Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Jag laddade ner en fil som heter "Wii Nand EU Brick" som kanske kan hjälpa dig med att få ditt Wii fungerande igen. Jag vete fasiken hur skivan ska boota. Men jag hoppas den hjälper... Finns på Piratebay. :P
    Jag tänkte fråga Hansi om denna image, det ska vara en full backup av en BRICKAD PAL Wii. Så att den ska få igång en annan brickad Wii ser jag som omöjligt.

Men det vore kul att veta om det går att överföra den informationen till en PROM och få det "vanliga" felmeddelandet på en annan Wii. (Borde tyda på att man får igång Opera på maskinen även om det är fel serienyckel på PROM-infon mot vad maskinens hårdvara har.)

Comment

• Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
      Du tappade mig totalt. Vad håller du inte med om?
      Har du 2.1E så grattis, du kan testa spelet.
      Och nästa gång kanske du kan ta och stänga av caps lock och skriva din mening igen så att det inte ser ut som du skriker istället för att avsluta med " oj capslock"
      Sorry för capslock he hehe,, Jag mena att man behöver ej koppla upp sig för att få ver 2.1E,, eftersom jag aldrig gjort det.
      Man kan ha fått det via ngt annat spel man tidigare lirat.

m.v.h

Comment

• Biohazard /resident evil 4 wiiedition

Någon som provat "Biohazard /resident evil 4 wiiedition" som Jap. NTSC på en PAL Wii?
        Funkar/funkar inte?

Mvh David

Comment

• Original inlägg av zezam Visa Inlägg
          Sorry för capslock he hehe,, Jag mena att man behöver ej koppla upp sig för att få ver 2.1E,, eftersom jag aldrig gjort det.
          Man kan ha fått det via ngt annat spel man tidigare lirat.

m.v.h
          Kan hända att om du köpt wiit nyligen så är det redan uppdaterat. Har för mig att mitt hade 2.1E när jag startade det första gången.
          Sedan så finns det säkert med uppdateringar på andra spel. Har för mig att Mario strikers hade någon liknande sak också.

Comment

• Original inlägg av zezam Visa Inlägg
            Håller ej med dig på en punkt,, Jag har då aldrig haft min uppkopplad mot nätet. Hade 2.1e UTAN ATT BEHÖVA GÅ UT PÅ NÄTET,, INTE FASEN VET JAG HUR JAG FÅTT DET IOFS,,KANSKE FRÅN NGT ANNAT SPEL JAG LIRAT TIDIGARE.
            Oj capslock
            såg i något tidigare inlägg att du även skrev att du köpte ditt chip för någon vecka sen. det spelar ingen som helst jävla roll, din basenhet har firmware 2.1E vare sig med eller utan chip, punkt slut.

Comment

• Original inlägg av Gulten Visa Inlägg
              Någon som provat "Biohazard /resident evil 4 wiiedition" som Jap. NTSC på en PAL Wii?
              Funkar/funkar inte?

Mvh David
              Läs tråden INNAN du frågar!

Comment

• Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
                Jag laddade ner en fil som heter "Wii Nand EU Brick" som kanske kan hjälpa dig med att få ditt Wii fungerande igen. Jag vete fasiken hur skivan ska boota. Men jag hoppas den hjälper... Finns på Piratebay. :P
                hmm har fått ner o testat de nu oxå men de funkar inte heller ja vet inte ens om wiiet läser något på skivan de låter så men opera grejen kommer bara upp i alla fall.

ja kan säkert ha mislyckats med något men vet dock inte vad;(

fins det någon annan som vet något eller har nå ideer så skulle ja uppskatta de!

Mvh zixten

Comment

• Om du nu flashat om din wii med den filen så hoppas jag verkligen att du läst ur din egen inormation först innan du flashade. Annars kan jag lova dig att du skaffat ett bokstöd som aldrig mer kommer funka.
                  Det verkar som om det är serienummer m.m vad jag läst.

Edit: Såg att du brännt ut filen på en skiva? Går inte att flasha om ett wii så...

Original inlägg av zixten Visa Inlägg
                  hmm har fått ner o testat de nu oxå men de funkar inte heller ja vet inte ens om wiiet läser något på skivan de låter så men opera grejen kommer bara upp i alla fall.

ja kan säkert ha mislyckats med något men vet dock inte vad;(

fins det någon annan som vet något eller har nå ideer så skulle ja uppskatta de!

Mvh zixten

Comment

• men va fan ska ja göra då förklara så man fattar isället för o klanka ner o säga hur de inte ska göras. ja har frågat för ja inte vet o vill då inte veta va ja inte ska göra o inte va som inte går.

ja jag brände o nej inget funkade för ja får bara upp de där skiten o kan inte göra något annat så hjälp mig i stället för o stjälpa mig!

Comment

• sry att ja lät lite grini men de börjar bli aningen jobbigt!

ps ja jag brände ut de o ja vet inte något annat sett att göra något ds

Comment

• zixten.
                        Softa ner lite liksom, det är inget att göra. Varken för dig eller mig som inte kan dona inne i wii´n. Har du brickat ditt nintendo så finns det i dagsläget tre valmöjligheter för att du ska få spela nintendo igen.
                        1. Du tar dig till närmaste affär och köper ett nytt.
                        2. Du skaffar en kompis med wii!
                        3. Du väntar helt enkelt ut tills det kommer någon fix.

Det går inte att mata i en fix från skiva som det ser ut nu utan problemet ligger djupare än så. Som sagt folk lite överallt försöker lösa det och jag lovar, du kommer märka när problemet är löst!

Comment

• Amerikanerna var skraja för Mario Striker Rellen som dom trodde var en PAL version och som därför skulle kunna bricka deras amerikanska wii enheter.
                          Kul att se att paranoian inte bara finns hos oss europeer.

Comment

• Jojo

Original inlägg av rbt Visa Inlägg
                            Läs tråden INNAN du frågar!
                            Har läst tråden, men tänkte som så att det lär ju komma nya NTSC-spel med nya uppdateringar i framtiden. Det finns väl en chans att det kommer en nyare NTSC-uppdatering än 2.2E. Å då är det ju samma visa igen
                            Vad gäller min ursprungliga fråga så funkar spelet tydligen bra...

/David

Comment

• Original inlägg av Gulten Visa Inlägg
                              Har läst tråden, men tänkte som så att det lär ju komma nya NTSC-spel med nya uppdateringar i framtiden. Det finns väl en chans att det kommer en nyare NTSC-uppdatering än 2.2E. Å då är det ju samma visa igen
                              Vad gäller min ursprungliga fråga så funkar spelet tydligen bra...

/David
                              Jag förstår din fråga och därför menade jag att du skulle läsa tråden (om vilka spel som fungerar) innan du frågar. Spelet listades som fungerade innan du fråga om det och det står ingen reservation om att man måste uppgradera innan.

Comment

• nytt spel med risk för brick

Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X