Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vår information kommer direkt från psjailbreak eftersom vi är distributörer...vi väntar och hoppas vi får testversionen under dagen.
    Testversionen as in själva firmwaren till dongeln för er som undrar, det vi fick i fredags var bara uppdaterings programmet för att få ut serienummret på PSJailbreak dongeln så att psjailbreak teamet kan kompilera mjukvaran åt oss, det kommer att bli lättare för er slutanvändare senare (programmet kommer kompilera mjukvaran direkt utan att ni ska behöva skicka in serienummer till dom) iaf vad jag förstått av informationen jag läst/hört...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• tjurig----tack som fan för hjälpen!

Comment

• Finns en hel del features att önska sig i kommande uppdateringar.

Comment

• har ni fått någon info eller annat dyligt ifrån PSJailbreak ang. previewn?
          eller är det ännu en "försening" från deras sida?

Comment

• Original inlägg av _Fiskarn Visa Inlägg
            har ni fått någon info eller annat dyligt ifrån PSJailbreak ang. previewn?
            eller är det ännu en "försening" från deras sida?
            Vi har tagit ut serienumret ur vår ena dongel o skickat in o väntar på mjukvara
            Vi kommer skriva ut info på produktisdan o jag lär skriva det i forumet när vi fått den, testat o vi hinner se vad den klarar o inte

Personligen väntar jag hellre en månad till så de hinner få ordning på kodningen så den fungerar bättre än att tjata på dem o låta dem stressa ut en buggig kod som inte fungerar tillförlitligt

så alla ( försenade igen ) neggo kommentarer tycker jag man kan ta med ro...
            Sista firman som stressade ut en kod som strulade var ju PS3Key där mjukvaran inte fungerade med FAT och nu efter lite förslag från min sida så ligger alla äldre mjukvaror även på deras Downloadsida så man kan labba själv.

Sen hoppas jag de gör stöd för PL3 o inte bara Hermes med i sina uppdateringar.
            Last edited by Pendragon; 2010-11-10, 15:16.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• http://psdowngrade.com/

Så det är alltså det " support " för 3.42 och 3.50 var? man kan negradera men då måste man köpa en dongel till?

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                http://psdowngrade.com/

Så det är alltså det " support " för 3.42 och 3.50 var? man kan negradera men då måste man köpa en dongel till?
                det var ju en besvikelse...om det nu är de som ligger bakom det...
                fortfarande skeptiskt

psdowngrade.com (91.207.6.92)
                psjailbreak.com (91.207.6.90)

Ser oroväckande ut...

http://goo.gl/6RrIu
                Dock verkar det skilja 60 gb mellan 3.5 och 3.41 i ledig diskutrymme...
                kan inte stämma, måste vara fake

nån på psx scene

On their video "proof"
                at 8:15am the first bit of the video is recorded
                at 8:05am they show ps3 version at 3:50
                at 8:00am they show ps3 version at 3:41

Now, read that in reverse and ask yourself how you could do it normally.

SURELY i'm not the only one that bothered to notice this?

måste vara fake, men ipnummren stör mig ff

har ni nån uppdatering, hansi?
                Last edited by caballerial; 2010-11-12, 15:08.

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
                  måste vara fake, men ipnummren stör mig ff
                  Håller med du, men det vet du redan :P

Comment

• Psjailbreak hyr ju serverplats hos en vanlig isp i ukraina eller nåt om jag inte minns fel, vem som helst kan ju hyra sig en plats hos samma operatör och få ett ip-nummer i samma subnät...men nej jag har inte hört något eller finkammat forum efter rykten.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Psjailbreak hyr ju serverplats hos en vanlig isp i ukraina eller nåt om jag inte minns fel, vem som helst kan ju hyra sig en plats hos samma operatör och få ett ip-nummer i samma subnät...men nej jag har inte hört något eller finkammat forum efter rykten.
                      Absolut är det så, bara det att har aldrig hört att man kan "beställa" ett specifikt ip nummer. och en annan sak. kolla in följande
                      http://91.207.6.94/
                      http://91.207.6.93/
                      http://91.207.6.91/

så förmodligen har de 5 st publika ipaddresser...
                      90-94

och jag tvivlar på att man kan skaffa en ipaddress mitt i någon annans ip range

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
                        Absolut är det så, bara det att har aldrig hört att man kan "beställa" ett specifikt ip nummer. och en annan sak. kolla in följande
                        http://91.207.6.94/
                        http://91.207.6.93/
                        http://91.207.6.91/

så förmodligen har de 5 st publika ipaddresser...
                        90-94

och jag tvivlar på att man kan skaffa en ipaddress mitt i någon annans ip range

Jag är delägare i en Bredbandsfirma som även har Webhotell som delverksamhet o vi har köpt o fått adresser från Ripe som vi kan dela ut till våra kunder. Där är det hur lätt som helst att dela ut en adress på t.ex 127.0.0.1 - 127.0.0.255
                        så ville du ha 33 och kalel svensson ha 34 så är ju det inte ett så stort hopp...

Så om det Webhoteller har en egen range o fler kunder på samma firma så kan det förklara ett o annat.
                        Vi håller oss neutrala tills JB gubbarna säger annat, tills dess är det rykten...

Ps. 127.0.0.1 rangen ovan var ett exempel, så försök inte hacka den *garv*
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Jag är delägare i en Bredbandsfirma som även har Webhotell som delverksamhet o vi har köpt o fått adresser från Ripe som vi kan dela ut till våra kunder. Där är det hur lätt som helst att dela ut en adress på t.ex 127.0.0.1 - 127.0.0.255
                          så ville du ha 33 och kalel svensson ha 34 så är ju det inte ett så stort hopp...

Så om det Webhoteller har en egen range o fler kunder på samma firma så kan det förklara ett o annat.
                          Vi håller oss neutrala tills JB gubbarna säger annat, tills dess är det rykten...

Ps. 127.0.0.1 rangen ovan var ett exempel, så försök inte hacka den *garv*
                          å även om de skulle försöka så tror jag inte de skulle lyckas, å det krävs lite kunskap för sånt, å har man de kunskapen så vet man att det är en loopback address
                          jobbar själv som sysadmin, så jag har lite koll...tycker bara det är konstigt att psjailbreak har både addresser över och under.
                          Och det är relativt vanligt att ha multipla ipadresser för lastbalanseringen osv.

hmm...bara ta det lungt å se vad som händer

Comment

• funkar inte

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
                            Ladda hem PS3 SFO Edit 0.8 och editera sen param.sfo som ligger i spelmappen.
                            • Starta PS3 SFO Edit.
                            • Ta load och välj filen param.sfo ligger i din spelmapp under /PS3_GAME/.
                            • Välj sen "Advanced Edit" i programmet och leta upp PS3_SYSTEM_VER.
                            • Ändra det från 03.4200 till 03.4100
                            • Klicka "OK (save changes)"
                            • Klicka "save" knappen och sen spara och välj att skriva över filen.
                            har gjort detta men får fel vid uppstart av spel vad gör man då för att undkomma detta och köra igång spelet

Comment

• Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
                              har gjort detta men får fel vid uppstart av spel vad gör man då för att undkomma detta och köra igång spelet
                              Googlar på fenomenet och ser om det finns en patch?
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av mr_mupp Visa Inlägg
                                Hummm mycket hänger också om du har senaste hexen på din dongle. I mitt fall har jag Hermes v4b installerat och då funkar de spel jag provat.
                                MMA och Medal of Honor
                                Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                                snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                                /Nalle Puh

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X