Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hejhej,
    Jag har en original PSJailreak dongel, och jag undrar ifall jag kan spela 3.42/3.50 spel på något sätt? Jag har provat med Open manager 1.72, Open manager 2.1, och jag har då ändrat PARAM.sfo till 3.4100 och även ändrat EBOOT.BIN på vissa spel, men jag får bara error och har inte fått det att funka.

Någon som kan hjälpa mig?

MVH,
    Carl

Comment

• Räcker det inte med att du gör en ny tråd? utan måste du skriva i princip samma inlägg i 3 trådar?!
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Räcker det inte med att du gör en ny tråd? utan måste du skriva i princip samma inlägg i 3 trådar?!
        Ursäkta! Jag var i behov av snabbt svar bara, ska inte göras om.

Comment

• nu är det officellt
          http://goo.gl/1zBp

Comment

• Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
            nu är det officellt
            http://goo.gl/1zBp
            Varför inte länka direkt utan via en sida som lätt kan förfalska infon
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Varför inte länka direkt utan via en sida som lätt kan förfalska infon
              Därför att när jag sitter på jobbet så blir alla urler automatiskt nerkortade med goo.gl...
              men gå in på psjailbreak.com och se själv då :P

Comment

• Nu håller jag på och laddar hem psdowngrade filerna till vår "testdongel"
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Cool, det som händer verkar vara att man tillfälligt flashar om sin psjailbreak till en riktig "service jig", när man startar om ps3:an går den alltså in i service mode är man i princip kan flasha den med vad man vill... rocknroll!

Kod:
                  How to Install/ Use PS Updater

Installation

Step 1 - Download PS Updater
                  Step 2 - Click start button and type in the search bar UAC and click on User Account Control Settings listed above.  Inside this menu please lower the settings to lowest priority, Save and restart the computer. 
                  Step 3 - Unrar/Unzip and click on setup.exe
                  Step 4 - follow the steps by clicking next until you reach the point of setup where it asks you to plug in your device
                  Step 5 - plus in PS Jailbreak device and click next
                  Step 6 - choose Unknown Device #1 from the list and click next
                  Step 7 - click save to save the .ini file under the place it wants
                  Step 8 - Click install driver and now complete installation

USE

Step 1 - Open PS Updater application that install a shortcut on your desktop
                  Step 2 - Plug in PS Jailbreak and click My Serial (make sure it can recognize and find your serial number)
                  Step 3 - Click My coupons and enter the coupon code you received from your authorized reseller when purchasing PS Downgrader.
                  Step 4 - Save the download it prompts you with ( You will receive 2 files , a) Program (which is PS Jailbreak) and b) Downgrade (which is your downgrader)
                  Step 5 - Go install file choose the Downgrader file and click Update now
                  Step 6- After using PS Downgrade to lower your firmware please follow the above steps this time choosing to update file a) Program
                  Step 7 - Now your PS Jailbreak is back to a Modchip

Downgrader 
                  requirement - PS Jailbreak USB Dongle , PS Downgrade Coupon that has been installed onto your PS Jailbreak Device, Modified 3.41 PUP , LV2Diag.self (file 1) and LV2Diag.self (file 2)

Step 1 - Insert PS Jailbreak device that has been reprogrammed as PS Downgrade into your console
                  Step 2 - Turn on console using same boot method as PS Jailbreak - Press Power then immediately press eject.  You will see your console turn with PS Jailbreak lit up with red/green light followed by green only, Then it will turn off.
                  Step 3 - Turn on console to make sure you are in factory service mode.  You will see a huge red box on the screen saying Factory Service Mode, once confirmed please turn off console and remove PS Downgrade Dongle
                  Step 4 - Program any blank usb with 2 files , A) modified 3.41 pup B) Lv2Diag.self (file 1)  These must be the only files on the usb key and must be placed in the main directory of the flash drive.
                  Step 5 - Insert this new Flash drive into the right USB PORT of your console ( It must be placed in the outermost right port) and turn the console on.  You will see black screen but you will see flashing lights on the console (yellow) and on your USB key
                  Step 6 - Wait 3 minutes for the system to install the old FW, towards the end the power button on the console will start flashing green and then your console will power off.
                  Step 7 - Remove the usb key and turn on the console , you will still be in factory service mode.  Please verify you have downgraded successfully to version 3.41
                  Step 8 (Optional) - If you wish to downgrade to any older firmware you can not follow step 4,5,6 using any regular firmware PUP.  (You do not need to use modified custom firmware now that you are on 3.41)
                  Step 9 - Insert flash drive back into PC , remove the PUP and Lv2Diag.self and install only LV2Diag.self (file 2) on the USB Flash Drive
                  Step 10 - Power on your console, after 10 seconds it will power off
                  Step 11 - Turn on your console with no USB inserted and you will be out of factory service mode into retail mode with your chosen firmware version installed.

JAilbreak your console and enjoy playing homebrew :)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• PS Jailbreak now supports firmware 3.42, 3.50 and beyond!

Så står det som nyhet på deras hemsida + en massa annat om deras downgrade (som Hansi provar för tillfället) men innebär det då att de har
                    en lösning på hur man ska köra med v3.42 och 3.50 som firmware eller är det bara ett försök att lura folk att uppgradera sin konsoll
                    till v3.50 och sen vara tvungna att köpa nedgraderingen. Varför vill man köra v3.41 om nu det finns möjlighet att köra höger versioner ?

Jättegrymt av dem även denna gång att fixa nergraderingen men ändå tycker jag det luktar skumt, men tiden får utvisa.
                    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                    /Nalle Puh

Comment

• Ja mycket vilseledande information. Vad jag förstått så finns det ingen kommande psjailbreak för 3.42/3.50. Utan det dom släpper är en ONE TIME SHOT "ps3-jigg" som man kan trycka in i sin psjailbreak. Då kan man sätta sin ps3 i serviceläge EN GÅNG, och utnyttja det för att nergradera.

Det är iaf så jag förstått det, och jag tänker käka lunch innan jag börjar testa detta. Och jag tänker inte uppgradera vår ps3:a till 3.50 för att sedan nergradera, jag vill hitta en 3.50:a som faktiskt behöver nergraderas.

Lite surt att dom spärrar så att man bara kan nergradera en gång (om jag förstått det rätt) för det man vill göra är ju att kunna växla version lite som man vill.

Som tur är lär det bara dröja några timmar så har någon kört downgradern genom en USB-sniffer så kommer den finnas till alla andra donglar med...

Comment

• På tiden att det släpps en pandora lösning, hoppas det inte dröjer för länge innan man får bort one-time-use bara så man kan börja modda sönder konsolen :-D

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Step 3 - Turn on console to make sure you are in factory service mode. You will see a huge red box on the screen saying Factory Service Mode, once confirmed please turn off console and remove PS Downgrade Dongle
                          Borde man inte kunna använda detta som debug mode? om man låter bli att nedgradera utan kör detta som "payload" borde man inte kunna göra samma saker då som när man köra vanlig psjailbreak/psgroove?

Comment

• Pandora var ju PSP minneskortet som kallades för, batterier i Servicemode med serienummer ff000000 hette fortfarande ( Jig Kick battery ) Dessa triggade PSP i Service mode så PSP enheterna bootade bootbara filer från ett USB minne ( Service memorycard Aka: Magic Memorystick ( eller Pandora i folkmun ).

Vad jag hört så skulle de släppt en lösning för högre mjukvaror, lösningen verkar vara att nedgradera o tja... det är ju ett sätt att flå en katt på det med. Hade vart trevligare o få alla funktiponer som 3.50+ kommer med...
                            Vem vet, kanske en E-Bootloader som emulerar en högre mjukvara genom att starta en högre mjukvara "tillfälligt" tills nästa omstart eller en helt Custom Firmware kommer se dagens ljus efter detta.

De kunde passat på att uppgradera USB donglarna med på samma gång så man får lite nyare funktioner o stöd för annat med på samma gång tycker jag '

Eller varför inte kunna nedgradera till 3.15 så man kan börja använda Linux igen o sedan en Custom FW som GeoHot släppte 3.15 med Other-OS stöd eller 3.41 med Other OS eller 3.50 med bakdörrar Other Os
                            Last edited by Pendragon; 2010-11-15, 16:21.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Pandora var ju PSP minneskortet som kallades för, batterier i Servicemode med serienummer ff000000 hette fortfarande ( Jig Kick battery ) Dessa triggade PSP i Service mode så PSP enheterna bootade bootbara filer från ett USB minne ( Service memorycard Aka: Magic Memorystick ( eller Pandora i folkmun ).

Vad jag hört så skulle de släppt en lösning för högre mjukvaror, lösningen verkar vara att nedgradera o tja... det är ju ett sätt att flå en katt på det med. Hade vart trevligare o få alla funktiponer som 3.50+ kommer med...
                              Vem vet, kanske en E-Bootloader som emulerar en högre mjukvara genom att starta en högre mjukvara "tillfälligt" tills nästa omstart eller en helt Custom Firmware kommer se dagens ljus efter detta.

De kunde passat på att uppgradera USB donglarna med på samma gång så man får lite nyare funktioner o stöd för annat med på samma gång tycker jag '

Eller varför inte kunna nedgradera till 3.15 så man kan börja använda Linux igen o sedan en Custom FW som GeoHot släppte 3.15 med Other-OS stöd eller 3.41 med Other OS eller 3.50 med bakdörrar Other Os
                              Man kan nergradera till vilken version man vill tydligen, så 3.15 är inga problem.

Comment

• Går det och uppdatera spel med psjailbreak, får bara felkod 80029567 när jag provar.

HOW TO PLAY:
                                ------------
                                ò [Create Games DIR at your ext./int. hard disk]
                                ò [Copy this shit extracted into the created dir above]
                                ò [Copy -> ../ATAX/ATAX-ASCB-UPDATE.pkg <- to your USB/External device and run the update] <---- Det som inte går, finns det något sätt och komma runt det?
                                ò [Put PS3 GameDisk in to Play and activate "DISK NEEDED" in your Manager]
                                ò [Have fun]

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X