Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nice den borde dyka upp på nätet tycker jag, alltså så att folk får tillgång till den... vad heter den nya versionen? 1.2?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

Ja, du ska göra mappar såhär:

först x:\PS3

sedan x:\PS3\UPDATE

OBS: det ska vara STORA bokstäver, du ska inte ha små bokstäver...

Klart det går! du behöver bara hitta rätt inställning, men i ditt fall kanske du får ringa till BBB och be dom stänga av det...

Jag skriver exakt hur jag gjort nu så det inte blir fel:

Jag har formatera mitt 2gb usbminne Jultomte EX (K

Kapacitet 1.96 gb

Filsystem Fat 32

Storlek på allokeringsenhet 4096 byte

Och här är Vägen till Filerna när jag kollar via Fönstret däruppe i windows 7 som man ser Path på K:/

Usbminnet = K:\PS3\UPDATE (inuti detta ligger PS3UPDAT.PUP) 167MB

stämmer detta nudå så jag kan köra in usb minnet och pröva detta när jag kommer hem på ps3an förutsättning att jag inte haft gigantiskt otur och fick med 3.42 borde man inte fått då deras nyaste PS3 MOve 320gb inte ens har det sjukt otur isåfall!

( Det enda som kan gå fel annars isåfall är om pendragons länk till teensy guiden där det står : Uppdateringsfilen hittar du här till 3.41 skulle var fake så blir jag ägd men så elaka tror jag knappast ni är o varför skulle man luras i en guide hehe :=) )
      Last edited by Boz666; 2010-09-22, 22:01.

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
        Jag skriver exakt hur jag gjort nu så det inte blir fel:

Jag har formatera mitt 2gb usbminne Jultomte EX (K

Kapacitet 1.96 gb

Filsystem Fat 32

Storlek på allokeringsenhet 4096 byte

Och här är Vägen till Filerna när jag kollar via Fönstret däruppe i windows 7 som man ser Path på K:/

Usbminnet = K:\PS3\UPDATE (inuti detta ligger PS3UPDAT.PUP) 167MB

stämmer detta nudå så jag kan köra in usb minnet och pröva detta när jag kommer hem på ps3an förutsättning att jag inte haft gigantiskt otur och fick med 3.42 borde man inte fått då deras nyaste PS3 MOve 320gb inte ens har det sjukt otur isåfall!

( Det enda som kan gå fel annars isåfall är om pendragons länk till teensy guiden där det står : Uppdateringsfilen hittar du här till 3.41 skulle var fake så blir jag ägd men så elaka tror jag knappast ni är o varför skulle man luras i en guide hehe :=) )
        du har 3.40 i maskinen skulle jag chansa på.
        du har helt rätt, stoppa in usb, gå in på systemupdatering och välj sen via masslagring eller vad det står

Comment

• helvetes skit ps3a!! jag gjorde updaten sen fick jag ingen bild på ps3an blev dödsrädd att den var trasig sen googlea jag i 15 min o hitta man skulle hålla i 5 sekunder o höra 2 klick för o resetta tv gjorde det med hdmi kabel som fungerade innan då jag la in 3.41 fick inge bild ändå pröva både data skärm o tv, sen pröva jag gamla tv dumburken med av kabel o då funka det, och hdmi kabel fungerar med datorn fortfarande så vad är det för fel hur ska jag få bild med hdmi kabel på ps3a om det bara går o resetta till vanlig tv med av kabel?

Övrigt: det var 3.21 firmware när jag fick den så det verkar gå slött med nya ps3or för o stoppa jailbreak, och när jag jag la in 3.41 via usb så gick den sakta till 60% sen flög den upp till 100% på 1 sekund blev skitorolig att jag hade fått fel update det som kanske pajjade bilden heh
          Last edited by Boz666; 2010-09-23, 01:40.

Comment

• Nu finns det hex-filer för alla brädor och även en modifierad loader så att man slipper ha i skiva när man spelar sina backuper.
            Se http://www.ps3-hacks.com/2010/09/22/...roove-payload/
            Där finns alla filer man behöver.
            Last edited by N!klas; 2010-09-23, 03:56.
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• fick till det med hdmi kabel på tv nu efter 5-6 försök och synca med ps3an men min benq 24 tummare som jag använde först av allt första gången jag startar ps3an lyckas inte få bild skulle bara säga det så ni inte behöver hjälpa mig för en gångs skull

Comment

• Gött jag såg att ni lagt upp PS3 key på eran hemsida nu är den lika noobvänlig som jailbreak 1200kr eller lika noobvänlig som förprogrammerad teensy.
                Har ni testat den själv så ni vet om den funkar lika bra eller bättre än teensy eller dom " chip " ni testar, samt finns det utrymme kvar att förbeställa den så man kanske får den om ni får leverans ca 29e vill gärna ha svar på hur pass bra den är för mig som noob så jag kan beställa så fort som möjligt!

