Original inlägg av Hansi
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden
Collapse
X
-
Och hur ser det ut i kön. Beställer jag nu, kommer jag då att få ett av de inkommande korten eller är det fullt ?Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
- Citat
- Flag
-
PSGroove tillåter endast homebrew, alltså inga PS3 backups. Detta kan man dock fixa själv då det är en öppen källkodOriginal inlägg av jakupi Visa InläggPSGroove är ett projekt med öppen källkod som imiterar PS Jailbreak. Vi kan förprogrammera AT90USBKEY och vi tar då bort de restriktioner som finns inlagda i PSGroove från början.Vilka restriktioner är det ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Teensy ++ är fysiskt lite större och har väl fler io-portar. För psgroove spelar det ingen roll, jag beställde hem båda sorterna för att öka oddsen att få snabb leverans.Original inlägg av N!klas Visa InläggFör ändamålet.. vad gör Teensy 2.0 och Teensy++ 2.0 för skillnad?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag tror det finns några obeställda kvar av dom jag kommer få hem.Original inlägg av Tjurig Visa InläggOch hur ser det ut i kön. Beställer jag nu, kommer jag då att få ett av de inkommande korten eller är det fullt ?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag är med. Tack.Original inlägg av Hansi Visa InläggTeensy ++ är fysiskt lite större och har väl fler io-portar. För psgroove spelar det ingen roll, jag beställde hem båda sorterna för att öka oddsen att få snabb leverans.
Jag laddade in psgroove's hex och den visar 19% använt så det finns bra med plats kvar på Teensy++ i alla fall.1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har nu beställt samtliga kort och får se vilket jag får först.. både här i Sverige och från usa. Hittade en guide på ps3hacks för teensy++
http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...ensy-tutorial/
Jag vill kunna ladda hem spel från torrensidor, lägga över till en extern hdd och spela dom, går det när man följt denna guide eller är denna guide enbart för homebrew syftet?Last edited by icqdevil; 2010-09-08, 22:28.
- Citat
- Flag
Comment
-
Blev väldigt sugen på att köpa en PS3 slim nu när man slipper spendera 600kr för varje spel. Problemet nu är ju dock att 3.42 har kommit, men då butikerna inte lär ha fått in några nya enheter med 3.42 än så bör det vara lugnt.
Men om jag får en enhet med 3.40 eller tidigare; kommer det fungera? Går det att uppgradera till just 3.41 annars, eller är det försent nu?
- Citat
- Flag
Comment
-
Vadå måste man ha exakt 3.41? Jag trodde man kunde ha vilken som helst som var 3.41 eller lägre..?Original inlägg av aejt Visa InläggBlev väldigt sugen på att köpa en PS3 slim nu när man slipper spendera 600kr för varje spel. Problemet nu är ju dock att 3.42 har kommit, men då butikerna inte lär ha fått in några nya enheter med 3.42 än så bör det vara lugnt.
Men om jag får en enhet med 3.40 eller tidigare; kommer det fungera? Går det att uppgradera till just 3.41 annars, eller är det försent nu?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Det var det som var min fråga, det var inget påstående.Original inlägg av pemani Visa InläggVadå måste man ha exakt 3.41? Jag trodde man kunde ha vilken som helst som var 3.41 eller lägre..?
Frågan var: Kommer det fungera med tidigare firmwares? Om inte; kan man på något sätt uppgradera till 3.41 även fast 3.42 är ute?
- Citat
- Flag
Comment
-
Jailbreaket är gjort för 3.41 så ingen kan garantera att det funkar på andra versioner.
3.41 finns att hämta på nätet och sen kan ud lägga in det på ett usbminne och installera det den vägen ...
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
- Citat
- Flag
Comment
-
Okej, tackar! Då blir det att köpa ett PS3 slim imorgon innan det är försent då.Original inlägg av Tjurig Visa InläggJailbreaket är gjort för 3.41 så ingen kan garantera att det funkar på andra versioner.
3.41 finns att hämta på nätet och sen kan ud lägga in det på ett usbminne och installera det den vägen ...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ibland läser man lite snabbtOriginal inlägg av aejt Visa InläggDet var det som var min fråga, det var inget påstående.
Frågan var: Kommer det fungera med tidigare firmwares? Om inte; kan man på något sätt uppgradera till 3.41 även fast 3.42 är ute?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Första lådan med Teensy är i tyskland nu, med lite tur hinner dom hem till imorgon :-)Original inlägg av icqdevil Visa InläggJag har nu beställt samtliga kort och får se vilket jag får först.. både här i Sverige och från usa. Hittade en guide på ps3hacks för teensy++
http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...ensy-tutorial/
Jag vill kunna ladda hem spel från torrensidor, lägga över till en extern hdd och spela dom, går det när man följt denna guide eller är denna guide enbart för homebrew syftet?
KOELN (COLOGNE), DE 09/08/2010 9:14 P.M. ARRIVAL SCAN
09/08/2010 7:04 P.M. ARRIVAL SCAN
LOUISVILLE, KY, US 09/08/2010 5:05 A.M. DEPARTURE SCAN
09/08/2010 4:54 A.M. DEPARTURE SCAN
09/08/2010 2:55 A.M. EXPORT SCAN
09/08/2010 2:50 A.M. EXPORT SCAN
09/08/2010 1:51 A.M. ARRIVAL SCAN
PORTLAND, OR, US 09/07/2010 7:01 P.M. DEPARTURE SCAN
09/07/2010 5:45 P.M. ARRIVAL SCAN
TUALATIN, OR, US 09/07/2010 5:25 P.M. DEPARTURE SCAN
09/07/2010 5:21 P.M. ORIGIN SCAN
09/07/2010 4:54 P.M. PICKUP SCAN
US 09/07/2010 7:35 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVEDLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment