Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Koppla hårddisken till PC för snabbare inkopiering av spel till hårddisken
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
En sådan här använder jag:Original inlägg av svennut82Skulle vilja veta var jag kan få tag på en såndär grej =) vart lite intresserad..
vad använder du?
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/v...p?varenr=57353PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
finns nog inte att köpa han har nog tagit nån lämplig låda från nått annat,Original inlägg av ZapataSer coolt ut, Är dom externa lådorna hemmabygge eller finns det att köpa? stödjer PS2 flera HD samtidigt??
det är nog bara att kika runt lite hemma eller hos polaren och se om man hittar nån låda man kan modifiera, blir juh smidigt att ha släde i ps2:an så slipper man skruva lös nätverksadaptern varje gång man vill ha ut hårddisken, sen ser det juh rätt snyggt ut..
vill man kan kan man juh leka vidare och montera in en sån där grej så man kan ha 4 handkontroller i lådan också, bara att använda fantasin
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av danne.skEn sådan här använder jag:
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/v...p?varenr=57353
Denna borde funka på samma sätt va eller?
http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e717616
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej, eftersom det står: "Powered directly via USB port " så skulle jag inte köpt den. Det brukar bara vara 2.5" diskar man kan driva med strömmen från USB-porten eftersom den bara ger 5 V och en vanlig 3.5" disk kräver både 12V & 5V. Dessutom mera ampere en vad en USB kan leverera så jag förstår inte vad man skall kunna ha i den lådan och den är dyrare än den jag länkade till.
Jag har inte hittat en låda som är billigare (370kr) eller snyggare än den jag länkade till dessutom så ingår det nätadapter och vertikalställ till den.Last edited by danne.sk; 2004-08-08, 22:35.PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
- Citat
- Flag
Comment
-
Dette er sikkert et dumt spørsmål og er sikkert blitt svart på alt, men men.. Ikke alltid jeg forstår hva dere svensker sier
Uansett, det jeg lurte på er:
- Kan jeg for eksempel ta en 120GB harddisk, koble den til PC'en, legge inn PS2 spill og så koble den til PS2'en igjen og spille spillene _uten_ å ha en modchip i PS2'en?
Håper dere skjønte den og at noen gidder å svare meg
- Citat
- Flag
Comment
-
Någon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
Jag har nämligen samma problem.
Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.
Tacksam för hjälp
- Citat
- Flag
Comment
-
Starta PS2 med HDLoader. Markera spelet i listan och tryck på SELECT. Då kommer alternativen för MODE upp. Det finns åtta olika kombinationer. (Om jag inte minns helt fel).Original inlägg av CheckMateNågon som kan berätta för mig hur man kör i olika "mode". Läste här i tråden att det var någon som hade lagt in spel med winhiip och det hade fungerat till 100 % men sedan när han skulle starta spelet så blev skärmen bara svart.
Jag har nämligen samma problem.
Spelen jag inte får att fungera är DDArena & World Championship Snoccer.
Tacksam för hjälp
- Citat
- Flag
Comment

Comment