Original inlägg av Postal
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frågor om kmeaw's CFW
Collapse
X
-
Prova att köra igång Gaia utan någon skiva i maskinen, det har jag märkt fungerar bättre, multiman kan ibland hänga sig mitt under användning :/Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
1. Du lägger dessa i en mapp med spelet namn i t.ex. x:\Gamez\*spelnamn*\.... du kan radera mappen "PS3_UPDATE" helt... övriga filer är en del av speletOriginal inlägg av ogward Visa Inläggfixade ps3an idag o CFW, gaia o resten...
håller nu på att föra över lite spel så mina frågor är.
1. Om jag har ett spel som består av 3 mappar/filer PS3_GAME PS3_UPDATE och EBOOT.bin vad gör jag med dessa tre? antar att PS3_GAME e spelet o PS3_UPDATE e typ FW för spelet? men EBOOT?
2. Kan jag vara ansluten mot internet utan o vara orolig o bli bannad eller nåt eller finns det nå sätt att typ restricta WAN o enbart ha tillgång till LAN? (förutom routern då)
tack på förhand
2. Det är det ingen som kan svara på, ingen vet vad sony tänker göra åt det här, kanske dom tvingar ut en uppdatering som brickar konsollen? kanske dom bannar folk? det bästa sättet att hindra sådant är att antingen sätta den i ett enbart lokalt nätverk, eller genom att stänga den ute från internet (WAN) genom router/brandväggGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Har fått problem nu...
Jag har fört över Sports Champion och fifa 11 till GAMEZ foldern försöker boota från gaia(senaste) med move demo skivan i men det blir bara svart sen e jag ute i XBM.
laddade ner lite filer från http://homebrewps3.com/downloads/ till spelen körde de, fick 2 ikoner som om skivorna vore i och när jag försöker starta därifrån så blire bara svart på skärmen och jag kommer ingenstans...kan nästan inte stänga av ps3an..
vad gör jag för fel? har kört perm fix utan framgång.
- Citat
- Flag
Comment
-
Gaia 2.04 finns nu http://psx-scene.com/forums/f6/gaia-...v2-04-a-77161/ Haft lite problem med att ps3an hänger sig ofta efter denna CFW. Spel som inte startar osv. Ska testa gaia 2.04 o se om den fungerar fick inte igån 2.02 alls.
Hoppas det blir stabilare om nån vecka.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det beror troligen på att du inte har fört över speldatan till dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\...Original inlägg av ogward Visa InläggHar fått problem nu...
Jag har fört över Sports Champion och fifa 11 till GAMEZ foldern försöker boota från gaia(senaste) med move demo skivan i men det blir bara svart sen e jag ute i XBM.
laddade ner lite filer från http://homebrewps3.com/downloads/ till spelen körde de, fick 2 ikoner som om skivorna vore i och när jag försöker starta därifrån så blire bara svart på skärmen och jag kommer ingenstans...kan nästan inte stänga av ps3an..
vad gör jag för fel? har kört perm fix utan framgång.
Det är bra mycket lättare att köra via en manager istället, fungerar inte gaia manager för dig prova med multiman eller rogero...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
mm, jag hade lite små problem med 2.01 att den inte alltid ville starta, men kom fram till att det gick bra när jag inte körde med ett spel i, men nu verkar det fungera bra (kör 2.02) men 2.04 lär fungera ännu bättre, det kommer komma x antal versioner med förbättringar av koden dom kommande veckorna... på samtliga program, det är inget annat man kan förvänta sig med tanke på att det går så fort frammåtOriginal inlägg av Postal Visa InläggGaia 2.04 finns nu http://psx-scene.com/forums/f6/gaia-...v2-04-a-77161/ Haft lite problem med att ps3an hänger sig ofta efter denna CFW. Spel som inte startar osv. Ska testa gaia 2.04 o se om den fungerar fick inte igån 2.02 alls.
Hoppas det blir stabilare om nån vecka.
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur gör man detta?Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdet bästa sättet att hindra sådant är att antingen sätta den i ett enbart lokalt nätverk, eller genom att stänga den ute från internet (WAN) genom router/brandvägg
Vill kunna ansluta den via ftp för att kunna föra över spel/filer, men slippa internetanslutning helt.
Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
- Citat
- Flag
Comment
-
så de där filerna jag laddade ner behöver jag inte om jag använder en manager?
har prövat med gaia 2.02 blir utkastad från manager till XBM. (ska jag ha spelen i "dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\"?) jag kan jue se i gaia menyn men sen händer typ inget när jag kör de...
prövade nu gaia v2.04 och samma sak händer.
Under spel i XBM har jag två mappar en för package files och en som heter "app_home/PS3_GAME/" när försöker öppna mappen får jag error, har fått det på alla gaia jag prövat.
tacksam för all hjälp
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag gjorde så att jag öppnade upp mitt modem i browsern sen kollade jag vad ps3ans mac adress va o blockade den. FTPn funkar men kan inte öppna upp nån hemsida med ps3ans browser.Original inlägg av ndrangheta Visa InläggHur gör man detta?
Vill kunna ansluta den via ftp för att kunna föra över spel/filer, men slippa internetanslutning helt.
Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det fungerar på samma sätt som med donglarna ja, vissa spel stödjer det andra inte...Original inlägg av radical2005 Visa InläggDet här med discless, funkar det på samma sätt som ingen skiva i driven med en vanlig typ Ps3break v1.2, inbland funkar det och ibland inte?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Beror väl lite på vad du har för router?? jag kan inte säga "gör såhär så är din ps3'a aldrig ute på nätet" bara out of the blue utan att veta vad du har för hårdvara... lättaste metoden är att helt enkelt koppla ur nätverks kabeln som går till modemet?Original inlägg av ndrangheta Visa InläggHur gör man detta?
Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Du ska INTE lägga spelen så om du ska starta dom i gaia (dev_hdd0\game\*spel ID\USRDIR\) då ska du lägga ALLT i dev_hdd0\GAMEZ\... för att starta spelen discless måste du aktivera det läget, det är det som "app_home\PS3_GAME\" är... discless mode...Original inlägg av ogward Visa Inläggså de där filerna jag laddade ner behöver jag inte om jag använder en manager?
har prövat med gaia 2.02 blir utkastad från manager till XBM. (ska jag ha spelen i "dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\"?) jag kan jue se i gaia menyn men sen händer typ inget när jag kör de...
prövade nu gaia v2.04 och samma sak händer.
Under spel i XBM har jag två mappar en för package files och en som heter "app_home/PS3_GAME/" när försöker öppna mappen får jag error, har fått det på alla gaia jag prövat.
tacksam för all hjälp
Sätt i en spel skiva så får du ytterligare ett val (skivan) om du kör gaia so ändrar gaia data länkarna från skivan till hårddisken istället, så den läses därifrån istället för från skivan
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
tack, löste det av en slump :POriginal inlägg av Swizzy Visa InläggDu ska INTE lägga spelen så om du ska starta dom i gaia (dev_hdd0\game\*spel ID\USRDIR\) då ska du lägga ALLT i dev_hdd0\GAMEZ\... för att starta spelen discless måste du aktivera det läget, det är det som "app_home\PS3_GAME\" är... discless mode...
Sätt i en spel skiva så får du ytterligare ett val (skivan) om du kör gaia so ändrar gaia data länkarna från skivan till hårddisken istället, så den läses därifrån istället för från skivan
men nu tror jag att jag fattar hur det funkar.
önskar bara jag kunde lösa de sega transfer tiderna... fan 2h i snitt per spel... blir ju galen... :P
- Citat
- Flag
Comment

Comment