Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tänkte sätta mig ner o försöka få fanskapet o fungera nu med mina noobkunskaper:

hämtat från ps3key hemsidan efter jag reggat min ps3key:

PS3Key Operation Manual
    Requirements

* PS3 Console (fat or slim)
    * Consule (firmware) version 3.41 only
    * Remove all discs from the drive
    * Do not connect any devices to the console via USB
    * IMPORTANT: The console must be completely switched off before using PS3Key. For fat versions, use the switch at the rear. For slim versions, simply remove the power cable. This is extremely important for the process to work correctly when you start the console.

Undrar bara varför säger dom extremely important kan något gå sönder om man gör fel om jag skulle tex råka ha infamous i eller usb minnet innan jag gör denna process, att stänga av allt sen sätta i ps3key efter det blev orolig nu det går väl inte bricka nått va ?

samt man måste väl göra detta exakt varenda gång man vill använda jailbreak och spela så vad händer om man råkar ha något i när man startar ps3an då blev lite hispig nu bara så tack för svar i förhand

jag drog hem "BM 1.0" från Min "Priv hubb" det tar 526 kb uppackat kan det stämma .pkg fil hittade inte fanskapet på ps3hacks det finns bara " Opn Mgr 1.0 released 29th sep där " jag är nog säkert blind dock eller så har dom tagit bort

Samt FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x tar ftpserver_11.pkg som uppackat 2.47 mb vill ju veta om dessa stämmer så man inte får något knas i spelstationen
    Last edited by Boz666; 2010-09-29, 23:27.

Comment

• Extemly Important säger dom eftersom det inte fungerar om du gör fel men det spelar ingen roll om du har en Skiva i konsollen när du startar den (iaf med PSGroove) du måste göra om detta varje gång du ska köra något osignerat ja.

bm stämmer... likaså servern

Värt att tänka på; testa inte allt som kommer, det kommer att komma mycket fake grejer som t.ex. PSP emulatorn, den förstörde maskiner!

Skulle något inte fungera är det bara att radera genom att trycka på /\ knappen och välja Delete
      Last edited by Swizzy; 2010-09-30, 00:08.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Vi kan inte snacka om Backup Manager då sony's hundar skäller efter oss... men kolla på ps3-hacks så finner du den infon du kommer behöva...
        Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
        Tänkte sätta mig ner o försöka få fanskapet o fungera nu med mina noobkunskaper: /.../ Samt FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x tar ftpserver_11.pkg som uppackat 2.47 mb vill ju veta om dessa stämmer så man inte får något knas i spelstationen
        Storleken på serverprogrammet stämmer.

Ang. olika versioner av ftp-server så funkar 1.1 fint för mig ihop med senaste versionen av Total Commander (tidigare känt som Windows Commander, och nåt annat under DOS-tiden ). Men det är väldigt slött, toppar ca 2 mbyte/sec när jag hämtar grejer från PS3:an trådlöst. Jag antar att PS3:an kör med 802.11g så rent teoretiskt ska det gå att skrämma upp den till 6.75 mbyte/sec.

Comment

• Jo jag fick höra för nån timme sen av en kille från "hubb" som sa att PSP emulator var livsfarlig bokstavligen :P men jag brukar aldrig dra hem homebrew utan redig research först. Jag har bara fixat rellar som finns här :

hxxp://www.abgx.net/filename/?ch=9

det borde väl vara safe med scen rellar såvida det inte står nukes eller nått, samt om man väntar ett par dagar, samt om det står update när man startar ett spel så stänger man av maskinen och frågar på forum först innan man startar spelen är man relativt safe om man gör så här som mig då eller ?
          Last edited by Boz666; 2010-09-30, 01:20.

Comment

• grr hittar inte vart jag eller hur man ändrar ip adress på ps3 till manuellt ip har automatic men går inte gå ner dit o ändra tack på förhand * googlar just nu men hittar inget vettigt *

Comment

• sådär lyckades överföra första spelet Demons Souls men detta fick jag :

Transferred 12 512 files totaling 8,12 GB in 51 Minutes 15 Seconds ( 3,12 MB/S ) usch usch är det fel på interna FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x som jag använder eller är det fel på FlashFXP.v3.6.0.1240.Cracked-NoPE det ska väl ändå inte gå såhär sakta så vad ska jag använda i den här farten får jag knappt in 80 gb på 10 timmar usch!!! det går väl i värsta fall att överleva men vad körde du med swizzy som gör att allt går rajtan tajtan fort ?

