Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning

Hej,

Jag lämnade in min Wii igår för chippning (WiiKey) och den vart klar på samma dag.
    Men nu när jag testar Forecast channel ( & News) så fungerar den inte.

Installäning:
    WiiConnect24 ON ForecastChannel säger att WiiConnect24 är OFF
    WiiConnect OFF ForeCastChannel säger WiiConnect24 är OFF och rapporterar ErrorCode: 109139

Att ladda ner nya kanaler fungerar, så bevisligen så har jag koll på mina nätverksinställningar.

Jag har läst på diverse andra forum och försökt följa deras steg för att formatera om Wii:ns system minne, tagit ut barreri etc, men ingen av stegen har åtgärdat problemet.

Jag skulle uppskatta tips.

Denna text som jag hittatade på annan plats hjälpte till.

Hello.

I wanted to post some info that will inevitably help some people out when they go to mod their Wii's. If you have Wiiconnect24 ON and then take out the battery in the back of the Wii and do the mod, when you start up your system again for the first time, you may notice that the Wii shows that Wiiconnect24 is turned on, BUT The forecast channel and the news channel will not update. It will either tell you that Wiiconnect24 is not on (even though it on is in the settings) OR it will tell you that it cannot download the updates for the channels. I know this sounds odd, but I had it happen on two brand new Wii's after taking out the battery on the back of the Wii.

I BELIEVE TO AVOID THIS IN THE FIRST PLACE, ALL YOU NEED TO DO IS TURN OFF WIICONNECT24 BEFORE YOU TAKE OUT THE BATTERY AND MOD YOUR SYSTEM. When you?re done modding, you can turn Wiiconnect24 back on like normal. But in case this initial problem happens to you, this is how I fixed it.

1. Turn on Wii.
    2. Back up your game saves to SD card. Save Mii's to Wiimote.
    3. Turn off Wiiconnect24 in your settings.
    4. Turn off Wii. Unplug Wii.
    5. Take out battery in back of system.
    6. Plug in Wii and turn on system.
    7. Make sure Wiiconnect24 is still off and format Wii memory.
    8. With battery still out, turn system back on and setup all your settings.
    9. Turn on Wiiconnect24 and check to make sure your news channel and forecast channel will again update and run as normal. Don?t forget you will have to set up your internet connection and time and date settings again.
    10. Turn off Wii. DO NOT UNPLUG.
    11. Reinstall battery.
    12. That should get the updating back to normal.
    13. If upon first insert of a disc, you get a read error. Unplug and plug back in the system. Everything should then be fine.

I know it sounds weird, but when I first went to take apart my Wii for a modchip install, my forecast channel crapped out. I called Nintendo and they couldn't figure it out, so they sent me a new one. When I took the battery out of the second one, it happened again. I fiddled with it, as stated above, and got it working again.

I hope this helps give a heads up before the rash of installs of Wiikey next week. Good luck in modding your Wii?s.

Comment

Original inlägg av DjinginsKahn
      Jag har samma problem, testade ovanstående tips men fungerade inte :S Någon annan som har tips? Försökte ringa Nintendo men nummret i manualen verkar vara fel för ingen svarar...
      Vad ska du säga till nintendo då? "hej jag har stoppat in ett modchip i min wii och nu så är mina wii kanaler inte i sync, vad ska jag göra?" lol

Försök att pilla lite mera med det så löser det sig nog, verkar som att det löst sig för alla andra med detta problem.

Comment

Prova flear ggr, jag fick prova två ggr innan jag lyckades.

Prova att sätta upp internet connectionen på plats 3 istället, vänta olika långt mellan stegen, etc.

Notera att inte ha någon skiva eller minneskort i Wiin.

Comment

Jag har märkt att mitt WiiConnect24 inte fungerar om jag ställer om så att i Standby ska den vara Off. Sätter jag den till Standby = On så funkar nyhetskanalen ????

Fler som har så ?

