Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hej.
    Är det att föredra att uppdatera via internet istället för via spelen?
    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
    Verbatim DVD-r 16x
    Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

• Original inlägg av feifam Visa Inlägg
      Khim, jag laddade ner Wii de Yawaraka Atama Juku JAP WII (Big_Brain_Academy) Som sägs finnas uppdatering i men den frågade aldrig. Kanske den kände av att jag har redan den senaste firmwire redan. Jag tror jag måste vänta på ett nya version först, eller hur.
      Låter så...

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
      Men visst behöver man inte gå in i inställningarna så ofta? Om man ska configuera internet måste man in i inställning?
      Nej, jag har då inte varit in där på väldigt länge, eftersom allt fungerar. Du får hålla tummarna för att du inte behöver konfigurera om eller byta din router eller så..

Comment

• Original inlägg av zane Visa Inlägg
        Hej.
        Är det att föredra att uppdatera via internet istället för via spelen?
        Så länge spelen är från samma region som din konsoll spelar det ingen roll. Om du kör spel från andra regioner är det *definitivt* att föredra att uppdatera via internet istället.

Comment

• Om jag uppdatera via internet blir den återställt då (inställningarna)?

Behövs det konfiguera wii för åtkomst mot internet? Eller det är bara pluga in nätverkskabel och sen har man automatiaskt uppkoppling?

Har aldrig testat dessutom är min på japanska men jag ska ta hjälpa av en Pal maskin som jämförelse.

Comment

• Original inlägg av feifam Visa Inlägg
            Om jag uppdatera via internet blir den återställt då (inställningarna)?

Behövs det konfiguera wii för åtkomst mot internet? Eller det är bara pluga in nätverkskabel och sen har man automatiaskt uppkoppling?

Har aldrig testat dessutom är min på japanska men jag ska ta hjälpa av en Pal maskin som jämförelse.
            Nej, du måste konfigurera den, så du måste komma åt inställningarna.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
              ja, är spelet samma region som enheten (PAL/PAL, NTSC-U/NTSC-U, NTSC-J/NTSC-J) så är det ingen fara. och naturligtvis kan det inte skada din Wii om du spelar GC spel på den, Nintendo designade ju den funktionen själva och jag tvivlar på att dom hade för avsikt att förstöra folks enheter med detta.
              Du läste inte hans fråga fullt ut, han undrade om NTSC versioner kan spelas i en PAL maskin när det gäller GC spel, inte om man kunde spela GC spel i det stora hela för det vet alla att man kan göra riskfritt.

Comment

• Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
                Du läste inte hans fråga fullt ut, han undrade om NTSC versioner kan spelas i en PAL maskin när det gäller GC spel, inte om man kunde spela GC spel i det stora hela för det vet alla att man kan göra riskfritt.
                ok.. ja man kan spela GC-spel som tillhör en annan region än ens egen konsol, GCOS fixar biffen. däremot så finns det, så vitt jag vet, ett eller två spel som inte funkar och det är japanska naruto.

Comment

• Tror inte det är nämnt här tidigare.
                  Har soft-brickat med Pokemon (USA).
                  Körde nyss Brain training PAL. Ingen uppdatering och WII:n är fortfarande softbrickad.
                  Bara hoppas det funkar när det väl kommer en 2.3e, och att den kommer snart.

Alla spel fungerar dock fortfarande på WII:n, inklusive pokemon och brain training.

Ah well,

Comment

• Hej.
                    Jag provade att köra WiiBrickBlocker på en *.iso-fil som jag hade konverterat med unscrambler från *.wii, men det fungerade inte.. Fick upp ett felmeddelande där det stod: "*.iso isn't a valid Wii ISO file !".

Har jag gjort något fel, eller har andra personer upplevt samma fel?

Hadé
                    Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                    Verbatim DVD-r 16x
                    Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

• Mitt issue om att inte kunna spela har i alla fal löst sig. Till slut gick det att genomföra en uppgradering via nätet och nu fungerar allt.

peo

Comment

• Skulle precis sätta i en skiva med Resident Evil på, givetvis PAL-version som en polare spelat på sitt pal wii utan problem.

När jag sätter i skivan får jag upp "performing a system update" eller liknande, kan bara trycka på ok. Vågar inte trycka ok där efter allt jag läst.. men borde väl fungera på mitt wii tkr jag?

Jag har version 2.1E. Chippat med yaosm 1.7.

wtf?

Comment

• Original inlägg av skurknnn Visa Inlägg
                          Skulle precis sätta i en skiva med Resident Evil på, givetvis PAL-version som en polare spelat på sitt pal wii utan problem.

När jag sätter i skivan får jag upp "performing a system update" eller liknande, kan bara trycka på ok. Vågar inte trycka ok där efter allt jag läst.. men borde väl fungera på mitt wii tkr jag?

Jag har version 2.1E. Chippat med yaosm 1.7.

wtf?
                          Har du uppdaterat till senast tillgängliga version via nätet först?
                          Bör inte vara något farligt med att köra en uppdatering från en PAL-skiva på en PAL-maskin.
                          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                            Har du uppdaterat till senast tillgängliga version via nätet först?
                            Bör inte vara något farligt med att köra en uppdatering från en PAL-skiva på en PAL-maskin.
                            Har inte uppdaterat det något eftersom jag har samma version på mitt wii som karln som det funkar för :/

Comment

• Niklas som jag har nämnt tidigare jag hade en WII JPN som är soft brickat. Hur ska jag göra göra för att återställa det??

Comment

• När man ska spela Super Paper Mario då vill han uppdatera sig ska man låta den göra det.???
                                Jag ha WIIKEY

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X