Går det att deleta update mappen som följer med i alla spel då det är antagligen den mappen som kommer orsaka problem i framtiden med farliga uppdateringar ?

D:\Demons_Souls\PS3_UPDATE\PS3UPDAT.PUP 256 MB eller måste man ha den skiten för att spelet ska kunna starta vill gärna ha svar på det annars om det går o ta bort den o spela ändå, då uppdateringar ändå bara är farligt för framtiden ! ?

Övrigt:

Google shutsdown PS3 jailbreak compatibility list, citing violation of ToS

( finns en annan sida men vågar inte skriva den då man måste hålla nere exponeringen tydligen )
              Last edited by Boz666; 2010-09-30, 02:53.

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                sådär lyckades överföra första spelet Demons Souls men detta fick jag :

Transferred 12 512 files totaling 8,12 GB in 51 Minutes 15 Seconds ( 3,12 MB/S ) usch usch är det fel på interna FTPServer_11_Tool_PS3-blackb0x som jag använder eller är det fel på FlashFXP.v3.6.0.1240.Cracked-NoPE det ska väl ändå inte gå såhär sakta så vad ska jag använda i den här farten får jag knappt in 80 gb på 10 timmar usch!!! det går väl i värsta fall att överleva men vad körde du med swizzy som gör att allt går rajtan tajtan fort ?
                Jag använder mig av den första FTP servern, den "buggiga" i samarbete med Filezilla, jag kör även active och keep alive...

Går det att deleta update mappen som följer med i alla spel då det är antagligen den mappen som kommer orsaka problem i framtiden med farliga uppdateringar ?

D:\Demons_Souls\PS3_UPDATE\PS3UPDAT.PUP 256 MB eller måste man ha den skiten för att spelet ska kunna starta vill gärna ha svar på det annars om det går o ta bort den o spela ändå, då uppdateringar ändå bara är farligt för framtiden ! ?
                Den ska gå att ta bort ja, men det är ungefär som på 360'n för tillfället, den är helt ofarlig och onödig... den skulle vara farlig om ngn bytt ut den åt dig
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jo jag fick höra för nån timme sen av en kille från "hubb" som sa att PSP emulator var livsfarlig bokstavligen :P men jag brukar aldrig dra hem homebrew utan redig research först. Jag har bara fixat rellar som finns här :

hxxp://www.abgx.net/filename/?ch=9

det borde väl vara safe med scen rellar såvida det inte står nukes eller nått, samt om man väntar ett par dagar, samt om det står update när man startar ett spel så stänger man av maskinen och frågar på forum först innan man startar spelen är man relativt safe om man gör så här som mig då eller ?
                  scene releaser är alltid bra o hålla sig till, dom brukar generellt vara av bra kvalité (fungerar utan större problem/ändringar)
                  Google is your friend!

Comment

• OBS!"
                    Enligt vad folk sagt så är PSP emulatorn FEJK, en Trojan som förstör o har sig...
                    Tänk på att uppdatera era antivirusporogram o jag vet inte om det jag brukar göra är ett bra tips men "vänta" ett tag så märker man när andra trillar dit o prova sedan när det är säkert själva

Att köra en Viritualisering av en PC o söka eller exikvera program man får upp som trojaner o se vad som händer är också nyttigt men överkurs o mer för avancerade nätgeeks
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Att köra en Viritualisering av en PC o söka eller exikvera program man får upp som trojaner o se vad som händer är också nyttigt men överkurs o mer för avancerade nätgeeks
                      Något som blir svårt med PS3 program
                      Google is your friend!

Comment

• Nu verkar jag ha fått allt o fungera iaf och fått in några trevliga exclusives på ps3an o tack för all er hjälp

Nu undrar jag dock finns det något program som kan spela upp .mkv filer för 720p/1080p BD (10gb ish ) eller .iso filer för complete blurays ? (20-47 gb)
                        eller vet ni om det är något sånt program under utveckling för PS3key eller är det för teensy elitgrabbarna ? :P

Samt jag la aldrig in PS3key update version 2 innan jag fick in allt går det göra efteråt ut nu är det bara stoppa in ps3key i datorn eller ska man lägga in updaten via en annan usb sticka 2gb in på ps3a för att uppdatera,
                        och är det några vettiga features som är värt att uppgradera för ?

Undrar också har någon varit modig nog att testa Snes Emulator på ps3a eller är den lika farlig som PSP emulator och brickar PS3an ? ( talar om denna alltså PS3 SNES9x Build 4.3 w/ Source Code ) från ps3-hacks
                        hade varit trevligt annars med den på ps3an om man vill ta en pause från nymodigheterna

Comment

Samt jag la aldrig in PS3key update version 2 innan jag fick in allt går det göra efteråt ut nu är det bara stoppa in ps3key i datorn eller ska man lägga in updaten via en annan usb sticka 2gb in på ps3a för att uppdatera,
                          och är det några vettiga features som är värt att uppgradera för ?
                          Du uppgraderar genom att stoppa ps3key i datorn. Filer och instruktioner finns på www.ps3key.com/en/members/downloads/ - du måste ha ditt serienummer för att komma åt nerladdningen. Du får "peek och poke" dvs möjlighet att läsa och skriva i minnet och stöd för nyare backup managers om jag inte minns fel. Jag levererade alla ps3key vi fick utan att öppna någon av påsarna så vi har inte testat själva.

PS3Key Update v2

This update can be applied using any Windows PC with a USB port. New features include support for peek/poke commands and the ability to run backups on USB HDD without an original game in the BluRay drive. This update also enables PS3Key to function with Backup Manager 2.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu undrar jag dock finns det något program som kan spela upp .mkv filer för 720p/1080p BD (10gb ish ) eller .iso filer för complete blurays ? (20-47 gb)
                            eller vet ni om det är något sånt program under utveckling för PS3key eller är det för teensy elitgrabbarna ? :P
                            Ps3Media server fixar allt det där

Undrar också har någon varit modig nog att testa Snes Emulator på ps3a eller är den lika farlig som PSP emulator och brickar PS3an ? ( talar om denna alltså PS3 SNES9x Build 4.3 w/ Source Code ) från ps3-hacks
                            hade varit trevligt annars med den på ps3an om man vill ta en pause från nymodigheterna
                            Inga rapporter om att den är fake, dessutom är SNES oftast en av dom första att bli emulerad
                            Google is your friend!

Comment

Ps3Media server fixar allt det där

Inga rapporter om att den är fake, dessutom är SNES oftast en av dom första att bli emulerad
                              1. eeeh vad ? PS3 media server vad är det för nått, jag har väl inget sånt som följer med PS3an eller ? Bara BD data utility och Video Editor & uploader ?
                              Är det något slags Linux Tjosan eller isåfall för det första så har jag inte ens linux på ps3 om det ens går på min ps3key ? plus att jag kan nog inte ens hantera linux OS
                              Om inte vart får jag tag i det annars hos pålitlig källa och är det Lika användarvänligt som tex Xbox media center på äldsta xbox 1 det var skitlätt o använda så vitt jag vet

2. Nee jag har inte hört bra eller dåligt om Snes emu, därför vill jag någon som har testat här kan confirma om den är ok och hur bra det funkar hatar o starta Icke scen rellar utan o vara 100%ig

Comment

Den ska gå att ta bort ja, men det är ungefär som på 360'n för tillfället, den är helt ofarlig och onödig... den skulle vara farlig om ngn bytt ut den åt dig

Vad menar du med detta angående updates, innehåller Update filerna ingenting eller, eller innehåller Dom tidigare Firmware Updates 1.xx och 2.xx etc eller innehåller dom game updates

För innehåller dom firmware updates för ps3 så lär det inte vara långt kvar innan dom blir livsfarliga om dom innehåller 3.42 eller högre spelen.

Som sagt jag vet inte vad dom här updates innehåller Game updates eller PS3 firmware ?

Övrig viktig fråga: Det här är det enda spelet som har en update release Heavy.Rain.UPDATE.V1.02.JB.PS3-iND varför finns den krävs den för att spelet ska starta eller är spelet superbuggigt annars då inget annat spel i hela jailbreak listan har en update scen release därför blir jag väldigt fundersam tänkte nämligen spela det snart men inte vågat lägga in det än då jag inte fatta varför det spelet har en update och inga andra ?

/Tack på förhand kanske blev lite mycket nu samt det blev 2 inlägg breve varann som jag vill ha svar på olika frågor men du kan svara på alltsamma i ett inlägg såklart :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X