Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi får hem TEENSY om 1-3 dagar, dom är skickade från USA igår!

Vi ligger även mycket tidigt i kön att få AT90USBKEY från ELFA...

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1
    Och hur ser det ut i kön. Beställer jag nu, kommer jag då att få ett av de inkommande korten eller är det fullt ?
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Comment

PSGroove är ett projekt med öppen källkod som imiterar PS Jailbreak. Vi kan förprogrammera AT90USBKEY och vi tar då bort de restriktioner som finns inlagda i PSGroove från början.Vilka restriktioner är det ?

Comment

Original inlägg av jakupi Visa Inlägg
        PSGroove är ett projekt med öppen källkod som imiterar PS Jailbreak. Vi kan förprogrammera AT90USBKEY och vi tar då bort de restriktioner som finns inlagda i PSGroove från början.Vilka restriktioner är det ?
        PSGroove tillåter endast homebrew, alltså inga PS3 backups. Detta kan man dock fixa själv då det är en öppen källkod

Comment

Tjenare!
          Jag har beställt ett AVR-USB-162, någon som vet en sida där det finns lite info om hur man programera psgroove där? Och hur man tar bort " skyddet " så man kan spela backups?

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
            För ändamålet.. vad gör Teensy 2.0 och Teensy++ 2.0 för skillnad?
            Teensy ++ är fysiskt lite större och har väl fler io-portar. För psgroove spelar det ingen roll, jag beställde hem båda sorterna för att öka oddsen att få snabb leverans.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
              Och hur ser det ut i kön. Beställer jag nu, kommer jag då att få ett av de inkommande korten eller är det fullt ?
              Jag tror det finns några obeställda kvar av dom jag kommer få hem.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Teensy ++ är fysiskt lite större och har väl fler io-portar. För psgroove spelar det ingen roll, jag beställde hem båda sorterna för att öka oddsen att få snabb leverans.
                Jag är med. Tack.
                Jag laddade in psgroove's hex och den visar 19% använt så det finns bra med plats kvar på Teensy++ i alla fall.
                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Jag har nu beställt samtliga kort och får se vilket jag får först.. både här i Sverige och från usa. Hittade en guide på ps3hacks för teensy++

http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...ensy-tutorial/

Jag vill kunna ladda hem spel från torrensidor, lägga över till en extern hdd och spela dom, går det när man följt denna guide eller är denna guide enbart för homebrew syftet?
                  Last edited by icqdevil; 2010-09-08, 22:28.

Comment

Blev väldigt sugen på att köpa en PS3 slim nu när man slipper spendera 600kr för varje spel. Problemet nu är ju dock att 3.42 har kommit, men då butikerna inte lär ha fått in några nya enheter med 3.42 än så bör det vara lugnt.

Men om jag får en enhet med 3.40 eller tidigare; kommer det fungera? Går det att uppgradera till just 3.41 annars, eller är det försent nu?

Comment

• Original inlägg av aejt Visa Inlägg
                      Blev väldigt sugen på att köpa en PS3 slim nu när man slipper spendera 600kr för varje spel. Problemet nu är ju dock att 3.42 har kommit, men då butikerna inte lär ha fått in några nya enheter med 3.42 än så bör det vara lugnt.

Men om jag får en enhet med 3.40 eller tidigare; kommer det fungera? Går det att uppgradera till just 3.41 annars, eller är det försent nu?
                      Vadå måste man ha exakt 3.41? Jag trodde man kunde ha vilken som helst som var 3.41 eller lägre..?
                      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                      360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                        Vadå måste man ha exakt 3.41? Jag trodde man kunde ha vilken som helst som var 3.41 eller lägre..?
                        Det var det som var min fråga, det var inget påstående. Frågan var: Kommer det fungera med tidigare firmwares? Om inte; kan man på något sätt uppgradera till 3.41 även fast 3.42 är ute?

Comment

• Jailbreaket är gjort för 3.41 så ingen kan garantera att det funkar på andra versioner.

3.41 finns att hämta på nätet och sen kan ud lägga in det på ett usbminne och installera det den vägen ...
                          Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                          snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                          /Nalle Puh

Comment

• Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
                            Jailbreaket är gjort för 3.41 så ingen kan garantera att det funkar på andra versioner.

3.41 finns att hämta på nätet och sen kan ud lägga in det på ett usbminne och installera det den vägen ...
                            Okej, tackar! Då blir det att köpa ett PS3 slim imorgon innan det är försent då.

Comment

• Original inlägg av aejt Visa Inlägg
                              Det var det som var min fråga, det var inget påstående. Frågan var: Kommer det fungera med tidigare firmwares? Om inte; kan man på något sätt uppgradera till 3.41 även fast 3.42 är ute?
                              Ibland läser man lite snabbt
                              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                              360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                                Jag har nu beställt samtliga kort och får se vilket jag får först.. både här i Sverige och från usa. Hittade en guide på ps3hacks för teensy++

http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...ensy-tutorial/

Jag vill kunna ladda hem spel från torrensidor, lägga över till en extern hdd och spela dom, går det när man följt denna guide eller är denna guide enbart för homebrew syftet?
                                Första lådan med Teensy är i tyskland nu, med lite tur hinner dom hem till imorgon :-)

KOELN (COLOGNE), DE 09/08/2010 9:14 P.M. ARRIVAL SCAN
                                09/08/2010 7:04 P.M. ARRIVAL SCAN
                                LOUISVILLE, KY, US 09/08/2010 5:05 A.M. DEPARTURE SCAN
                                09/08/2010 4:54 A.M. DEPARTURE SCAN
                                09/08/2010 2:55 A.M. EXPORT SCAN
                                09/08/2010 2:50 A.M. EXPORT SCAN
                                09/08/2010 1:51 A.M. ARRIVAL SCAN
                                PORTLAND, OR, US 09/07/2010 7:01 P.M. DEPARTURE SCAN
                                09/07/2010 5:45 P.M. ARRIVAL SCAN
                                TUALATIN, OR, US 09/07/2010 5:25 P.M. DEPARTURE SCAN
                                09/07/2010 5:21 P.M. ORIGIN SCAN
                                09/07/2010 4:54 P.M. PICKUP SCAN
                                US 09/07/2010 7:35 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X