Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Stängde av connect24 innan chippet installerade. Satte på det när allt var klart. Fungerar utan problem.

Comment

kdid: samma här

Comment

Jag undrar ja vad han sa till nintendo föratt dem skulle skicka ett nytt wii till han. med tanke på att de finns ganska snålt med wii´s på marknaden iaf i sverige.. Hmmm

Comment

Finns det nån universallösning om man fortfarande har problem med detta ?

Comment

Jag lät chippa mitt wii förra veckan och wiiconnect24 fungerar som det ska i alla kanaler, förutom att min konsol beter sig som om det vore december. När jag fick tillbaka konsolen var datumet 25/12. Ändrade detta snabbt, men när min syster skulle gå in på everybody votes channel så stod det att det var 92 dagar kvar till nästa omröstning... Som om det fortfarande var december alltså. Någon som har nåt förslag på vad man ska göra?

Comment

Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
              Jag lät chippa mitt wii förra veckan och wiiconnect24 fungerar som det ska i alla kanaler, förutom att min konsol beter sig som om det vore december. När jag fick tillbaka konsolen var datumet 25/12. Ändrade detta snabbt, men när min syster skulle gå in på everybody votes channel så stod det att det var 92 dagar kvar till nästa omröstning... Som om det fortfarande var december alltså. Någon som har nåt förslag på vad man ska göra?
              jag hade samma problem.
              jag suddade ut min everybody votes save fil så var det fixat.
              visst jag blev av med det jag hade röstat på men men.. känndes som skitsamma.

Comment

Original inlägg av Estima Visa Inlägg
                jag hade samma problem.
                jag suddade ut min everybody votes save fil så var det fixat.
                visst jag blev av med det jag hade röstat på men men.. känndes som skitsamma.
                Upptäckte nu att det fanns 2 ställen man kunde ta bort filen på. Det fungerade ju bra. Och ja som du sa, skit samma. Stort tack

Comment

Ni behöver inte strula med att ta bort filer.
                  Om man startar "alla röstar"-kanalen och går in bland inställningarna så kan man välja där att radera all data.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

stäng av wiiconnect innan ni chippar när det är klart, starta igen, sen fungerar allt utan problem. pungt slut

Comment

det är sedan länge konstaterat ja, och punkt stavas förresten med K...

Comment

Men OM man tar ur batteriet och har wiiconnect igång så får man samma problem.
                        Jag tänkte inte på det när jag undersökte hur man tog isär wiin och jag har fortfarande inte fått allt att funka precis som innan.

Comment

Enda problemet jag hade var att datumen i votes channel var helt uppåt väggarna fel. Nollställde allt via menyerna i votes channel och allt löste sig.

Comment

Jag har tjafset i news och weather channel att jag inte är uppkopplad.
                            Kan dock tanka updates och andra kanaler utan problem.

Comment

Original inlägg av warquz Visa Inlägg
                              Jag har tjafset i news och weather channel att jag inte är uppkopplad.
                              Kan dock tanka updates och andra kanaler utan problem.
                              Spelar det någon roll om du har Stand by igång för Wiiconnect?

Comment

niklas, just news och weather channel kräver att wiiconnect24 är aktiverat om jag minns rätt. och det avaktiveras när du stänger av stand by.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X