Original inlägg av vioxx
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden
Collapse
X
-
Vioxx är move värt o köpa vad gick åbäket på 320gb slim med move ? var det skoj är inte nya spelen låsta med 3.42 firmware trodde jag ? eller kommer man inte måsta ha ny uppdatering för att move ska fungera, hursomhelst vad gick kalaset på ?
- Citat
- Flag
-
Move är helt klart värt att köpa!! Har du spelat wii med motion plus? kan säga att move är minst dubbelt så bra!! känner av minsta rörelse!!!Original inlägg av Boz666 Visa InläggVioxx är move värt o köpa vad gick åbäket på 320gb slim med move ? var det skoj är inte nya spelen låsta med 3.42 firmware trodde jag ? eller kommer man inte måsta ha ny uppdatering för att move ska fungera, hursomhelst vad gick kalaset på ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Någon som har kommit på ett sätt att installera patcher? prövade med move patchen till heavy rain, men när jag installerade den ( förde över den till konsolen via ftp ) så står det bara att jag ska sätta in rätt skiva! Har precis införskaffat move, men inga spel fungera med psgroove så kanske man får hoppa det? får hoppas på en lösning snart!
- Citat
- Flag
Comment
-
Varför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?Last edited by Boz666; 2010-09-17, 23:50.
- Citat
- Flag
Comment
-
En fråga som jag nog sagt tidigare men inte riktigt fått svar på:
Är det någon som har några väl valda ord eller fras man ska säga om man beställer från elgiganten via internet eller butik om man skulle råka få 3.42 och ska lämna tillbaka på öppet köp, tips på vad man ska säga ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står dock inget där om att den ska vara själv initierande? alltså att den ska köras igång av sig själv med hack och allting... men nu förstår jag att du läste lite mellan raderna och förstod det hela på ett annat vis än jag tänkte när jag skrev det, no problems, bara du förstår min sista förklaring?Original inlägg av Boz666 Visa InläggDär ser du vad jag menar det du skrev i nedre citatet
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Dom här konsollern tillverkades inte för en eller 2 veckor sedan, tillverkades för ett antal månader sedan, t.ex. när jag köpte min Xbox 360 slim var den tillverkad i april, men den släpptes inte förrens flera månader senare...Original inlägg av Boz666 Visa InläggVarför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?
När det kommer en helt ny variant av konsoll (eller ny kontroll, som ingår i ett paket med en konsoll som det är i det här fallet) brukar tillverkaren räkna med en rush för att få tag på den nya senaste tekniken, därav börjar man tillverka en större mängd maskiner långt innan release för att kunna sälja till alla som vill ha det senaste, det "bästa"... hade man inte gjort det som tillverkare hade man förlorat en hel del kunder/pengarGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Du kan köpa spelen som finns ute nu, eller skaffa dom på annat sätt, tex sport champion och start the party fungerar untmärkt med ps move. Det jag svarade på var att move fungerar jätte bra, är mycket bättre än wii motion plus, det har inget med psgroove att göra, jag svarade bara på hur bra move är. Jag tror det kommer en lösning på patcherna ganska snart, specielt med tanke på dom program som har kommit dom senaste dagarna, som psn demo installer och det nyaste programet som låter dig styra alla filerna direkt i från konsolenOriginal inlägg av Boz666 Visa InläggVarför säger du jag ska köpa move om du säger det inte ens fungerar med jailbreak ? :P är det någon som är billigare än * Lame att det blir stjärnor när jag skriver W hallen :P *eller dom ska ha 4000 för move med ps3an känner mig inte så het på det om det kanske inte ens fungerar nu eller i framtiden ? dessutom snacka om att utsätta sig för hög risk o få 3.42 om man köper slim 320gb med move som är nyaste shittet ?
- Citat
- Flag
Comment
-
Är det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?
Eller har man evigt antal chanser för att få allting och fungera ?
/tack på förisLast edited by Boz666; 2010-09-18, 15:55.
- Citat
- Flag
Comment
-
Chansen att bricka ps3:an med hjälp av ps3jailbreak är troligtvis lika med noll. Det enda du installerar i ps3:an är backupmanager och ev. ftp server, vilket naturligtvis inte påverkar eller rör firmware. Självaste ps3jailbreak dogglen eller teensy möjliggör bara att den ps3:an bootas upp i debug state, vilket i sin tur tillåter osignade filer att installers dvs. backupmanager, ftp server m.m.
PS3:an är betydligt mer avancerad och pålitligare än Wii som det kan hända lite vad som helst med om man inte har full koll.PS2 DMS4 PRO
Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
PS3 Slim 160GB original
NDS Lite M3 Real 8GB
- Citat
- Flag
Comment
-
Du kan få PSJailbreak att inte fungera genom att uppdatera från nätetOriginal inlägg av Boz666 Visa InläggÄr det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?
