Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip - CycloWiz!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• läser i den svenska guiden, att man kan kolla lampan åp chipet, kan man alltså koppla in strömen nu, när maskinen är öppen, fick dit chipet hoppas inget går emot bara...

Comment

• Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
      Kolla länken här lite ovanför: http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=48279
      Köpte min wii i december, Har LEH108xxxxxx... , då bör man alltså ha en kompatibel drive? Orkar inte öppna min just nu å kolla...

Comment

• Kollade just mitt serienummer och det börjar med LEH110***** då är det ingen idé att skicka in det ännu?

Comment

• Original inlägg av ODDNAME Visa Inlägg
          Med tanke på informationen som framkommit ang. detta chippet, om uppdatering kommer krävas, kommer du erbjuda någon lösning eller liknande då? =) För er som inte vet så verkar inte chippet klara uppdatering via skiva och kommer det krävas uppdatering så är det alltså kört =)
          Den dagen man måste uppdatera så lär man väl hitta chip för runt 50-lappen. Det är ju samma typ av chip som man chippade playstation med förr i tiden, dom kostade c:a 10-20:-/st att köpa in...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Si sådär ja.... då fungerar wii`n med chip i Klockrent... hehe =) Kör med TDK+r 4x speed, funkar kalas bra... tycker musiken hacka lite i warioware vissa ggr, men tror det e så i spelet, de e juh rätt skumt spel testa rayman nu, sen testa bränna ut ngt i 8x speed, så hur det blir... =)

Comment

• Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
              Si sådär ja.... då fungerar wii`n med chip i Klockrent... hehe =) Kör med TDK+r 4x speed, funkar kalas bra... tycker musiken hacka lite i warioware vissa ggr, men tror det e så i spelet, de e juh rätt skumt spel testa rayman nu, sen testa bränna ut ngt i 8x speed, så hur det blir... =)
              Chippet fungerar felfritt, antagligen media, men mitt wario är likadant =)
              Annan media med, men chippet gör det som det ska göra =D bootar allt jag vill

Comment

• Någon som provat backuper på gamecube-spel med detta chip? Fungerar det problemfritt?

Comment

• Kan testa GC Zelda nu om du vill... brb....

Comment

• Zelda fick error, men kan bero på att de e US ver. Minns ej om det var US eller PAL.... tror det var US.. =(

Comment

• spel som fungerar för mej e unscramble med unscrable 0.4.
                      testa att bränna COD3 i 8x speed o fixat med rawdump 2.0, de spelet gick ej, skall testa bränna i 4x med unscrable 0,4 se om det fungerar eller om det e dålig release...

Comment

spel som fungerar för mej e unscramble med unscrable 0.4.
                        testa att bränna COD3 i 8x speed o fixat med rawdump 2.0, de spelet gick ej, skall testa bränna i 4x med unscrable 0,4 se om det fungerar eller om det e dålig release...
                        Hur vet man vilken unscrambler version man har?

EDIT: Körde unscrambler i cmd, stod då att jag hade v 0.4

Comment

• Hmm. nu fungerar inte rayman heller. hänger sej efter start, blir error o får dra ur kabel för att starta om wii, vad kan vara snett? för mkt att bränna i 4x speed?

Comment

Hmm. nu fungerar inte rayman heller. hänger sej efter start, blir error o får dra ur kabel för att starta om wii, vad kan vara snett? för mkt att bränna i 4x speed?
                            Säker på att det är PAL-versionerna?

Här är för övrigt en lista över alla scen-rellar
                            Samt vilka som är nuked.
                            http://www.scenereleases.com/wii/

Comment

• freddyc: Jag får precis samma error med mitt Rayman. Pi:s release... Hör av dig om du kommer på ngt... Jag testar att packa upp och unscramblea om mitt igen..

Comment

• Någon som vet om nån av triwing'sen i detta bits-paket skulle passa att öppna upp ett wii?
                                http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=80422

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X