt av?

tacksam för input, börjar bli frusterad.

/M-kart sugen
            Njae Rw är nog ingen Hit, tror att wii måste ha en closad skiva för att fatta, kör på vanliga dvd minus-diskar, bränn ison i imgburn i 1 eller max 2x hastighet, glöm inte att ändra region på ntsc och jap-spel (wiirRegionfrii) samt brickblocka dem med wiibrick-blocker (om de inte är pal förståss)
            kör gärna Ritek/Fuji för de vet jag funkar till typ 99% för mig...
            Lycka till
            Nintendo:
            -----------------
            雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

• Original inlägg av zakim Visa Inlägg
              När jag ska bränna en skiva i nero så står det att dels måste skivan brännas som UDF och sen står det att filen är för stor för att brännas på skivan. Filen är 4,69 gb. Vad gör jag för fel?
              som sagt: Skit i Nero, drag and droppa filen på imgburn och bränn i 1 eller 2 gånger....
              imgburn finns lite här å där...
              Sen måste du köra wii-spel på dvd minus skivor juh...

men vaddå försöker du bränna en .wii fil utan att ha unscramblat den först?
              i sånafall läs min zelda guide som jag postat lite längre upp i denna topic eller bland spelsnack i wii-forumet
              Lycka till
              Last edited by bmansweden; 2008-05-12, 19:54.
              Nintendo:
              -----------------
              雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

• får damp!

nu har jag brännt 4 dvd+r i onödan!!
                försökte bränna no more heroes ntsc för att då får man blod med när gubbarna dör.
                men iaf först brände jag 2 dvd+r skivor jag brickblockade de innan fast det fungerade inte. men jag såg att det var brickblocker1.3 dl eller vad den heter för dual layer disc ja så då testade jag göra om med region frii sen till pal. blir bara svart bild hela tiden asså alla pal och orginal spel fungerar men inte andra regioner. har senaste uppdateringen behöver ej uppdatera fast blir bara svart bild.
                jag bränner i 2x speed i imgburn.
                tacksam för svar..

Comment

• Vet inte om detta är rätt tråd men...har fått lite problem med mina senaste backuper. Bränningarna har gått bra och så men mitt Wii vill inte kännas vid dem. Däremot fungerar de "gamla" wii backuperna alldeles utmärkt. Det är bara de nya (1-2 månader) som inte verkar fungera som de ska. Nån som vet vad problemet är och hur man åtgärdar det? Tacksam för lite hjälp =)

Comment

• Tjena
                    Har väldiga problem, jag har nyligen chippat mitt wii och jag får nu när jag bränner skivorna en svart ruta där det står 001 error, vad är det för något? Jag brännde mariokart och super mario galaxy. Det skumma är att man ser ikonen på spelen i wii menyn men så fort man startar så kommer det där upp.. Vad ska jag göra?

Comment

• Original inlägg av Dinkli Visa Inlägg
                      Tjena
                      Har väldiga problem, jag har nyligen chippat mitt wii och jag får nu när jag bränner skivorna en svart ruta där det står 001 error, vad är det för något? Jag brännde mariokart och super mario galaxy. Det skumma är att man ser ikonen på spelen i wii menyn men så fort man startar så kommer det där upp.. Vad ska jag göra?
                      Ja till att börja med så hoppas jag att du inte har uppdaterat ditt wii med 3.3 (har du det kommer följande tips inte att funka)
                      om du inte har det måste du patcha spelen med tillhörande ppf-patch (en till varje spel)

orkar inte förklara igen..leta på forumet alt google hur och så...
                      Nintendo:
                      -----------------
                      雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

• Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
                        Ja till att börja med så hoppas jag att du inte har uppdaterat ditt wii med 3.3 (har du det kommer följande tips inte att funka)
                        om du inte har det måste du patcha spelen med tillhörande ppf-patch (en till varje spel)
                        Måste är att ta i...

Det beror väl på vilket chip du har?
                        Själv har ju jag aldrig ppf patchat något och det fungerar fin fint med än så länga alla spel... Även SSBB...

Sitter ju med "bara" wiikey och 1.9g...

OM du har wiikey så är det 1.9g som gäller att uppdatera till.. Vissa behöver gå till 1.9s men inte jag.... Kanske har man bara tur....

Bjerlk

Comment

• Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg

orkar inte förklara igen..leta på forumet alt google hur och så...
                          Måste man vara uppkopplad till internet för att uppdatera? För jag har inte haft någon som helst uppkoppling med nätet, men när jag satte in mitt guitar hero 3 idag som jag hade köpt så var jag tvungen att uppdatera ngt innan jag kunde spela det, men jag var aldrig uppkopplad till nätet.

Comment

• Original inlägg av Dinkli Visa Inlägg
                            Måste man vara uppkopplad till internet för att uppdatera? För jag har inte haft någon som helst uppkoppling med nätet, men när jag satte in mitt guitar hero 3 idag som jag hade köpt så var jag tvungen att uppdatera ngt innan jag kunde spela det, men jag var aldrig uppkopplad till nätet.
                            Det finns ju uppdateringar på vissa spel ju. På GH3 så är det typ stödet för gittarren och online läget. Och där så spelar det ingen roll om du inte har internet.

Comment

• jag bränner på billiga Claes Olsson Traxdata DVD-R funkar utmärkt!

enligt imageburn är traxdata Ritek-skivor vilket är ett bra märke, deras dual layer skivor är Ricoh vilket även det är ett fint märke har aldrig haft problem med dessa skivor. och jag har provat i två olika brännare. däremot har vissa Verbatimskivor varit riktigt usla i kvaliten emellanåt.

Comment

• Okej
                                Nu funkar mario kart gjorde som bmansweden sa.. Men nu har jag nästa problem!! Jag har nu i cirka 2 dagar försökt bränna ner SSBB och Super mario Galaxy med många olika tips och tricks som jag har läst men inget av dem har fungerat.
                                Nu har jag hittat att man måste använda Generic wii patcher för att få bort error 1 grejjen som jag får upp när jag bränner ex galaxy.
                                Som jag förstått det så måste man först använda trucha signer för att öppna iso filen och sedan leta upp .dol filen som döljer sig där inne och sedan använda Generic, har jag uppfattat det rätt? Isf kommer mitt problem här att jag inte kan öppna iso filen med trucha signer det står ERROR DECRYPTING DATA antar att jag måste ha en nyckel lr något liknande vart finner jag en nyckel till galaxy åå ssbb?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X