Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om kmeaw's CFW

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av DrGixxer Visa Inlägg
    Bytte versioner av multiman och ftp program så tog bort denna posten med frågor. Men vad har man för nytta av lv2.pkg filen, behövs den fortfarande om man kör nyaste versionen av multiman tex
    Den behövs inte längre, och används bara för att starta linux (asbestos)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Dock kan du behöva köra "bdemu.pkg" då senaste multiman saknar payload p.g.a. rädsla kring Sony och deras konstanta stämningar.
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• och för er som inte orkar googla efter "bdemu.pkg" som permani nämner ovan kan ni ta den härifrån: http://whipland.no-ip.org/.downloads...tuff/bdemu.pkg
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag fick även lov att köra denna då jag fick black screen på i princip alla spel jag bootade:

http://psx-scene.com/forums/attachme...eaw-geohot-zip

Kör ni Kmeaw som jag kör så kör ni självfallet filen som heter Waninkoko/Kmeaw..
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
            Jag fick även lov att köra denna då jag fick black screen på i princip alla spel jag bootade:

http://psx-scene.com/forums/attachme...eaw-geohot-zip

Kör ni Kmeaw som jag kör så kör ni självfallet filen som heter Waninkoko/Kmeaw..
            Faktum är att det inte spelar någon roll vilken du kör om du använder kmeaw, eftersom det ända som skiljer dom åt är att den ena är signerad och den andra är inte signerad (och 3.55-kmeaw tar både signerade och osignerade )
            Google is your friend!

Comment

• vilka ps3 modeller kan man inte installera Kmeaw 3.55 cfw på ? om det ens är några som inte funkar dvs och så länge man har ofw 3.55 eller lägre .....

Comment

• Du kan slänga in den på alla ... det du antagligen snappat upp var waninokos cfw som inte funkade med vissa modeller med Kmeaw funkar på alla...

(om du då har v3.55 eller lägre )
                Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                /Nalle Puh

Comment

• coool då ska polarn få sin fixad i helgen oxå :O

Comment

• Edit: Skit bakom spakarna
                    Last edited by Sebbeboy; 2011-04-01, 18:55.

Comment

• Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

Men nu när jag FTP:ar in till PS3:an hittar jag inga mappar (!!). Det är precis som om hårddisken vore tom, men mina program och backupper funkar som de ska.

Comment

• Original inlägg av mog Visa Inlägg
                        Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

Men nu när jag FTP:ar in till PS3:an hittar jag inga mappar (!!). Det är precis som om hårddisken vore tom, men mina program och backupper funkar som de ska.
                        om du inte har några mappar är det något fel på FTP anslutningen... simple...
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          om du inte har några mappar är det något fel på FTP anslutningen... simple...
                          Jag undrar om det verkligen var/är så. Jag uppdaterade just Blackb0x till signerad och nu ser jag alla mapparna igen.

Anywho, det funkar igen och jag är nöjd.

Nu ska jag bara få en del spel (Batman: AA GOTY och Tomb Raider Legend) att funka. Hmm....

Comment

Jag undrar om det verkligen var/är så. Jag uppdaterade just Blackb0x till signerad och nu ser jag alla mapparna igen.

Anywho, det funkar igen och jag är nöjd.

Nu ska jag bara få en del spel (Batman: AA GOTY och Tomb Raider Legend) att funka. Hmm....
                            Ja, det var så... BlackB0x FTP Server är lite buggig, bättre o köra med OpenFTP version 2.1.1 tycker jag
                            Google is your friend!

Comment

Uppdaterade just min PS3 (den större modellen) till 3.55 Kmeaw, gick riktigt smidigt.

Jag fick också sådana problem med ftp:n när jag uppdaterade multiman, måste nu köra med gaia av någon konstig anledning....

Comment

• Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                                Jag fick också sådana problem med ftp:n när jag uppdaterade multiman, måste nu köra med gaia av någon konstig anledning....
                                Samma här, efter multiman 1.15 så har det inte fungerat att lista PS3:ans hdd. Inte i flash FXP i alla fall. Filezilla suger så det är inget alternativ för mig. Gaia har fungerat oklanderligt hela vägen. Openps3ftp-v2.1 fungerar också utan minsta problem, snabb är den också.
                                Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X