har denna: Rayman_Raving_Rabbids_WII_Pal. de startar opp, men sedan så hakar de sej =( Hmm.. går juh fan inte bränna mindre än 4x e nero, jävla skit program
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Chip - CycloWiz!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Köp INTE dem bitsen. Har paketet själv, och samtliga triwings är för stora. Bladen är för tjocka för att gå i skruvarna... Jag har kollat runt hos de flesta större kedjorna efter något att använda. Det slutade med att jag fick köpa en av Hansi...Original inlägg av trickyhed Visa InläggNågon som vet om nån av triwing'sen i detta bits-paket skulle passa att öppna upp ett wii?
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=80422
- Citat
- Flag
Comment
-
E det sant? Skönt, trodde det var fel på chipet eller DVDn , ler..Original inlägg av karlalbertsson Visa Inläggfreddyc: Jag får precis samma error med mitt Rayman. Pi:s release... Hör av dig om du kommer på ngt... Jag testar att packa upp och unscramblea om mitt igen..
Samma me dej, skriv en rad om du får ordning på sakerna.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för svaret.Original inlägg av karlalbertsson Visa InläggKöp INTE dem bitsen. Har paketet själv, och samtliga triwings är för stora. Bladen är för tjocka för att gå i skruvarna... Jag har kollat runt hos de flesta större kedjorna efter något att använda. Det slutade med att jag fick köpa en av Hansi...
Känns surt ändå att betala en hundring för en mejsel man förmodligen bara kommer använda en gång :/
- Citat
- Flag
Comment
-
Slänger in en liten fråga: unscramble, varför behöver man göra det/vad gör den?
Varför kan man inte bränna .wii filen direkt?
Och ett tips till er som kör Nero, pröva Imgburn istället
Går o välja vilken hastighet som helst.
Edit: En fråga till..
Om nu inte uppgraderingsfunktionen fungerar, betyder det att Nintendo kan släppa en uppdatering som gör att chippet inte fungerar längre, eller de e safe för all framtid ändå?
- Citat
- Flag
Comment
-
Försök hålla snack om hur man bränner osv till separata trådar, så kan den här tråden handla om själva chippet, installation, eventuella uppgraderingar osv.
Angående nintendo uppdatering, safe för all framtid osv...tja vad skall jag säga, jag säger som jag brukar, min kristallkula sprack i flytten så det är alldeles för grumligt för att se in i framtiden...så vi får helt enkelt vänta å se och ta smällarna som dom kommer.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Mmmmm BRA att jag sitter och muttrar och läser guider och svär och slösar på skivor och ser här att den rellen jag joxar med är nukad!!!!!!! Vad trött jag blir på migsjälv.Original inlägg av trickyhed Visa InläggHär är för övrigt en lista över alla scen-rellar
Samt vilka som är nuked.
http://www.scenereleases.com/wii/
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur är det nu med cyclowiz-chippet? är det uppgraderingsbart? alla webbshoppar hävdar ju faktiskt det.
Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett chip +montering, men jag bor i Göteborg, lite bökigt att skicka till Sthlm. Ingen som säljer och monterar i göteborg?
- Citat
- Flag
Comment
-
Det här forumet är tyvärr inte till för att tipsa om andra chippare än www.psxcare.com. Kom igen nu, SÅ bökigt är det inte att skicka ett paket. Om du vill så kan jag skicka en förbetald företagspaketlapp till dig, så ringer du bara posten så hämtar dom upp paketet.
Alla butiker hävdar uppgraderingsbarheten, men många tekniskt insatta som är vana vid att jobba med ubicom sx chippen säger att det verkar osannolikt att denna konstruktion går att flasha via en dvdskiva.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej! Fick mitt wii chipat hos er igår =) ...
inget jag bränt fungerar, får "unable to read disc" på allt ... tror jag gör rätt, gör som andra skrivit om i forumet och bränner .iso filerna med imgBURN utan några speciella inställningar... kör 4x på "traxdata" DVD+R skivor.
dom filerna som behöver unscramblas gör jag det på... snyft!!!!!
edit: har ej rört switchen för omprogramering, kanske något jag borde göra?
orginal fungerar..
/kakmannenLast edited by solwretep; 2007-02-10, 15:29.
- Citat
- Flag
Comment
-
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28773Original inlägg av solwretep Visa InläggHej! Fick mitt wii chipat hos er igår =) ...
inget jag bränt fungerar, får "unable to read disc" på allt ... tror jag gör rätt, gör som andra skrivit om i forumet och bränner .iso filerna med imgBURN utan några speciella inställningar... kör 4x på "traxdata" DVD+R skivor.
dom filerna som behöver unscramblas gör jag det på... snyft!!!!!
edit: har ej rört switchen för omprogramering, kanske något jag borde göra?
orginal fungerar..
/kakmannenLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hansi; sorry.
Vad kostar det med chip +montering +frakt allt som allt?
Borrar ni i Wii:et när ni sätter in chippet?
Hur stor är sannolikheten att nintendo kan 'se' chippet och tex stänga av funktioner eller att chippet inte kommer fungera när man uppdaterat wii:et?
tack för snabba svaret!
- Citat
- Flag
Comment
-
Blir väl c:a 1400:- inkl alla fraktkostnader om vi räknar med företagspaket hit och postpaket + pf avgift tillbaka.
Vi borrar/gör inga hål.
Jag tror inte det är möjligt att detektera chippet.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment