Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Figgelito Visa Inlägg
    Kan hända det blivit en krock mellan backupmanager / stealth.
    Det du kan testa är att sätta i en annan orginalskiva och boota om ps3an.
    Hmm, jag provar att starta om både med och utan skiva, samt med olika skivor, men det vill sig fortfarande inte. Att ta backupen går fint, men när jag väljer "Load", trillar jag tillbaka till menyn och ser bara den skiva som är i. Sitter ingen skiva i, får jag ett meddelande som säger att det måste sitta en skiva i för att kunna ladda.

Fler idéer?

Comment

Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
      Hallå!

Lyckades med hjälp av min nexus one installera både backup manager och Backup manager stealth. Båda varianterna startar fint, och det går utmärkt att backupa spelen till den interna hårddisken.

Men...

När jag i listan på de inlästa spelen försöker välja något av spelen, går PS3:an ut i "meny-läge". Blue-ray-enheten visar där det spel som sitter i skivläsaren, inte det spel som jag precis tryckte på "Load" i Backup manager för att spela.

Några förslag? Vill ju så gärna att det ska funka...
      Hade samma problem, så jag avinstallerade backup manager och installerade rdx_manager så fungerade det

Comment

Hallå igen.

Jag googlar som en tok och tycker mig förstå att det kan finnas versioner av PSgroove som på något sätt är begränsade när det gäller backuphantering. Jag lyckas dock inte ta reda på om det handlar om att ta backuper eller att ladda backuper. Efterlyser därmed en länk till en PSgroove-version för Nexus one som någon har använt med framgång. Gärna även en länk till en backup manager någon använt med framgång. (Tänker att det är ett bra sätt att eliminera felkällor, om inte annat)

Mycket tacksam för alla förslag och all hjälp!

EDIT: Gör ett försök enligt tipset ovan innan sovdags!
        Last edited by thenolifers; 2010-09-06, 23:57.

Comment

Original inlägg av thenolifers Visa Inlägg
          Hallå igen.

Jag googlar som en tok och tycker mig förstå att det kan finnas versioner av PSgroove som på något sätt är begränsade när det gäller backuphantering. Jag lyckas dock inte ta reda på om det handlar om att ta backuper eller att ladda backuper. Efterlyser därmed en länk till en PSgroove-version för Nexus one som någon har använt med framgång. Gärna även en länk till en backup manager någon använt med framgång. (Tänker att det är ett bra sätt att eliminera felkällor, om inte annat)

Mycket tacksam för alla förslag och all hjälp!

EDIT: Gör ett försök enligt tipset ovan innan sovdags!
          Kan inte riktigt detta började trixa runt idag, Men det som är för mig är att jag måste ha en orginalskiva i, Sen kör jag går jag in i backup och väljer det spel jag vill ha, Kommer tillbaka till vanliga ps menyn och då har orginalspelet blivit det spelet du valde i backup. Hoppas du förstår vad jag menar.

/Figgelito

Comment

Nu, med rdx-varianten, får jag istället ett felmeddelande då jag försöker ladda spelet. Det står "Disc read error, attempting to read data.

Kikade på http://www.ps3news.com/subdomain.php...=ps3-jailbreak och konstaterade att inget av mina testade spel var med på listan. Provar med GTA IV nu, det skall fungera enligt listan.

Comment

Prova denna;:
              http://www.pandawill********om/redir...&goto=lastpost
              Funkar för mig iaf.

Comment

Hej,
                första jailbreaken till en bit hårdvara som jag faktiskt har:

TI-84+ SE

Tyvärr verkar den ju inte gå att använda för att lira backups.

http://brandonw.net/ps3jb/

Som det står ängst ner:

"Can I use this to play backups?
                No, this jailbreak is based upon the PSGroove source code, which does not support piracy either."

Är ju ingen idé att fixa det då, hur kan jag få tag i en version av denna jailbreak som jag kan testa back-ups med? Google har inte visat sig hjälpfull.

Länkar uppskattas. ^^

Comment

Original inlägg av binnet Visa Inlägg
                  Google har inte visat sig hjälpfull.

Länkar uppskattas. ^^
                  hur googlar du egentligen? :P
                  http://twitter.com/GNSPS

Comment

Hummm kul att man kan haxxa en ps3 med en miniräknare...

Inte riktigt vad Sony hade tänkt sig ...
                    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                    /Nalle Puh

Comment

Original inlägg av Figgelito Visa Inlägg
                      Har problem med vissa spel i backupen.. Får eboot.bin error.
                      Någon som vet någon lösning? något program man ska köra innan man kör över spelet till sin externa hdd?
                      Ska testa en annan release av samma spel, kanske är en US version jag la in vet inte om det spelar roll men testa får man.

Tack på förhand!
                      Om man laddar hem en version som var skapad innan jailbreaktåget började tuffa så är det just eboot.bin som är problemet.

De releaserna är ofta i ISO format också...
                      Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                      snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                      /Nalle Puh

Comment

Original inlägg av binnet Visa Inlägg
                        Hej,
                        första jailbreaken till en bit hårdvara som jag faktiskt har:

TI-84+ SE

Tyvärr verkar den ju inte gå att använda för att lira backups.

http://brandonw.net/ps3jb/

Som det står ängst ner:

"Can I use this to play backups?
                        No, this jailbreak is based upon the PSGroove source code, which does not support piracy either."

Är ju ingen idé att fixa det då, hur kan jag få tag i en version av denna jailbreak som jag kan testa back-ups med? Google har inte visat sig hjälpfull.

Länkar uppskattas. ^^
                        Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
                        Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                          Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
                          Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.
                          Det är nog inte bara jag som börjar bli lite frustrerad över att inte fått chansen o prova på egen hand
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Det är nog inte bara jag som börjar bli lite frustrerad över att inte fått chansen o prova på egen hand
                            Jag har varit något sugen på att testa ett tag nu. Vet hur det är.
                            Det är dock omständigt att testa med min mobil. Det funkar inte med den rom och kernel jag kör så varje gång jag vill köra ps3an i detta läge så måste jag först ta backup på den rom jag kör och sedan återställa en backup som jag har gjort av en installerad rom som har stöd för psfreedom och sedan köra. Jag måste sedan gå tillbaka till min backup på mitt originalsystem. Den rom som man har byggt psfreedom för är inte bra, jag vill liksom inte köra den som standard.

Det där lät rörigt.. och ja, det är omständigt..
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                              Jag har varit något sugen på att testa ett tag nu. Vet hur det är.
                              Det är dock omständigt att testa med min mobil. Det funkar inte med den rom och kernel jag kör så varje gång jag vill köra ps3an i detta läge så måste jag först ta backup på den rom jag kör och sedan återställa en backup som jag har gjort av en installerad rom som har stöd för psfreedom och sedan köra. Jag måste sedan gå tillbaka till min backup på mitt originalsystem. Den rom som man har byggt psfreedom för är inte bra, jag vill liksom inte köra den som standard.

Det där lät rörigt.. och ja, det är omständigt..
                              Låter som jag hellre väntar på de donglar vi snart borde få in här på PSXCare istället
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ber er läsa tråden:
                                PS3 FW 3.42 Live... VARNING!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X