Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - WiiKey

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av fraksson Visa Inlägg
    Är det någon som fått "unable to read game disc" när man spelar något spel?

Tar man ut och sätter tillbaka disken så kan man spela vidare, ett tag iallafall, tills det händer igen.

Detta har hänt mig med dessa spel:

Heatseeker PAL Wii-WiiERD
    Elebits_USA_Wii-Goomba

Båda brända på TraxData DVD+R med IMGBrun.

Kan det ha nått med vilka diskar jag använder eller? Andra spel har funkat utan problem.
    Jag fick DRE med Elebits och TDK DVD-RW skivor men med Fujifilm DVD-R har det funkat utan problem. Observera dock att Elebits kan hänga sig då och då om man inte ställer om sitt Wii till 60Hz.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

• Har aldrig haft problem med det, men så i förrgår så blev det så på både Tony Hawk och Medal of Honor, mycket underligt.

Comment

• någon som har fått igång Elebits? vilken release i så fall?

jag har provat att bränna ut spelet på dvd+r och dvd-r skivor men inget fungerar ..

är extremt sugen på det spelet så jag är väldigt tacksam för svar
        Last edited by bjurty; 2007-04-28, 17:01.

Comment

• Nån som vet om denna release funkar? Prince_Of_Persia_Rival_Swords_PAL_Wii-WiiZARD

Har bränt ut den, men Wiit vägrar läsa fanskapet.

Comment

• Original inlägg av luffar'n Visa Inlägg
            Nån som vet om denna release funkar? Prince_Of_Persia_Rival_Swords_PAL_Wii-WiiZARD

Har bränt ut den, men Wiit vägrar läsa fanskapet.

Fungerar prima för mig! Brända på vanliga Fujifilm DVD-R skivor i 2x hastighet.

Comment

• Original inlägg av bjurty Visa Inlägg
              någon som har fått igång Elebits? vilken release i så fall?

jag har provat att bränna ut spelet på dvd+r och dvd-r skivor men inget fungerar ..

är extremt sugen på det spelet så jag är väldigt tacksam för svar
              Elebits_USA_Wii-Goomba funkar klockrent. Men det måste köras i 60HZ, annars låser sig spelet hela tiden.

Du måste även uppdatrera chippet med regions uppdateringen för ditt chip.
              Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
              Wii - Wiinja Deluxe
              NintendoDS - R4
              Xbox - SmartXX - SOLD!
              http://profile.mygamercard.net/crsan
              http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• det var Elebits_USA_Wii-Goomba som jag testade... har bränt ut 3 olika skivor nu men inget funkar.. skivan hittas inte alls.. blri inte ens felmeddelande

Comment

• "Du måste även uppdatrera chippet med regions uppdateringen för ditt chip"

har jag gjort ... men det kanske blev fel.. jag är grymt oteknisk när det kommer till sånnahär prylar... jag kanske måste uppdatera mitt wii för att det ska funka?

Comment

• jag använder TDK DVD-R fungerar bäst

Comment

• bjurty, har du öppnat disc channel med skivan i? med super paper mario händer det inte heller något ifall man inte kollar disc channel... men men, om det nu ligger en liknande uppdatering på det spelet med så se till att ordna den senaste firmwaren till din wii för säkerhets skull.

Comment

• Bionicle Heroes (PreCiSiON)
                        DVD-R 1-16x TDK
                        Patchad med RegionFrii 1.2
                        Fungerar Perfekt

Wii - Wiikey.

Comment

• ja e grymt sugen,

köpte wiikey och 50 TDK dvd-r skivor för 2 dagar sedan, får i brevlådan imorgon får jag hoppas. kom hem från jobbet idag men då var det ingen lapp från posten [köpt med postförskott] åå va jag längtar!

Comment

• jag väntar aldrig på avin, orkar inte med det eftersom det alltid tar minst en dag extra.. i värsta fall kan man hämta paketet en fredag men får vänta på avin tills på måndag om man inte bara går och hämtar ut det med kollinumret istället.

Comment

• Lite nya releaser som fungerar fint med ett WiiKey-chip inlött i en PAL Maskin:

Legend of the Dragon-USA-Wii-PreCiSiON (Patchat med Wiigionfree eller något annat.)
                              Eledees PAL WII-SUSHi (Ja, PAL, så det är rätt givet.)

Sen en uppdatering av en gammal:
                              Fire Emblem Akatsuki no Megami JPN Wii-Caravan (Fungerar faktiskt, när det är patchat med Wiigionfree. Fungerar endast på WiiKey)
                              PS2 - Matrix Infinity
                              Wii - WiiKey

Comment

• http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
                                Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                                Wii - Wiinja Deluxe
                                NintendoDS - R4
                                Xbox - SmartXX - SOLD!
                                http://profile.mygamercard.net/crsan
                                http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X