Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - WiiKey

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
    Okej, men tycker fortfarande att det är konstigt att det funkar med +RW skivor
    Vad är det konstiga? Vissa skivor fungerar och andra inte oavsett om det är -R +R eller +RW
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Mario Party 8

Hej! behöver hjälp med MP8, när jag ska bränna den så står den har texten:
      The entered block size does not correspond to the image length. The block size may be wrong. Do you want to correct the value or ignore the problem?
      Jag har nero 6 och har funkat fint med de andra spel som jag har bränt, har provat också med ImgBurn men där hittar den inte filen. Snälla hjälp

Comment

• Är inte säker men har för mig att jag fick liknande problem med mitt Mario Party 8. Men jag bara ignorerade och brännde och det funkar prima.
        Dock var det inte så super skoj...

Comment

• Den här tråden har spårat, läs/diskutera i "Hur bränner man ISO filer tråden" om ni inte lyckas med era skivor/brännare/hastigheter, här diskuterar vi vilka releaser som fungerar på PAL Wii om än något överflödigt då http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List finns (och går att uppdatera igen).

Bara som referens drar jag mina erfarenheter. (har runt 70 fungerande spel)
          PAL Wii 2.2E, WiiKey 6X regionfree, NEC ND-3500, Nero 6.0.0.11, Noname 16x DVD-R printable och div. 4x +RW (även några -RW).

Program: Vissa kan klaga på formatet på iso'n eller misslyckas med att skapa en fungerande skiva. Förutom Nero ska Imgburn fungera bra.

Skivor: Min erfarenhet är att i princip allt fungerar, slitna RW-skivor kan behöva brännas i 2x. Har några gamla skitskivor som fungerade lite knackigt och låste mitt i spelandet. Bränner mina 16x i 12x mest för att det känns säkrare och man inte förlorar någon tid då bara sista varven går i 16x.

Brännare: Tror att det är här många har trassel, min brännare hanterar alla skivor så de blir bra. De som har problem och testat många typer av skivor brukar säga att de testat samma skivor med en annan brännare och då fungerar alla.

Chip: Då denna tråd är för WiiKey så ska det inte vara ett problem, men andra chip ska inte vara lika bra på att hantera +R och RW, det kan vara bull**** men ändå. Tror mer på version av läsare, även om alla lär vara av PC standard.

PS. Hade inga problem med MP8
          Last edited by rbt; 2007-07-12, 17:14.

Comment

• Tjena..

någon som provat detta? The.Bigs.USA.Wii-MARVEL.torrent

MVH

Comment

• Tänkte bara meddela att Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT
              fungerade inte för mig.
              Den hittar spelet o om du har FW 2.2E så behöver du inte oroa dig för brickning.

Men efter man tryckt på start så förblir det bara svart
              Någon med förslag eller tilläg?

P.S heter programet "brickblocker"?

Comment

• Original inlägg av dj_neo01 Visa Inlägg
                Tjena..

någon som provat detta? The.Bigs.USA.Wii-MARVEL.torrent

MVH
                Japp, funkar prima. Riktigt skoj när man kommer in i det.
                Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                Wii - Wiinja Deluxe
                NintendoDS - R4
                Xbox - SmartXX - SOLD!
                http://profile.mygamercard.net/crsan
                http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• Original inlägg av Berqza Visa Inlägg
                  Tänkte bara meddela att Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT
                  fungerade inte för mig.
                  Den hittar spelet o om du har FW 2.2E så behöver du inte oroa dig för brickning.

Men efter man tryckt på start så förblir det bara svart
                  Någon med förslag eller tilläg?

P.S heter programet "brickblocker"?
                  BBA USA fungerar inte på PAL Wii, men det kommer väl en PAL som några dagar (20'e tror jag NOE säger så kan inte vara många dar kvar)

Programmet heter WiiBrickBlocker.

Comment

• Äntligen har jag fått hem Wii med Wiikey i från Psxcare såklart, spelen jag provat:

Super_Paper_Mario_USA_Wii-QwiiF - Brännt i 16x med TDK DVD-R och gjort om till PAL i RegionFrii , gjorde updaten.. Fungerade PERFEKT!
                    -----------------
                    Scarface_The_World_is_Yours_PAL_Wii-WiiZARD - Brännt i 2x med TDK DVD-R, när man trycker på home knappen på wiimoten så hackar allting, annars fungerar allt bra.
                    -----------------
                    WarioWare_Smooth_Moves_PAL_Wii-PI
                    Mario.Strikers.Charged.Football.Pal.Wii-Allstars
                    Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC.
                    Red_Steel_PAL_Wii-WiiD
                    Chicken_Little_Ace_In_Action_PAL_Wii-WiiZARD

Alla fungerar perfekt, brännt i 2.3x med TDK DVD-R
                    Last edited by Dousch; 2007-07-13, 01:39.

Comment

• Original inlägg av rbt Visa Inlägg
                      BBA USA fungerar inte på PAL Wii, men det kommer väl en PAL som några dagar (20'e tror jag NOE säger så kan inte vara många dar kvar)
                      De suger. Dom får knäcka den koden snart. super smash bros. Brawl kommer ju till nord Amerika 3:dje december o då ska jag kunna spela de utan problem.

Comment

• Original inlägg av Toastedfish Visa Inlägg
                        Tack för era svar, men tyvär så hjälpte dom inte. Jag köpte ett 10 pack Verbatim LightScribe DVD+R då jag hört att Verbatim ska ha bra kvalite. Men nu efter 3 försök så har jag fortfarande inte fått nått att funka, har testat i Nero 2,4x och ImgBurn i 2,4 å 16x men inget funkar. Dock så funkar det om jag bränner på min Fujifilm DVD RW+ i 2,4x i Nero. Konstigt eller hur?
                        Jag håller med dig om att det är konstigt att RW+ fungerar men inte vanlig dvd+r, varför det är så vet jag inte. Men anledningen till att dvd+r bråkar med dig är att du måste ändra booktype på din brännare om du ska bränna med dvd+r skivor och få dessa att funka i ditt Wii. Vad jag har förstått så får man använda ett externt program för att göra denna ändring om man använder sig utav Nero som brännarprogram. Har du Imageburn så ska det finnas en möjlighet att ändra booktype inneifrån programets egna menyer.

Comment

• Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
                          Jag håller med dig om att det är konstigt att RW+ fungerar men inte vanlig dvd+r, varför det är så vet jag inte. Men anledningen till att dvd+r bråkar med dig är att du måste ändra booktype på din brännare om du ska bränna med dvd+r skivor och få dessa att funka i ditt Wii. Vad jag har förstått så får man använda ett externt program för att göra denna ändring om man använder sig utav Nero som brännarprogram. Har du Imageburn så ska det finnas en möjlighet att ändra booktype inneifrån programets egna menyer.
                          det här om booktype var sant när chippen var precis nya. idag så är alla firmwares till chippen så pass uppdaterade att det inte längre behövs.

Comment

• Någon som vet om Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT funkar med PAL Wii?

Comment

• Japp den funkar om man först kör WiiBrickBlocker sedan Regionfrii 1.21 för att ändra region kör du bara för att ändra region funkar det inte.

Comment

• Kalas, någon som vet om det är skoj?
                                Letar efter spel att lira med frugans systerson när han kommer över. Han är tokig i Duel Masters men Pokemon är väl nära nog?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X