Comment

Har du provat att både ha Wiiconnect24 = ON samt Standby = ON. För mig fungerar inte WiiConnect om inte StandBy är satt till ON.

Edit: Såg inte du hade fått igång det

Kan du prova Standby = Off och se om det fortfarande funkar ?

Comment

Hej någon som kan prova detta ?

WiiConnect24 / WiiConnect24 = On
              Wiiconnect24 / Standby Connection = Off

Har jag denna inställning fungerar inte News Channel.

Byter jag till

WiiConnect24 / WiiConnect24 = On
              Wiiconnect24 / Standby Connection = On

Då fungerar det bra.

Detta märkt jag efter jag öppnat Wii:n men provade aldrig hur det var innan.
              Efter jag öppnade den var jag tvungen att formatera om minnet för att få igång det över huvud taget. Frågan är om nått fortfarande inte är som det ska eller om det är en bugg från början.

Vore intressant att få veta hur ni andra har det.

Comment

http://www.nintendo.com/consumer/sys...ts_errorUnable

Error Message: "Unable to download latest information. Please make sure Wii Connect 24 is enabled"
                In order to receive downloads for the Forecast Channel, you must have your Wii console set to allow both "WiiConnect24" and "Standby Mode." For information on enabling these settings, please click here.

Antar det även gäller News......

Värdelöst att man måste ha stanby på för det ska funka

Comment

Wii connect

Alltså wii connect funkar inte med chip?

Fan också

Comment

Original inlägg av zezam Visa Inlägg

Fan också
                    Har du läst hela tråden?

Det finns dom som fått problem, men dom flesta verkar fått igång det.
                    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                    Wii - Wiinja Deluxe
                    NintendoDS - R4
                    Xbox - SmartXX - SOLD!
                    http://profile.mygamercard.net/crsan
                    http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Original inlägg av zezam Visa Inlägg

Fan också

Joo det gör det väl. Men man måste ha på WiiConnect01 ON / Standby On. Detta borde dra mycket mer ström ju. Har Nintendo ingen kolla på växthuseffekten?:
                      Last edited by merlo; 2007-03-13, 12:00.

Comment

Standby drar inte mycket alls. Otroligt lite faktiskt.
                        Jag har haft min på Standby från dag 1.
                        Egentligen är den ALLTID på standby eftersom man kan starta med den trådlösa kontrollen. Den måste ju alltid övervaka om man trycker på on eller inte.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Standby drar inte mycket alls. Otroligt lite faktiskt.
                          Jag har haft min på Standby från dag 1.
                          Egentligen är den ALLTID på standby eftersom man kan starta med den trådlösa kontrollen. Den måste ju alltid övervaka om man trycker på on eller inte.

Jo, men eftersom fläkten inte är igång blir konsollen oroväckande varm med wiiconnect24 på i standby läget.
                          Håller man däremot powerknappen inne i 5 sekunder så stängs konsollen av helt och lampan blir röd. (den riktiga poweknappen på konsollen) På så vis kan man komma runt det där med att behöva aktivera wiiconnect24 varje gång man vill kolla nyheterna, men samtidigt inte vill behöva oroa sig för att wii'n brinner upp medan man är på jobbet.

Comment

Original inlägg av boo_se Visa Inlägg
                            Jo, men eftersom fläkten inte är igång blir konsollen oroväckande varm med wiiconnect24 på i standby läget.
                            Håller man däremot powerknappen inne i 5 sekunder så stängs konsollen av helt och lampan blir röd. (den riktiga poweknappen på konsollen) På så vis kan man komma runt det där med att behöva aktivera wiiconnect24 varje gång man vill kolla nyheterna, men samtidigt inte vill behöva oroa sig för att wii'n brinner upp medan man är på jobbet.
                            Min enhet blir knappt ljummen när den står i Stand-by.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Jag pillade ur mitt batteri av ren nyfikenhet och nu har jag ett riktigt strul med att få Wiiconnect att funka.... testade listan ovan men det hjälpte ej.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X