Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Flonta Visa Inlägg
    Hansi du som kan detta. Varför köra med version 3.15 istället för 4.15? Vad är skillnaden?
    På 3.15 kan man installera otheros/linux
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Nu när jag ska starta psjailbreak så kommer den i service läge. Hur tar jag bort de på chippet så det blir som det ska va? Jag vet hur man tar bort service läget på ps3 men inte på donglen.

Comment

• jag har nu fått in min ps3 i service läget med psdowngrade. sen tar jag ut den och sätter in en usb med 3.41 updateringen och en fil som heter lv2diag.self.1. Nedgraderingen håller på i två minuter och sen så börjar lampan på ps3an blinka. Men den sluat inte blinka. Så nedgraderingen lyckas inte. Och nu när jag startar ps3an så stänger den av sig själv innan startmenyn har kommit upp. Någon som vet hur jag ska lyckas att nedgradera på rätt sätt?

Comment

• Japp hade med det problemet och de är det fel på din 3.41 version som du har på minnet eller hårdisken. Ladda ner denna istället http://rapidshare.com/#!download|326...DGF.rar|175619 så kommer det att funka

Comment

Japp hade med det problemet och de är det fel på din 3.41 version som du har på minnet eller hårdisken. Ladda ner denna istället http://rapidshare.com/#!download|326...DGF.rar|175619 så kommer det att funka
            ska testa

Comment

Japp hade med det problemet och de är det fel på din 3.41 version som du har på minnet eller hårdisken. Ladda ner denna istället http://rapidshare.com/#!download|326...DGF.rar|175619 så kommer det att funka
              Ska också testa den då min ps3 börjar inte ens nedgradera även om jag har båda filer på USB stickan.

Comment

• Original inlägg av Cind3R Visa Inlägg
                Ska också testa den då min ps3 börjar inte ens nedgradera även om jag har båda filer på USB stickan.
                det har inte med det att göra. din self fil måste heta lv2diag.self och inte lv2diag.self.1

Comment

tack det funkade

Comment

• Original inlägg av Dawnspire Visa Inlägg
                    det har inte med det att göra. din self fil måste heta lv2diag.self och inte lv2diag.self.1
                    Laddade ner fronta skicka länk till men händer fortfarande ingenting :/ Testat med 2 olika USB stickor. Min ps3 är service mode. Händer helt enkelt inget när jag startar PS3an med usb stickan förutom att den går till XMB direkt.

Comment

Laddade ner fronta skicka länk till men händer fortfarande ingenting :/ Testat med 2 olika USB stickor. Min ps3 är service mode. Händer helt enkelt inget när jag startar PS3an med usb stickan förutom att den går till XMB direkt.
                      USB-stickan måste sitta i USB-porten längst till höger på PS3:an. Ha inte några andra USB prylar inkopplade. Se till att du har filerna lv2diag.self och ps3updat.pup i roten på minneskortet. Inga andra filer på minneskortet. Inga kataloger på minneskortet.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Och se till att ha RÄTT lv2diag.self på minneskortet! Finns 2st med samma namn, den andra används för att stänga av service mode när man är klar med nergradering.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          USB-stickan måste sitta i USB-porten längst till höger på PS3:an. Ha inte några andra USB prylar inkopplade. Se till att du har filerna lv2diag.self och ps3updat.pup i roten på minneskortet. Inga andra filer på minneskortet. Inga kataloger på minneskortet.
                          Testat båda portarna, har inget annat kopplat, har inget annat på minneskorten (även formaterat innan jag la in filerna). Inget funkar :/ Ser verkligen inte vart felet kan ligga

Comment

• Nu finns PSJailbreak Updater V1.3 på http://www.psjailbreak.com/downloads så man slipper strula med filkonvertering osv.

Comment

Testat båda portarna, har inget annat kopplat, har inget annat på minneskorten (även formaterat innan jag la in filerna). Inget funkar :/ Ser verkligen inte vart felet kan ligga
                              Byt minneskort.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Byt minneskort.
                                Testat redan med 2 olika USB stickor, olika märken och allt :/ Testade precis lägga in filerna från en annan dator (som om det skulle hjälpa..), no dice

19.Step 4 - Program any blank usb with 2 files , A) modified 3.41 pup B) Lv2Diag.self (file 1) These must be the only files on the usb key and must be placed in the main directory of the flash drive.
                                20.Step 5 - Insert this new Flash drive into the right USB PORT of your console ( It must be placed in the outermost right port) and turn the console on. You will see black screen but you will see flashing lights on the console (yellow) and on your USB key

Dessa 2 steg är jag fast på. Får helt enkelt ingen "black screen", fast både USB stickan och PS3an har blinkande lampor ( i ungefär 10 sekunder, sen slutar det)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X