Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
As of 2:00 PM EST, 1/14/2011, I am not subject to any TROs
Hoppas domaren slängde ut sony på trottoaren med några väl valda syrliga kommentarer till deras flummiga advokater...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
“If having a PayPal account were enough, then there would be personal jurisdiction in this court over everybody, and that just can't be right,” Illston told James G. Gilliland Jr., an attorney representing Sony. “That would mean the entire universe is subject to my jurisdiction, and that's a really hard concept for me to accept.”
Det var väl ungefär min reaktion som jag beskrev i början av denna tråd, Sonys argument för att Geohot skulle vara inom Kaliforniskt juridiskt område var helt vansinniga.
Men detta lär ju bara betyda att Sony lämnar in samma dokument till en domstol i den delstat där Geohot bor.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
har faktiskt inte läst mycket om själva fallet, tänkte göra det efter denna post.
en sak som slog mig är att i usa har de väl andra lagar när det gäller mjukvara än vad som gäller i europa. kolla bara xbox-scene när de inte tillåter länkar till mjukvara som är byggd på läckt källkod för tillverkare. antar att det kan ha med patent för mjukvara etc och göra, var det inte någon firmware de släppt eller liknande till ps3:an som var prehacked eller är jag fel ute nu? då sätter man sig själv i klistret antar jag. det bästa är att släppa en patch istället för en firmware för att kringå detta.
det är iaf ganska uppenbart att mjukvara till dvdläsare etc är väldigt hysch, hysch i usa eftersom ingen länkar direkt till dem. ska läsa vidare nu.
For years, EFF has been warning that the anti-circumvention provisions of the Digital Millennium Copyright Act can be used to chill speech, particularly security research, because legitimate researchers will be afraid to publish their results lest they be accused of circumventing a technological protection measure. We've also been concerned that the Computer Fraud and Abuse Act could be abused to try to make alleged contract violations into crimes.
We've never been sorrier to be right. These two things are precisely what's happening in Sony v. Hotz.
Simply put, Sony claims that it's illegal for users to access their own computers in a way that Sony doesn't like. Moreover, because the CFAA has criminal as well as civil penalties, Sony is actually saying that it's a crime for users to access their own computers in a way that Sony doesn't like.
That means Sony is sending another dangerous message: that it has rights in the computer it sells you even after you buy it, and therefore can decide whether your tinkering with that computer is legal or not. We disagree. Once you buy a computer, it's yours. It shouldn't be a crime for you to access your own computer, regardless of whether Sony or any other company likes what you're doing.
Comment