tack på förhand

Comment

Gött jag såg att ni lagt upp PS3 key på eran hemsida nu är den lika noobvänlig som jailbreak 1200kr eller lika noobvänlig som förprogrammerad teensy.
                  Har ni testat den själv så ni vet om den funkar lika bra eller bättre än teensy eller dom " chip " ni testar, samt finns det utrymme kvar att förbeställa den så man kanske får den om ni får leverans ca 29e vill gärna ha svar på hur pass bra den är för mig som noob så jag kan beställa så fort som möjligt!

tack på förhand
                  Jag tror inte att någon i butiken testat PS3Key ännu då dom inte kommit till butiken ännu, men dom ska vara lika noobvänlig som PSJailbreak etc.

Men numera är PSGroove på Teensy 2.0 bättre; du slipper skivan!

*edit:*

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                  Nu finns det hex-filer för alla brädor och även en modifierad loader så att man slipper ha i skiva när man spelar sina backuper.
                  Se http://www.ps3-hacks.com/2010/09/22/...roove-payload/
                  Där finns alla filer man behöver.
                  Testade precis Teensy 2.0 versionen och även Backupmanager2 med spel från hårddisk som tidigare fungerade med Teensy 2.0, PSGRoove 1.1 och Backupmanager; får "Please inser the game disc." på skärmen eller bara svart skärm så det verkar inte fungera riktigt ännu...

*edit2:*

Testade nu med en skiva i konsollen och startade genom "*/app_home/PS3_Game/" då blir det även där svart skärm... men det visas som att det är spelskivan när man har den markerad...

en annan grej som stör mig iaf är att det inte längre lyser om teensy'n när hacket är aktivt lyser inte annars heller så man vet inte om det är aktivt eller ej! det blinkar till en snabbis på den, mer än så är det inte...

*edit3:*

Bytte tillbaka till PSGroove 1.1 och nu fungerar spelen normalt (med skivan i som vanligt) med backupmanager 2, så något är inte riktigt rätt...
                  Last edited by Swizzy; 2010-09-23, 08:17.
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jippi, ingen skiva i konsollen reviderad kod: http://www.ps3-hacks.com/2010/09/22/...roove-payload/

Ja jag vet att ni postade detta innan, jag citerar bara och länkar!

Backup Manager Modified for Hermes’ PSGroove Payload
                    Posted by greg

Told you it would happen real soon… A modified version of Backup Manager that no longer requires a disc in the drive. You’ll need to be running PSGroove with Hermes’ modified payload to make use of it. That’s it, that’s all. Thanks to Mr. Anonymous for the hack!

Update: Thanks to this guy here — here is Hermes’ fork of PSGroove (hex) compiled for just about every board: AT90USBKey, AT90USBKey2, Benito, BlackcatUSB, Maximus AVR USB, Olimex, Teensy++ 1.0, Teensy++ 2.0, Teensy 1.0, Teensy 2.0, USBKEY 16Mhz, USBKEY 8Mhz, and Xplain.

Update: Many are reporting problems with Backup Manager 2 and whatever hex file with whatever board (TI-84+ too). Black screens and whatnot. Some games seem to boot, some don’t. Until everything stabilizes you may want to consider sticking (or flashing back) to the original method, where a disc is required.

Download:
                    Backup Manager 2
                    Hermes’ PSGroove (hex files for plenty of boards)

- source: elotrolado
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Som jag sa pendragon fungerar det inte som det ska, det fungerar endast med ett fåtal spel... alltså är det ett steg BAKÅT istället för frammåt... (iaf enligt mitt tycke)
                      Google is your friend!

Comment

• jag råkade ju redan köpa med 1 spel till min ps3a så borde jag köra på ps3key då den har skal och den är färdigprogrammerad ?

eller har teensy teamet bättre support kommer det komma updates som gör att fler spel funkar än som funkar på ps3key

Comment

• Jag tror att det är samma stöd för spel oavsett vilken lösning man väljer i dagsläge med de lösningar som finns.
                          Patchen för att spela utan skiva i sin ps3 var inte stabil alls men det hela är så nytt o kanske uppgraderas i framtiden eller så hittar någon annan på någon helt annan lösning

Lite som Fake UMD loader i PSP där Sonys loader var stabilare än M33s
                          MEn även där att alla spel inte startade utan skiva o vissa krävde skiva i psp enheten som ps3 användare nu får erfara samma problem med.

Hur jobbigt är det att ha ett valfritt spel i läsaren för 100 kr egentligen ?
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jag råkade ju redan köpa med 1 spel till min ps3a så borde jag köra på ps3key då den har skal och den är färdigprogrammerad ?

eller har teensy teamet bättre support kommer det komma updates som gör att fler spel funkar än som funkar på ps3key
                            Först och främst: Teensy är inte ett team, det är namnet på en produkt. Mjukvaran som du lägger in på en teensy heter PSGroove och det är open source mjukvara. Vad gäller spelet behövs det just nu oavsett... som Pendragon säger spelar det ingen större roll vilken lösning du väljer i dagsläget, vill du ha en plug 'n' play lösning som fungerar out of the box (behöver inga extra kablar etc) kan du köra på PS3Key

Vill du ha en lösning som du troligtvis får snabbare väljer du PSGroove då det är lättare att hitta kort som fungerar med den mjukvaran än vad det är att hitta en ÄKTA PS3Key
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Först och främst: Teensy är inte ett team, det är namnet på en produkt. Mjukvaran som du lägger in på en teensy heter PSGroove och det är open source mjukvara. Vad gäller spelet behövs det just nu oavsett... som Pendragon säger spelar det ingen större roll vilken lösning du väljer i dagsläget, vill du ha en plug 'n' play lösning som fungerar out of the box (behöver inga extra kablar etc) kan du köra på PS3Key

Vill du ha en lösning som du troligtvis får snabbare väljer du PSGroove då det är lättare att hitta kort som fungerar med den mjukvaran än vad det är att hitta en ÄKTA PS3Key

Fattar inte riktigt nu vad du menar, vad menar du med att jag får snabbare psgroove menar du att ni får in teensy fortare på lager för leverans till kunder eller ?

Och vad menar du med att det är lättare att hitta kort som fungerar med mjukvaran kan det hända att man får kort som inte fungerar så teensy och ps3keys inte fungerar alls eller när man får hem dom som sagt fattar noll

Och vad menar du med äkta PS3key kan jag få en PS3key som fungerar dåligt med min PS3a eller ? eller menar du att programmen man måste ladda hem till den fungerar mycket sämre än programmen till teensy jag är helt förvirrad nu

Teensy 2.0 kostar 650kr ( noob edition ) om man ska ha färdigprogrammerad
                              o kommer enligt er ca 27/9

PS3key kostar 495 kr och är färdigprogrammerad och har ett noobvänligt skal och kommer enligt er ca 29/9 skiljer knappt 2 dagar

Jag blev sugen på PS3 key då den hade Skal och Färdigproggad och ser snyggare ut men jag blev tveksam nu när du snackade dåligt om den eller fattade jag fel ? ( spelar ingen roll vem som är bäst bara ni inte promotea teensy pga det blir mer pengar för er hehe :P )

Så vill gärna få hjälp med vad jag ska välja om du kan utveckla frågorna ovanför så jag fattar bättre :P
                              Last edited by Boz666; 2010-09-23, 20:36.

Comment

Fattar inte riktigt nu vad du menar, vad menar du med att jag får snabbare psgroove menar du att ni får in teensy fortare på lager för leverans till kunder eller ?

Och vad menar du med att det är lättare att hitta kort som fungerar med mjukvaran kan det hända att man får kort som inte fungerar så teensy och ps3keys inte fungerar alls eller när man får hem dom som sagt fattar noll

Och vad menar du med äkta PS3key kan jag få en PS3key som fungerar dåligt med min PS3a eller ? eller menar du att programmen man måste ladda hem till den fungerar mycket sämre än programmen till teensy jag är helt förvirrad nu

Teensy 2.0 kostar 650kr ( noob edition ) om man ska ha färdigprogrammerad
                                o kommer enligt er ca 27/9

PS3key kostar 495 kr och är färdigprogrammerad och har ett noobvänligt skal och kommer enligt er ca 29/9 skiljer knappt 2 dagar

Jag blev sugen på PS3 key då den hade Skal och Färdigproggad och ser snyggare ut men jag blev tveksam nu när du snackade dåligt om den eller fattade jag fel ? ( spelar ingen roll vem som är bäst bara ni inte promotea teensy pga det blir mer pengar för er hehe :P )

Så vill gärna få hjälp med vad jag ska välja om du kan utveckla frågorna ovanför så jag fattar bättre :P

Som det ser ut nu kommer du få snabbast leverans om du väljer ps3key. Teensy pratar om att begränsa leveranserna till ett fåtal exemplar till varje beställare som står i kö hos dom då det är så många som beställt 1-2st direkt av dom och dom vill ha många nöjda småkunder hellre än att vi som beställt hundratals skall vara nöjda. Som det ser ut med ps3key så bör vi få åtminstonde 1000st i första leveransen... Det finns alltså falska ps3key på marknaden, men om du kollar på http://www.ps3key.com/en/buy/ så ser du att vi finns med som officiell distributör = de ps3key vi levererar kommer direkt från källan och inte genom diverse mellanhänder.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X