Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Införskaffade nallen igår vid 21.00 tiden, duckade en riktigt otäck olycka på Huddingevägen i höjd med gymnasiet/badet och åkte hem o laddade den... Den ligger fortf o laddar ( 17.timmar ) har precis fått tag på ett Invisi Sheild skärmskydd o slänger väl på den ikväll och väntar på ett skal till nallen innan jag börjar använda den på riktigt

Den kom med Android os v 2.2 o jag har inte kikat om den går att Roota ännu då jag visste att det var sketjobbigt om ens möjligt alls sedan förut.
    Så när jag hinner lär jag googla lite o se hur man gör då jag är mer van vid att jailbreaka i-phones som är lika lätt som en knapptryckning

Efter telefonen är rootad måste man vad jag förstått dumpa nanden o sen kasta in en alternativ mjukvara o det är där jag kommer vänta

Synd på en vettig lur om den blir lika värdelös som en brevpress med tanke på att jag hellre brickar en värdelös I-phone än en funktionell Desire
    Var också lite osäker om man skulle roota eller inte, sen tog nyfikenheten över.

Här är en bra guide hur du rootar hboot 0.92 om du känner att du blir lite sugen http://forum.xda-developers.com/show...50#post7602850

Comment

@N!klas fick precis höra att ett litet vaderat kuvär ligger hemma och väntar. Jag hade tur :-)

Comment

Får köra lite try and error, för ps3:an bootar inte när jag stoppar i desiren. får göra lite rtfm

Comment

Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
          Får köra lite try and error, för ps3:an bootar inte när jag stoppar i desiren. får göra lite rtfm
          du ska stänga av konsollen baktill, sätta i allt i PS3:an, därefter starta den och snabbt trycka på och hålla i Eject...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hmm...jo, och när jag gör det så bootar den inte. funderar på om det kan ha med firmware att göra, funderar på om man måste uppdatera till 3.41 :S

Comment

Vilka Htc modeller funkar detta på ?? någon som vet det ?

Comment

Original inlägg av jakupi Visa Inlägg
                Vilka Htc modeller funkar detta på ?? någon som vet det ?
                http://psfreedom.com/wiki/index.php?...atibility_list

uppdaterade till 3.41 och då fungerarde det...men nu är jag utan other os :S
                Last edited by caballerial; 2010-09-06, 20:52.

Comment

Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
                  [url]
                  uppdaterade till 3.41 och då fungerarde det...men nu är jag utan other os :S
                  Vad låg du på för mjukvara tidigare?
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Vad låg du på för mjukvara tidigare?
                    2.8

när jag bootar om så finns backup manager kvar...
                    däremot så verkar den inte boota spelen från hd.... blir lite mer läsning när det 3
                    åriga lilla monstret har lagt sig

Comment

kanske är så att man måste boota på samma sätt varje gång man ska använda backup manager :/
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        kanske är så att man måste boota på samma sätt varje gång man ska använda backup manager :/
                        jo, det måste man, men även när jag bootar med custom kernel i desire så verkar det inte gå. men psfreedom ska ju inte fixa backup utan måste patcha om jag förståt det rätt...

Comment

Probably... så är det ju med PSGroove också
                          Google is your friend!

Comment

Backup manager

Hallå!

Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

Men...

När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...

Comment

Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
                              Hallå!

Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

Men...

När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...
                              Kan hända det blivit en krock mellan backupmanager / stealth.
                              Det du kan testa är att sätta i en annan orginalskiva och boota om ps3an.

Comment

Har problem med vissa spel i backupen.. Får eboot.bin error.
                                Någon som vet någon lösning? något program man ska köra innan man kör över spelet till sin externa hdd?
                                Ska testa en annan release av samma spel, kanske är en US version jag la in vet inte om det spelar roll men testa får man.

Tack på förhand!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X