/tack på föris
Du kan förstöra Teensy eller motsvarande kort med ESD (statisk elektricitet) dock bör den inte vara exremt hyper känslig mot detta...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok tack för svar så det borde vara omöjligt att bricka själva ps3 eller jailbreaken då när man lägger in allt med ti-84 o allt vad det heter ?, statisk elektricitet fattade jag nog i samma sekund som att jag såg endast jailbreak hade skal, varför har dom varit så jävla snål teensy så dom inte har något skal ?
Har ni någon guide här på forumet hur man så snabbt som möjligt stänger av all trådlös och nätverkskabel access till internet på ps3an när jag får hem den till veckan då jag aldrig ägt en förut ?
Måste man vara tillgänglig för internet för att ftpa internt mellan PC och PS3 sen eller går det stänga av all allt förutom intern åtkomst i nätverket på ps3an så man blockar allt internet trådlöst/trådat ?
Jag kan ju såklart inte göra något förrän ni fått hem jailbreak så man kan köpa men man vill ju vara skyddad hela tiden så gott det går så fort man fått in 3.41 update, det går att lägga in update via USB sticka va utan att äga jailbreak eller ?Last edited by Boz666; 2010-09-18, 23:06.
- Citat
- Flag
Comment
-
Att bricka med Jail Break / PSGroove är nog noll, med FTP Servern kan du dock bricka konsollen, men då ska du vara dum nog att gå in och pilla på flash-filer via FTP.Original inlägg av Boz666 Visa InläggÄr det på något steg fram tills att man får pspjailbreak 1200kr kittet och funka som det ska med ps3an så man kan spela, finns det något steg där man kan Bricka själva ps3an eller bricka ps3jailbreak vill gärna veta det isåfall så man är extra försiktig då, samt gäller samma fråga för teensy och dom såklart om det är något man kan bricka med ps3/chippet fram tills att man får allt och funka ?
/tack på föris
Någon annan som använder TI-84 och har någon uppfattning om exkt när och hur man ska trycka på power/eject knappen. Ibland startar inte JB och man får börja om. Har märk att det funkar både om man har spel i och utan spel närman trycket på eject.
- Citat
- Flag
Comment
-
Då man måste köpa ett spel när jag ska beställa 250gb slim från El giganten imorrn kväll så undrar jag angående dessa spel nedanför ifall det är någon av dessa som Inte fungerar alls eller fungerar dåligt med Jailbreak vill köpa ett spel som inte funkar alls eller funkar dåligt då det är smartast ifall spelet ändå inte fungerar 100% med jailbreak :
Dessa spel är jag mest intresserad av :
Demon´s Souls
God of War III
Heavenly Sword
Heavy Rain
Infamous
Katamari Forever
Killzone 2
Little Big Planet
Metal Gear Solid 4
Ninja Gaiden Sigma 1
Ninja Gaiden Sigma 2
Ratchet & Clank Tools of Destruction
Ratchet & Clank Quest for Booty
Ratchet & Clank Future a Crack in Time
Uncharted 1
Uncharted 2: Among Thieves
Resistance 1: Fall of Man
Resistance 2
Valkyria Chronicles
Den som vet om något av dessa spel inte ens startar eller funkar skitdåligt så vill jag gärna veta för då vill jag köpa det spelet eftersom jag måste köpa minst 1 ! Svar uppskattas mycket
- Citat
- Flag
Comment
-
Enligt kompatibilitets listan ska alla dom där spelen fungera bra; https://spreadsheets.google.com/lv?k...owsperpage=250 iaf från interna hårddisken, vissa fungerar inte från extern...Original inlägg av Boz666 Visa InläggDå man måste köpa ett spel när jag ska beställa 250gb slim från El giganten imorrn kväll så undrar jag angående dessa spel nedanför ifall det är någon av dessa som Inte fungerar alls eller fungerar dåligt med Jailbreak vill köpa ett spel som inte funkar alls eller funkar dåligt då det är smartast ifall spelet ändå inte fungerar 100% med jailbreak :
Dessa spel är jag mest intresserad av :
Demon´s Souls
God of War III
Heavenly Sword
Heavy Rain
Infamous
Katamari Forever
Killzone 2
Little Big Planet
Metal Gear Solid 4
Ninja Gaiden Sigma 1
Ninja Gaiden Sigma 2
Ratchet & Clank Tools of Destruction
Ratchet & Clank Quest for Booty
Ratchet & Clank Future a Crack in Time
Uncharted 1
Uncharted 2: Among Thieves
Resistance 1: Fall of Man
Resistance 2
Valkyria Chronicles
Den som vet om något av dessa spel inte ens startar eller funkar skitdåligt så vill jag gärna veta för då vill jag köpa det spelet eftersom jag måste köpa minst 1 ! Svar uppskattas mycket
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment