Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag följde pendragons länk 3 rader ovanför sen klicka jag på : uppdateringsfilen hittar du här under steg 1 på OBS!

Laddar nu PS3_341_FW_UPDATE.RAR Size: 167.17MB stämmer den storleken ?

Funkar det inte att använda mina USB Jultomte sticka 2gb som jag fick från " gratis från en större butik förut förra julen erbjudande " med FAT32 ?

Med PS3\UPDATE mapp menar du en mapp inne i Ps3an eller skapa en sån mapp på USB sticka eller HDD ?

Eller måste jag formatera hela min 500 GB USB externa Till Fat 32 för att lägga in den lilla updaten ?

Sist men inte minst angående att det är lugnt om jag inte har ethernet kabel i:

Mitt dumma BBB ADSL modem har trådlöst och det går ju inte bryta av piggen/Stången ( såvida man inte är knäpp hehe )
    så då kommer den väl försöka skicka internet till ps3an då om jag inte vet vart jag stänger av trådlös access i ps3an vill gärna ha hjälp med det
    vafan ska ps3 ha trådlöst för =(

/tack på förhand sorry att jag är så förbannat noob bara ( hoppas ni har hänsyn haha )

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
      Jag följde pendragons länk 3 rader ovanför sen klicka jag på : uppdateringsfilen hittar du här under steg 1 på OBS!

Laddar nu PS3_341_FW_UPDATE.RAR Size: 167.17MB stämmer den storleken ?

Funkar det inte att använda mina USB Jultomte sticka 2gb som jag fick från " gratis från en större butik förut förra julen erbjudande " med FAT32 ?

Med PS3\UPDATE mapp menar du en mapp inne i Ps3an eller skapa en sån mapp på USB sticka eller HDD ?

Eller måste jag formatera hela min 500 GB USB externa Till Fat 32 för att lägga in den lilla updaten ?

Sist men inte minst angående att det är lugnt om jag inte har ethernet kabel i:

Mitt dumma BBB ADSL modem har trådlöst och det går ju inte bryta av piggen/Stången ( såvida man inte är knäpp hehe )
      så då kommer den väl försöka skicka internet till ps3an då om jag inte vet vart jag stänger av trådlös access i ps3an vill gärna ha hjälp med det
      vafan ska ps3 ha trådlöst för =(

/tack på förhand sorry att jag är så förbannat noob bara ( hoppas ni har hänsyn haha )
      167 MB verkar rätt och det funkar bra med usb-sticka, men du måste ha updaten liggande i katalogstrukturen USBROOT:PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

Du kan i inställningar för nätverket i ditt PS3 ställa in att du vill använda kabel istället för trådlöst, och sedan dra ur/strunta koppla i nätverkskabeln.
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Jag började precis på projekt Filer större än 8Gb på en Fat disk med Fotodokumentation på en av våra FAT diskar vi använder på en j-taggad 360

Fortsättning följer.
        Datorn står just nu o rarar ihop en katalog jag lagt ned ett RDR cowboyspel på 360 på.

Steg1: .iso + .dvd fil totalt 8,5Gb egenrippad skiva lades i en katalog som hette RDR o den katalogen raras i fler arkiv just nu på 700Mb var..

Steg 2: Flytta över 700Mb arkiven till en Fatdisk o sedan i steg 3 packa upp dem o sen radera .rar filerna...
        Hur går det med ditt projekt?
        Intressant att se bilderna från dokumentationen hur man skall göra, för det är ju helt klart intressant.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
          167 MB verkar rätt och det funkar bra med usb-sticka, men du måste ha updaten liggande i katalogstrukturen USBROOT:PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

Du kan i inställningar för nätverket i ditt PS3 ställa in att du vill använda kabel istället för trådlöst, och sedan dra ur/strunta koppla i nätverkskabeln.
          Tack för svar menar du jag ska döpa En mapp som heter PS3 sen inuti den Mapp som heter Update sen lägga över PS3UPDAT.PUP inuti update mappen detta ska alltså göras på USB minnet då inte ps3an tycker det är dumt att rar filen jag packade upp inte Har dom mapp namnen isåfall så fort man packar upp så är det bara en mapp som heter PS3_341_FW_UPDATE sen inuti PS3UPDAT.PUP

Ska se om jag hittar o byta till trådat nätverk på ps3an imorrn när jag får den från elgiganten då, säkrast o rycka ur hela bredbandet först innan jag startar ps3an då det inte går o stänga av trådlösa

Comment

• kan man döpa om mapparna i Gamez folder så dem heter som spelet eller måste dem heta bles0010 osv

Comment

• Original inlägg av cid3 Visa Inlägg
              kan man döpa om mapparna i Gamez folder så dem heter som spelet eller måste dem heta bles0010 osv
              Man kan döpa om mapparna.

Comment

• Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
                har backup mananger installerat nu.

En sista fråga jag har nu installerat ps3 ftp server nu och undrar hur jag skall kunna skicka filer genom ftp utan update från ps3an? ska jag bara neka uppdateringen ?
                Frågar den dig om update så har du inte stängt av det i settings och lever på styva linan, när du kör igång PS3FTPServer programmet kommer det bara fram en enkel bild med lite text på, där står IP adressen din PS3:a har fått och du får starta FTP servern manuellt...

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                Tack för svar menar du jag ska döpa En mapp som heter PS3 sen inuti den Mapp som heter Update sen lägga över PS3UPDAT.PUP inuti update mappen detta ska alltså göras på USB minnet då inte ps3an tycker det är dumt att rar filen jag packade upp inte Har dom mapp namnen isåfall så fort man packar upp så är det bara en mapp som heter PS3_341_FW_UPDATE sen inuti PS3UPDAT.PUP

Ska se om jag hittar o byta till trådat nätverk på ps3an imorrn när jag får den från elgiganten då, säkrast o rycka ur hela bredbandet först innan jag startar ps3an då det inte går o stänga av trådlösa
                Ja, du ska göra mappar såhär:

först x:\PS3

sedan x:\PS3\UPDATE

OBS: det ska vara STORA bokstäver, du ska inte ha små bokstäver...

Klart det går! du behöver bara hitta rätt inställning, men i ditt fall kanske du får ringa till BBB och be dom stänga av det...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                  En helt ny PS3:a kan aldrig ta sig ut på nätet via trådlöst nätverk eftersom vissa (unika) inställningar måste anges för just ditt nätverk.

Comment

• Nu finns det en hex fil som gör att ni slipper ha en skiva i när ni ska spela backups

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                      Nu finns det en hex fil som gör att ni slipper ha en skiva i när ni ska spela backups
                      hex fil? vart finner du den infon? vore schysst om du kunde länka till sådan info
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                        En helt ny PS3:a kan aldrig ta sig ut på nätet via trådlöst nätverk eftersom vissa (unika) inställningar måste anges för just ditt nätverk.
                        jag fick iaf ställa in nätverksinställningar om jag inte minns fel första gången jag startade min PS3:a som var helt återställd till fabriksinställningar...
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          hex fil? vart finner du den infon? vore schysst om du kunde länka till sådan info
                          http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/psg...-in-the-drive/
                          ha själv laddat ner den från en torrent sida

Comment

• Well, den som finns är enbart till för AT90USB1287 och kräver antingen en ny Backup Manager eller en patch för att fungera då Backup Manager som finns idag mer eller mindre kräver att du har en skiva i maskinen...
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Well, den som finns är enbart till för AT90USB1287 och kräver antingen en ny Backup Manager eller en patch för att fungera då Backup Manager som finns idag mer eller mindre kräver att du har en skiva i maskinen...
                              Stämmer
                              Och tills någon kodat om Backup manager kommer folk inte få igång den åndå så, lika bra att vänta några veckor o se
                              http://www.ps3-hacks.com/2010/09/21/...ups-wo-a-disc/

September 21, 2010
                              Modified PSGroove Payload – Play Backups w/o Any Disc
                              Posted by greg

Developer Hermes has figured out a way in which you’re no longer required to have a disc present in the drive when playing backups. It comes in the form of a modified PSGroove payload. The only problem is — we need a modified version of Backup Manager that honours this newly crafted payload. It’s a sure bet we’ll see that or a patch real soon.

Hermes has tested said modifications by mounting the game directly (in the payload) and it does in fact work without any disc present. What else? You can launch unencrypted EBOOT.BIN files straight from /dev_usb000 using the /app_home/PS3_GAME menu option. To do that structure the directories & files on your USB mass storage device like so:

/PS3_GAME
                              /PS3_GAME/USRDIR
                              /PS3_GAME/USRDIR/EBOOT.BIN
                              /PS3_GAME/ICON0.PNG
                              /PS3_GAME/PARAM.SFO

This compiled hex is for AT90USB1287 boards. We’ll hopefully have more for you soon.

Download: Hermes’ PSGroove Fork

- source: elotrolado
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• den jag har fått ner passar till dessa borden.
                                At90usbkey
                                at90usbkey2
                                benito
                                blackcatusb
                                maximus.avr.usb
                                Olimex
                                Teensy 1 och 2.0
                                teensy ++ 1 och 2.0
                                Xplain.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X