Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

suck. satan då. trodde aldrig jag skulle behöva uppdatera mitt Wii där ser man. någon som vet om Game-butikerna har någon usb-adapter?

Comment

Fixat..
      Last edited by Vashie; 2007-04-11, 00:11.

Comment

Ajdå! Ändrat! hehe.
        Fixa gärna min text som du har citerat också så att ingen läser det.
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Lättast är väl för alla att bara slå på WiiConnect24? Uppdaterar automagiskt.

Jag har aldrig kört en uppdatering (nåja, förutom när jag startade konsollen första gången och den frågade om uppdatering), men har trots det 2.1E

Comment

Jösses. Tänk att man nån gång skulle vara tacksam för att man har segt internet.
            det är jag nu.. jäkligt tacksam.
            detta skrämmer skiten ur mig.
            grejen är... alltså spelet patchar i vilket fall som helst eller hur?
            och då antar jag att du får en NTSC patch på en PAL maskin?
            tänk om detta förstör något i framtiden.
            svårt att veta just nu men risken finns ju onnekligen. eller?

Comment

Original inlägg av NossCire Visa Inlägg
              Lättast är väl för alla att bara slå på WiiConnect24? Uppdaterar automagiskt.

Jag har aldrig kört en uppdatering (nåja, förutom när jag startade konsollen första gången och den frågade om uppdatering), men har trots det 2.1E
              Det beror ju på NÄR man har skaffat sig en konsoll. Vissa kan ha skaffat den när 2.1E inte fanns. Jag uppdaterade också när jag köpte min för 3 - 4 månader sedan och sen dess har jag uppdaterat minst en gång till.

Estima: Jag var inne på samma spår som dig men det återstår ju att se. Kanske skiter det sig vid nästa riktiga uppdateringen. Tiden får visa.

Comment

Jag tror att jag struntar i paper mario tills det finns lite mer information.
                Känns inte värt risken att sumpa de 5000 spänn jag lagt på min wii sammalagt för ett spel.

Comment

Tror det förhåller sig så här simpelt tbh

Scenario 1:
                  - Wiiet har E2.1 och Everybody votes channel, SPM installerar då en mindre Firmware upgrade för nått (vi vet inte exakt vad) denna upgrade är inte regionsbunden eller relaterad utan är en uppdatering av obunden mjukvara. allt är frid och fröjd i Wii land.

Scenario 2:
                  - Wiiet har inte tillräckligt ny Firmware för att den nya lilla uppdateringen ska kunna utföras, patchen patchar då till USAs Senaste Firmware upgrade och det är det som kukar ur PAL wiiet.

Så se för gudskull till att köra en system upgrade innan ni trycker in den här skivan

Comment

står inte vilken version jag har när jag går in på inställningarna. kanske är så att jag har en väldigt gammal version och det kanske är därför

Comment

Original inlägg av helvete Visa Inlägg
                      står inte vilken version jag har när jag går in på inställningarna. kanske är så att jag har en väldigt gammal version och det kanske är därför
                      Har du "Everybody votes channel"?

Comment

Den kanalen laddar man ju ner själv så den behöver man inte ha. Du går vidare alltså. Där du kan välja om du vill hantera data eller... ja, vad det andra är. Gått in där? Står uppe till höger.

Comment

Man kan inte ha Everybody Votes channel utan att ha 2.1E upgraderingen Nicklas...

Comment

Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
                            Man kan inte ha Everybody Votes channel utan att ha 2.1E upgraderingen Nicklas...
                            Nej, det kan man inte men vad säger att personen i fråga har laddat ner den alls? Om han inte har den alltså. Om han har den så har han ju rätt version. Om inte, så kanske han har rätt version ändå. Det var så jag menade.

Comment

Jo jag förstår, men personen kanske enklare kan svara på den frågan än vilken version han har, eftersom problemet här var att personen inte kunde hitta versions numret :P

Comment

Är själv lite skraj om jag ska köra den här eller inte... Jag har senaste versionen av Firmware...

Visst, det funkar för dem med 2.1.. Men är ni säkra på att den inte uppdaterar/gör ngt skummt med wii:t som potentiellt kan förstöra för framtida uppdaterningar? Är livrädd för att jag ska få nå ntsc joxx i mitt wii ;D

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X