Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tjena!
    Jag kan fortfarande int flasha min psjailbreak trots att jag har konverterat filen.
    Någon som vet vad problemet kan vara?

Comment

• Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
      Tjena!
      Jag kan fortfarande int flasha min psjailbreak trots att jag har konverterat filen.
      Någon som vet vad problemet kan vara?

Vad får du för meddelande och hur beter sig dina lysdioder på din psjailbreak?
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Hansi,

Har ett litet problem med min PSJailbreak som jag hämtade precis från posten. Det står helt enkelt att den hittar ingen PSJailbreak på min PSUpdater 1.2 (står nånting med no dongle found när jag trycker på Update Now)

Gjort följande;
        1. Kopplat in min psjailbreak i USBport på baksidan av datorn, den lyser rött.
        2. INstallera PSJailbreak genom setup.exe, valde Uknown Device #1 på listan
        3. Trycker på Install Now genom libusb men får "Requested resource now found" men installeringen fortsätter (Och så har jag tydligen libusb på datorn redan då jag ser den i programfiles, äldre version dock) kan det vara det som är felet?

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Vad får du för meddelande och hur beter sig dina lysdioder på din psjailbreak?
          jag har försökt att flasha både från skrivbordet och från en usb enhet. när jag flashar från skrivbordet står det can't open fla file trots att jag har konverterat den. och på usb enheten står det flash failed

och en lysdiod lyser grönt och en lyser rött om vanligt

Comment

• har ni några länkar till versionerna 3.41 och 3.15?

Comment

• Original inlägg av Dawnspire
              jag har försökt och flasha både från skrivbordet och från en usb enhet. När jag försöker på skrivbordet står det can't open fla file trots att jag har konverterat den. och på usb enheten står det flash failed
              Om jag erbjuder min tid för att hjälpa dig önskar jag i gengäld att du anstränger dig och svarar på mina frågor noggrant. Det är bra att veta hur lysdioderna på din psjailbreak beter sig under flashningen.

Döp om din .fla till något riktigt enkelt, t.ex. PSJB.FLA och lägg den direkt i c:\

Ha så lite som möjligt anslutet till USB på datorn.

MEN! Prova gärna ansluta din psjailbreak till en USB-hub! Jag kopplar mina psjailbreak till en D-link USB 2.0 7-portars hub med extern strömförsörjning.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om jag erbjuder min tid för att hjälpa dig önskar jag i gengäld att du anstränger dig och svarar på mina frågor noggrant. Det är bra att veta hur lysdioderna på din psjailbreak beter sig under flashningen.

Döp om din .fla till något riktigt enkelt, t.ex. PSJB.FLA och lägg den direkt i c:\

Ha så lite som möjligt anslutet till USB på datorn.

MEN! Prova gärna ansluta din psjailbreak till en USB-hub! Jag kopplar mina psjailbreak till en D-link USB 2.0 7-portars hub med extern strömförsörjning.
                en lyser rött och en lyser grönt som vanligt, dom blinkar inte eller byter färg

Comment

• Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
                  en lyser rött och en lyser grönt som vanligt, dom blinkar inte eller byter färg
                  När det fungerar så kommer den lysa enbart rött när flashningen påbörjats, och sedan lysa enbart grönt när den är klar. Men prova nu med att ha filen på hårddisken.

Psjailbreak informerar om att serverproblemen är på väg att lösas och att en ny version av updatern är på gång, så det kan vara läge att vänta lite och ladda ner filerna igen.

Comment

När det fungerar så kommer den lysa enbart rött när flashningen påbörjats, och sedan lysa enbart grönt när den är klar. Men prova nu med att ha filen på hårddisken.

Psjailbreak informerar om att serverproblemen är på väg att lösas och att en ny version av updatern är på gång, så det kan vara läge att vänta lite och ladda ner filerna igen.
                    okey

Comment

• Hansi du som kan detta. Varför köra med version 3.15 istället för 4.15? Vad är skillnaden?

Comment

tack hansi, jag laddade ner filen igen och la den rakt på hårddisken och nu funkade det!

Comment

• Gud vad störande detta är.

Min bärbara dator hittar min PSJailbreak (stationära gör inte det) men på min bärbara får jag massiv error meddelande följt av "Files could not be downloaded" när jag tar download updates.. Nån lösning?

Comment

• kolla lite längre bak i forumet så hittar du nog det.

Comment

• Original inlägg av Flonta Visa Inlägg
                              kolla lite längre bak i forumet så hittar du nog det.

Löste det genom att reinstallera PSUpgrader och byta USB port. Men nu så får jag couldn't open fla file.. Känns som jag kommer aldrig lyckas med detta. Problem efter problem.

EDIT: Flash succesful! decoda gamla .fla filen fel helt enkelt.. blir att downgradea nu
                              Last edited by Cind3R; 2010-12-01, 19:15.

Comment

• Peter

Tack för hjälpen DET FUNKAR GÖTT MOS!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X