Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av ravedog Visa Inlägg
    Uppdaterade min wii till 2.2e, pluggade i smp (pal patchad med regionfrii). Den lade till en liten patch någontans (tog ca 15sec) sen drog spelet igång. Efter det testade jag att köra en annan pal backup, det funkade fint. Ävben orginal skiva wiiplay fungerade utmärkt. Har wiikey i mitt wii. Inga problem alls dvs. =)
    du behöver inte patcha om spel till PAL, den funktionen finns redan i chippet. och kan inte chippet hantera ett NTSC spel, så kan inte regionfrii det heller. mitt spel är inte patchat och det funkar utmärkt på min PAL-enhet.

Comment

• Kanske lite OT, men det fungerer icke...

Hej, jag har bränt fem till tio pal-releaser som har fungerat utan problem, men får inte igång Paper Mario.

Har nu bränt på två skivtyper (TDK DVD-R (16x) och de färglada verbatimskiverna dvd-r (16x). Jag har bränt i 1x resp 2x hastighet, använder Wiikey med svensk PAL-box.

Wii:t säger felaktig disc och verkar inte kunna läsa skivan.

Uppgraderade strax innan till 2.2E utan problem och samtliga andra spel fungerar.
      Jag har (kommer jag ihåg nu) inte kört setupskivan till chippet eftersom det inte behövts ännu - finns det någon inställning där jag måste aktivera något?

Comment

• Original inlägg av peoe Visa Inlägg
        Kanske lite OT, men det fungerer icke...

Hej, jag har bränt fem till tio pal-releaser som har fungerat utan problem, men får inte igång Paper Mario.

Har nu bränt på två skivtyper (TDK DVD-R (16x) och de färglada verbatimskiverna dvd-r (16x). Jag har bränt i 1x resp 2x hastighet, använder Wiikey med svensk PAL-box.

Wii:t säger felaktig disc och verkar inte kunna läsa skivan.

Uppgraderade strax innan till 2.2E utan problem och samtliga andra spel fungerar.
        Jag har (kommer jag ihåg nu) inte kört setupskivan till chippet eftersom det inte behövts ännu - finns det någon inställning där jag måste aktivera något?
        Aktiverat region override?
        Wii - Wiikey.

Comment

• Jag har liknande sak som Peoe.

Har aktiverat Region Override - ON

Det som händer är att jag sen bootar upp med min WiikeyDVD och sen BootDVD och där kan man välja mellan PAL och NTSC för att spela SPM och det kvittar vilken av dom jag väljer så blir min skärm grön.

Kör med Wiikey och har 2.1E

Några förslag? eller har jag missat några inställningar för att köra SPM på en PAL? (Min tv klarar NTSC om jag ändrar för skärminställningar)

Comment

• peoe: som bianc0 sa, kör wiikey v1.2 skivan och aktivera region override. å om dina andra spel fungerar när du har bränt dom i 1x eller 2x så kan du fortsätta med det, men jag får bäst resultat (använder samma skivor) när jag bränner dom i 8x.

Skalman: har du provat att stoppa in Super Paper Mario direkt? bootfunktionen som finns på WiiKey DVD:n är till för skivor med ett eller flera GC spel på som inte kan boota själva, inte för spel till Wii.

Comment

• till prodge64

jag har testat att sätta in mina två USA spel; SPM/Excite Truck direkt men då kan den inte läsa dem. Däremot om jag använder bootfunktionen på Wiikey DVDn säger den vilken skiva det är och sen vad jag ska PAL/NTSC eller AUTO...alla resulterar till skön grön TV.

Alla andra spel jag har är PAL och fungerar utan problem. Förstår inte varför det blir grön skärm, den identifierar spelet på skivan, ju.

Comment

• Chippade min Wii igår med Wiikey, verkar iaf som att det fungerar bra enligt killen som gjorde det. Han provade både Paper Mario och Prince of perisa. Jag har en tysk konsol med firmware 2.1.

Comment

• Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
                  till prodge64

jag har testat att sätta in mina två USA spel; SPM/Excite Truck direkt men då kan den inte läsa dem. Däremot om jag använder bootfunktionen på Wiikey DVDn säger den vilken skiva det är och sen vad jag ska PAL/NTSC eller AUTO...alla resulterar till skön grön TV.

Alla andra spel jag har är PAL och fungerar utan problem. Förstår inte varför det blir grön skärm, den identifierar spelet på skivan, ju.
                  sorry, då har jag ingen aning om vad det kan vara som strular men jag tycker det verkar väldigt konstigt att det händer något överhuvudtaget när du försöker boota ett wii spel med wiikey dvd:n, Wiin hamnar ju i GC mode så fort du kör igång den. men men, som en sista utväg kan du ju försöka att patcha om spelen till PAL innan du bränner dom. för du har väl inte försökt att unscrambla super paper mario?

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                    sorry, då har jag ingen aning om vad det kan vara som strular men jag tycker det verkar väldigt konstigt att det händer något överhuvudtaget när du försöker boota ett wii spel med wiikey dvd:n, Wiin hamnar ju i GC mode så fort du kör igång den. men men, som en sista utväg kan du ju försöka att patcha om spelen till PAL innan du bränner dom. för du har väl inte försökt att unscrambla super paper mario?
                    Jag trodde man bara behövde unscrambla *.wii filer. Detta var en iso fil från början.

Dock undrar jag varför den inte kan läsa USA releaserna från början, den kan ju läsa av spelet vid wiikey dvd boot.

Comment

• det är det jag menar, super paper mario ska inte unscramblas eftersom det redan är gjort. hur ser det ut när du försöker boota, står det GCOS uppe till vänster?

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                        det är det jag menar, super paper mario ska inte unscramblas eftersom det redan är gjort. hur ser det ut när du försöker boota, står det GCOS uppe till vänster?
                        Jag förklarar...

sätter i min wiikey dvd...väljer i wii meny att läsa den och sen väljer jag GCOS och där byter till min SPM/Excite Truck och sen läser in och hittar spelet och sen får jag välja mellan PAL/NTSC AUTO...

dock har jag inte tänkt på vad som står uppe till vänster...är det avgörande?

Comment

• jag undrade bara om det verkligen var GCOS du försökte använda (när man gör det står det GCOS uppe till vänster ), men det svarade du ju på ändå. som jag sa innan, den funktionen ska inte fungera och fungerar inte med spel ämnade för en Wii, bara GameCube. varför din Wii sen inte kan läsa skivan direkt vet jag som sagt inte, det kan bero på lite olika saker. du kanske har en glappande lödning till chippet, ett klonat chip, eller så går det av någon annan anledning inte att spara inställningarna du gjort till chippet. jag gissar i alla fall på det, för jag provade precis på egen hand att stoppa in super paper mario med region override avaktiverat och då ser det ut såhär:

men men, det går att leva med. ladda ner RegionFrii. välj file och sen open iso, ändra "new region" till PAL. klicka på update. bränn igen. spela.

Comment

• Aha, jag har inte patchat SPM alls. Det sköter Wiikey utmärkt eller pratar vi om GameCube-versionen? Jag är inte med i hjärnan idag.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• det funkar fint även för mig utan att jag har patchat det. och ja, det är super paper mario vi pratar om.. hehe

Comment

• Om man får sitt wii brickat så finns det ingen återvändo asså?

man är helt enkelt körd?

eller kan man sätta i någon skiva som resettar Wii:t

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X