Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    niklas, just news och weather channel kräver att wiiconnect24 är aktiverat om jag minns rätt. och det avaktiveras när du stänger av stand by.
    Ja, det måste vara aktiverat men sedan kan man aktivt välja om man vill att wiiconnect skall vara igång även när enheten är avstängd. (lampan lyser orange). Jag har hört att man måste ha stand by-läget för Wiiconnect igång för att News och Weather ska fungera.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

stämmer

Comment

Den oranga lampan är tänd ja, alltså är wiiconnect igång även när min enhet är nere ?
        Men news och weather tror inte att connect är enablat.

Comment

det är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.

Comment

det är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.

Upplever inte avsaknaden av dessa kanaler som ett problem utan snarare mest som ett irritationsmoment.
            Har dock inte sett en självklar lösning.

Comment

jag förstår vad du menar, man vill ju att saker och ting ska fungera som det är tänkt oberoende om man använder just dom funktionerna som strular eller ej. och inte för att jag bryr mig om det själv ännu, men det kommer säkert drabba de flesta förr eller senare (vi vet ju inte hur länge batterierna räcker än). Nintendo har slarvat rätt duktigt här imo, det är dåligt att två kanaler tappar sin funktion för att batteriet inte längre ger nån ström. men har vi tur så räcker det ungefär lika länge som batterierna i datorer och dom har åtminstone jag aldrig behövt byta.

Comment

Är det bara jag som har problem med att acceptera wiiconnect24's license agreemens, kommer inte ens åt standby-optionerna utan fastnar i menyn innan... any ideas?

Jag lyckades få igång allt genom att endast formatera minnet, så jag kom lindrigt undan..
                Last edited by coldcoffee; 2007-05-30, 13:38. Anledning: uppdate

Comment

Har faktiskt inte orkat bry mig om att fixa detta... skiter eg i väder och nyhetskanalen och allt annat funkar ju !

Comment

Om man inte har varit inne på internet innan modningen så kan inte det här hända va? För jag har aldrig varit online med wiit ännu, så nu efter modningen, och om jag då fixar så jag kan ansluta till nätet, så borde väl allting fungera som vanligt va?

Edit: Fungerar perfekt online, och kanalerna också. Förutom att Wii Shop strular lite just nu, men tror det bara är tillfälligt.
                    Last edited by mattiasz600; 2007-06-28, 00:33.

Comment

ska man inte ha wiiconnect helt off efter man chippat, man vet ju aldrig om nintendo gör en update som kommer upp att man MÅSTE installera och så dödar det chippet, går rykten om det... har mitt off redan nu har inte ens chippat än

Comment

Äh. Tror inte på att de kommer kunna döda chippen. Då hade de gjort samma sak på Gamecube för länge sedan.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

som ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.

Comment

som ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.
                            Det finns två saker de skulle kunna göra:
                            1) Upptäcka att det sitter ett chip där, genom att på en spelskiva lägga in något som skall ändras av chippet, och känna igen ändringen.
                            2) Flasha om chippet med en firmware som gör det passivt.

(1) går eventuellt inte att göra, eftersom chippen antagligen bara är aktiva under en väldigt begränsad del av laddningstiden. (2) kräver att de riktar in sig på ett speciellt chip - eller på varje chip som finns ute - och att de analyserar hur flashningen går till. Mer sannolikt men ett ganska dyrt projekt. Dessutom har många chip en "flash recovery"-funktion.

Om chippen sitter före DVD-läsarens CPU kräver båda varianterna för övrigt att de använder en spelskiva för att göra detta, så att uppgradera systemet är isåfall ingen fara alls.

Comment

Jag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.

Comment

Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
                                Jag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.
                                passa dig för firmwares på NTSC-spel bara... att stänga av nätet på Wiin innebär inte att du är 100% safe från en brick.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X