Original inlägg av prodge64
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja, det måste vara aktiverat men sedan kan man aktivt välja om man vill att wiiconnect skall vara igång även när enheten är avstängd. (lampan lyser orange). Jag har hört att man måste ha stand by-läget för Wiiconnect igång för att News och Weather ska fungera.1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
- Citat
- Flag
-
det är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av prodge64 Visa Inläggdet är igång medans enheten är "avstängd" om lampan lyser orange ja, trots att news- och weather channel tjafsar. jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att fixa det för jag har ingen egen erfarenhet av det problemet, men det finns ju lösningar på det både här och på annat håll.
Upplever inte avsaknaden av dessa kanaler som ett problem utan snarare mest som ett irritationsmoment.
Har dock inte sett en självklar lösning.
- Citat
- Flag
Comment
-
jag förstår vad du menar, man vill ju att saker och ting ska fungera som det är tänkt oberoende om man använder just dom funktionerna som strular eller ej. och inte för att jag bryr mig om det själv ännu, men det kommer säkert drabba de flesta förr eller senare (vi vet ju inte hur länge batterierna räcker än). Nintendo har slarvat rätt duktigt här imo, det är dåligt att två kanaler tappar sin funktion för att batteriet inte längre ger nån ström. men har vi tur så räcker det ungefär lika länge som batterierna i datorer och dom har åtminstone jag aldrig behövt byta.
- Citat
- Flag
Comment
-
Om man inte har varit inne på internet innan modningen så kan inte det här hända va? För jag har aldrig varit online med wiit ännu, så nu efter modningen, och om jag då fixar så jag kan ansluta till nätet, så borde väl allting fungera som vanligt va?
Edit: Fungerar perfekt online, och kanalerna också.
Förutom att Wii Shop strular lite just nu, men tror det bara är tillfälligt.
Last edited by mattiasz600; 2007-06-28, 00:33.
- Citat
- Flag
Comment
-
ska man inte ha wiiconnect helt off efter man chippat, man vet ju aldrig om nintendo gör en update som kommer upp att man MÅSTE installera och så dödar det chippet, går rykten om det... har mitt off redan nu har inte ens chippat än
- Citat
- Flag
Comment
-
som ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det finns två saker de skulle kunna göra:Original inlägg av prodge64 Visa Inläggsom ni förstår har jag ingen ritning till DVDns kretskort, men jag pysslat rätt mkt med elektronik och jag är helt säker på att en uppdatering av firmwaren inte skulle kunna "döda" en bit hårdvara (chippet) utan att även konsolen tar allvarlig skada.
1) Upptäcka att det sitter ett chip där, genom att på en spelskiva lägga in något som skall ändras av chippet, och känna igen ändringen.
2) Flasha om chippet med en firmware som gör det passivt.
(1) går eventuellt inte att göra, eftersom chippen antagligen bara är aktiva under en väldigt begränsad del av laddningstiden. (2) kräver att de riktar in sig på ett speciellt chip - eller på varje chip som finns ute - och att de analyserar hur flashningen går till. Mer sannolikt men ett ganska dyrt projekt. Dessutom har många chip en "flash recovery"-funktion.
Om chippen sitter före DVD-läsarens CPU kräver båda varianterna för övrigt att de använder en spelskiva för att göra detta, så att uppgradera systemet är isåfall ingen fara alls.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.
- Citat
- Flag
Comment
-
passa dig för firmwares på NTSC-spel bara... att stänga av nätet på Wiin innebär inte att du är 100% safe från en brick.Original inlägg av Dousch Visa InläggJag ska skaffa WiiKey och ska ha wiiupdate off hela tiden, för spela är ju det man gör mest på wii så jag inte har internet på = inga updates behöver installeras igen, sen om jag hör att nästa update är säker och att det inte var killer chip dags så installerar jag det.
- Citat
- Flag
Comment

Comment